Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejvýkonnější Porsche dneška překvapí, je to 918 Spyder pro čtyři
24.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Panamera Turbo S E-Hybrid a je s 680 k nejvýkonnějším modelem v nabídce zuffenhausenské značky. Stovku udělá za 3,4 s a jede dál a dál.
Porsche nikdy nebylo značkou, která by na první místo kladla vysoké výkony. Ještě před několika lety jste s modelem 911 pořídili zhruba 300 koní, tedy jen něco málo přes polovinu ve srovnání s konkurencí z italského Maranella. Ve zrychlení v přímém směru se proto kupé či kabriolet ze Zuffenhausenu řadily na druhé místo, nicméně jízda na točitých okreskách či okruhu byla nezřídka hájemstvím Porsche, kde jeho auta nastavovala mezi dostupnějšími sporťáky laťku pro konkurenci nízkou hmotností a špičkovou aerodynamikou.
V poslední době se ale zdá, že i německá automobilka se zapojila do závodů ve zbrojení. Pod kapotami jejích modelů nacházíme čím dál tím výkonnější motory. Dokazuje to i nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. To je aktuálně nejpotentnějším vozem značky, jaký si můžete pořídit. A co více, nabízí více koní než jakýkoliv sériový model před ním, s výjimkou limitovaného 918 Spyder.
Hybridní hypersport zde nezmiňujeme náhodou, čtyřdveřová novinka s ním má více společného, než se může na první pohled zdát. Na rozdíl od běžného Porsche Panamera 4 E-Hybrid nepoužívá ke svému pohonu šestiválcový motor, nýbrž čtyřlitrový osmiválec jako základní Turbo. Tato pohonná jednotka přitom produkuje 550 koní, což je samo o sobě již dostatečně působivé číslo.
Porsche k spalovací jednotce ale přidalo elektromotor o výkonu 136 koní. Celkově lze tak od soustavy očekávat 680 koní a především 850 Nm točivého momentu, jenž je dostupný již od 1 400 otáček. Zrychlení z klidu na stovku pokleslo na 3,4 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 310 km/h. To jsou stejná čísla, jaké nabízí Porsche 911 GT3 RS.
Díky elektromotoru ale najdeme mnohem nižší hodnoty v kolonkách týkajících se spotřeby. Podle cyklu NEDC potřebuje E-Hybrid 2,9 l/100 km, přičemž tato hodnota byla poněkud překvapivě potvrzena i americkou EPA. Porsche dodává, že vodou chlazené lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh zvládnou 50 km jízdy čistě na elektřinu.
Baterie lze dobíjet skrze standardní zásuvku za 6 hodin, při využití příplatkové rychlodobíjecí 32ampérové stanice se tato doba zkracuje na 2,4 hodiny. Majitelé mohou celý proces ovládat na dálku skrze Porsche Communication Management (PCM) nebo aplikaci Porsche Connect, která je určena nejen pro mobily, ale i chytré hodinky Apple Watch.
Hybridní Turbo je k dispozici ve dvou variantách, jako základ a prodloužená verze Executive. Ta je poněkud těžší, zrychlení z klidu na stovku jí proto zabere o desetinu sekundy déle. Karbon-keramické brzdy ukryté za 21palcovými litými koly už mají ve standardu obě verze, stejně jako vektorování točivého momentu či paket Sport Chrono.
Ve verzi Executive jsou standardem elektricky stavitelná zadní sedadla a komfortní hlavové opěrky. Kromě toho je možné u tohoto provedení počítat také s řiditelnou zadní nápravou. Ceny startují na sumě 185 736 Eur (cca 5 019 000 Kč), respektive na 199 183 Eur (5 382 500 Kč) za prodloužené provedení.
Oficiální fotogalerie nového Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před hodinouLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 4 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB