Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Mitsubishi Lancer nakonec bude, automobilka ale teprve začíná s vývojem
10.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci kromě hledání obchodního partnera zahájili i vlastní vývoj. Dříve než za dva roky novou generaci nepředstaví, větší Galant nevzkřísí vůbec.
Současná generace Mitsubishi Lancer je na trhu již od roku 2007. To je ve světle poměrů současného automobilového světa neskutečně dlouhá doba. Japonská automobilka si je tohoto faktu plně vědoma, a tak již nějaký ten pátek shání partnera, který by jí pomohl nést břímě nákladů. Loni se zdálo, že tím vyvoleným bude aliance Renault-Nissan, nakonec však k finálnímu zpečetění spolupráce nedošlo.
Značka se třemi diamanty ve znaku se ovšem nevzdává a nadále hledá výrobce, který by s novým sedanem napomohl. Kromě toho ovšem neponechává nic náhodě a začíná s vývojem pod vlastní střechou. Výkonný viceprezident severoamerického zastoupení Mitsubishi Don Swearingen totiž dodává, že „pokud by jednání opětovně selhala, byli bychom o další rok pozadu“.
Mimo to Swearingen uvedl, že značka má v hledáčku dalšího partnera, prozatím však jde nejspíše o pouhé oťukávání. Pokud by totiž prý došlo k uzavření dohody ještě letos, stále se nového Mitsubishi Lancer nedočkáme dříve než za 18 měsíců či dva roky. Stávající generaci tak zřejmě čeká desetiletá kariéra, během níž u některé konkurence již došlo k dvojímu zásadnímu omlazení.
To je ostatně patrné i na letošních zámořských registracích. Přestože se Lancer dočkal v květnu 21procentního navýšení prodejů, stále bylo od ledna zákazníkům doručeno jen 9 367 exemplářů. Oproti tomu se třeba taková Toyota Corolla pyšní 159 486 prodanými vozy. Je tedy zjevné, že na špičku třídy Mitsubishi výrazně ztrácí, což (k lepšímu) jistě nezmění ani ukončení výroby verze Evolution.
K této události dojde v letošním roce, kdy od září do prosince severoameričtí dealeři nabídnou 1 600 kusů finální limitované edice. Poté ovšem nejspíše prodeje standardního provedení ještě více poklesnou, neboť sportovní verze má mnohem více fanoušků než běžné modely. Podle Swearingena jich ale bohužel není dost na to, aby Evo pokračovalo ve své životní dráze.
„Chápeme, že lidé toto auto milují, ale realita je taková, že měsíčně se prodá 300 až 400 kusů. Navíc z dlouhodobého hlediska to není auto s budoucností. V minulosti sice zafungovalo v náš prospěch, ale je čas se posunout dále,“ dodává severoamerický manažer. Na mysli přitom nejspíše má vrcholné hybridní SUV, které je prý „o trochu dále, než si lidé vůbec dokážou představit“.
Off-roady, crossovery a SUV jsou přitom zjevně prioritou tří diamantů, na rozdíl od sedanů. Zatímco totiž takový Lancer se vrátit má, nástupce většího Galantu realizován nebude. Swearingen totiž dodává, že takový model se nevyplatí po finanční stránce, neboť kromě vývoje je potřeba nemalá reklama. A na tu Mitsubishi nejspíše nemá.


Nové Lancer se již ukázal na neoficiálních ilustracích, realita ale nejspíše bude odlišná
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 35 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB