Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Mitsubishi Lancer nakonec bude, automobilka ale teprve začíná s vývojem
10.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci kromě hledání obchodního partnera zahájili i vlastní vývoj. Dříve než za dva roky novou generaci nepředstaví, větší Galant nevzkřísí vůbec.
Současná generace Mitsubishi Lancer je na trhu již od roku 2007. To je ve světle poměrů současného automobilového světa neskutečně dlouhá doba. Japonská automobilka si je tohoto faktu plně vědoma, a tak již nějaký ten pátek shání partnera, který by jí pomohl nést břímě nákladů. Loni se zdálo, že tím vyvoleným bude aliance Renault-Nissan, nakonec však k finálnímu zpečetění spolupráce nedošlo.
Značka se třemi diamanty ve znaku se ovšem nevzdává a nadále hledá výrobce, který by s novým sedanem napomohl. Kromě toho ovšem neponechává nic náhodě a začíná s vývojem pod vlastní střechou. Výkonný viceprezident severoamerického zastoupení Mitsubishi Don Swearingen totiž dodává, že „pokud by jednání opětovně selhala, byli bychom o další rok pozadu“.
Mimo to Swearingen uvedl, že značka má v hledáčku dalšího partnera, prozatím však jde nejspíše o pouhé oťukávání. Pokud by totiž prý došlo k uzavření dohody ještě letos, stále se nového Mitsubishi Lancer nedočkáme dříve než za 18 měsíců či dva roky. Stávající generaci tak zřejmě čeká desetiletá kariéra, během níž u některé konkurence již došlo k dvojímu zásadnímu omlazení.
To je ostatně patrné i na letošních zámořských registracích. Přestože se Lancer dočkal v květnu 21procentního navýšení prodejů, stále bylo od ledna zákazníkům doručeno jen 9 367 exemplářů. Oproti tomu se třeba taková Toyota Corolla pyšní 159 486 prodanými vozy. Je tedy zjevné, že na špičku třídy Mitsubishi výrazně ztrácí, což (k lepšímu) jistě nezmění ani ukončení výroby verze Evolution.
K této události dojde v letošním roce, kdy od září do prosince severoameričtí dealeři nabídnou 1 600 kusů finální limitované edice. Poté ovšem nejspíše prodeje standardního provedení ještě více poklesnou, neboť sportovní verze má mnohem více fanoušků než běžné modely. Podle Swearingena jich ale bohužel není dost na to, aby Evo pokračovalo ve své životní dráze.
„Chápeme, že lidé toto auto milují, ale realita je taková, že měsíčně se prodá 300 až 400 kusů. Navíc z dlouhodobého hlediska to není auto s budoucností. V minulosti sice zafungovalo v náš prospěch, ale je čas se posunout dále,“ dodává severoamerický manažer. Na mysli přitom nejspíše má vrcholné hybridní SUV, které je prý „o trochu dále, než si lidé vůbec dokážou představit“.
Off-roady, crossovery a SUV jsou přitom zjevně prioritou tří diamantů, na rozdíl od sedanů. Zatímco totiž takový Lancer se vrátit má, nástupce většího Galantu realizován nebude. Swearingen totiž dodává, že takový model se nevyplatí po finanční stránce, neboť kromě vývoje je potřeba nemalá reklama. A na tu Mitsubishi nejspíše nemá.


Nové Lancer se již ukázal na neoficiálních ilustracích, realita ale nejspíše bude odlišná
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před hodinouRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejčtenější články
Expert jmenoval 9 aut a jejich motorů, které nejčastěji zvládnou ujet 400 000 km bez větších oprav
17.2.2025VW dál provokuje s dojezdem elektrického ID.7. Ví, že je mizerný, a novým pokusem ukázat opak nesmyslným testem to jen dokázal
18.2.2025Nová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
18.2.2025Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
18.2.2025K mání je Maserati, které popírá zvěsti o nespolehlivosti italských aut, přesto stojí naprostý pakatel
18.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva