Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Mini Cooper JCW odhaleno, s upsizingem a 231 koňmi dá stovku za 6,1 s
10.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Verze John Cooper Works se ukáže až v v Detroitu, už dnes vám o ní ale můžeme říci prakticky vše.
Naposledy jsme informovali o tom, že Mini ve verzi JCW dokáže po řádném tuningu zdolat Severní smyčku německého Nürburgringu v čase 7 minut a 44 sekund, čímž mu patří v žebříčku předokolek prvenství. Ovšem znovu připomeňme, že až po úpravě, což nás dovádí k myšlence, zda by některý z jeho soupeřů nebyl schopen po řádné kúře zajet lepší výkon. Nicméně dnes tu máme zatím nejsilnější produkční model historie, který byl už před pár měsíci naznačen fotografiemi, jež byly ještě doplněny prvním spekulativním představením.
Novinka opět ponese nejvyšší výkon mezi produkčními verzemi Mini a spolu s emblémy úpravce JCW dostane skutečně větší přeplňovanou čtyřválcovou jednotku s objemem dvou litrů, která nahrazuje 1,6 turbo z minulé generace. Nejprve se přitom představí třídveřová verze, která bude schopná vypálit jen s pohonem předních kol na stokilometrovou rychlost za 6,1 sekundy, tedy o 0,7 sekundy rychleji než dosavadní vrchol Mini třetí generace ve variantě Cooper S.
Navzdory přirozenému vývoji, který nás stále častěji nutí v automobilech vídat nejrůznější verze automatických převodovek, dostane JCW opět manuální šestikvalt a jako volitelný příplatek bude možné sáhnout po šestistupňovém hydraulickém automatu, s nímž bude vůz dokonce ještě rychlejší. Alespoň v přímce v souladu s tvrzením, že půjde o rychle řadicí skříň s odlišnými převodovými poměry.
Přestože finální převod má být delší, každá z dílčích rychlostí bude údajně kratší než u manuálu, který už dělá rychloběžku i ze čtyřky. Vychvalování automatu pokračuje také při komentování průměrné spotřeby, která by při jeho využití měla být nižší než když budete vozit spojkový pedál a klasickou páku. Hovoří se přitom o 5,7 l/100 km, což je o litr méně než u manuálu. Maximální rychlost však v obou případech dosáhne hodnoty 246 km/h (o 13 km/h více než v Cooperu S), na čemž se samozřejmě podílí nárůst výkonových parametrů.
Oproti předchozímu modelu JCW se novinka chlubí nárůstem výkonu o deset procent na 231 koní (170 kW) a také jeho dostupností v širší škále otáček (mezi 5 200 a 6 000). Kromě výkonu je zatím na rekordní hodnotě také maximální točivý moment dosahující hodnoty 320 Nm v rozmezí 1 250, tedy od pouhých 400 otáček nad volnoběhem až do 4 800 otáček. Pokud dobře počítáme, oproti verzi S je to 29 kW navíc a 40 Nm. Největší měrou se na těchto benefitech podílí větší turbodmychadlo, kompresní poměr 10,2:1, nové písty, jiné časování ventilů a sportovnější, respektive propustnější (a také hlasitější) výfuková soustava.
Jízdní dynamiku minimálně u tohoto třídveřového čtyřmístného Mini neničí ani hmotnost dosahující na 1 205 kilogramů s manuální a jen 1 220 kilogramů s automatickou převodovkou. V obou případech se jedná o 45 kilogramů více než u Cooperu S, avšak ten se musí obejít na rozdíl od JCW bez výkonnějších brzd, lepšího chlazení a vystačit si musí s o něco méně tuhou karoserií. Přesunout se můžeme k upravenému podvozku, který nadále na přední nápravě využívá zavěšení McPherson a vzadu čtyřprvkovou nápravu z Cooperu S.
O jeho změnách se příliš neřeklo, ale na druhou stranu zaznělo o elektromechanickém posilovači řízení a absenci mechanického samosvoru, který bude nahrazen elektronickou uzávěrkou, který ho bude suplovat. Adaptivní tlumiče přitom mají zůstat prvkem příplatkové výbavy. Nejnovější JCW přitom bude jezdit v základu na sedmnáctipalcových kolech, zastoupených za příplatek osmnáctkami s pneumatikami 205/45 R18, a k deceleraci využije služeb brzdové soustavy Brembo s vrtanými kotouči, ABS a elektronickým rozdělováním brzdné síly.
Konečně se však dostáváme po technice také k popisu zevnějšku, který bude svojí odlišnost od verze S dávat najevo například novým předním nárazníkem, jenž obsahuje podstatně větší vstupní otvory, dalším specifickým znakem budou použitá kola, červeně lakované brzdové třmeny s logy JCW, větší střešní spoiler na zádi a samozřejmě loga JCW, která najdeme pomalu na každém rohu. Mezi další specifické prvky bude patřit mohutnější koncovka výfuku, bílé blikače v LED světlometech nebo unikátní příplatkový lak Rebel Green s volitelnými „fofrpruhy“.
Jistá originalita provedení se nakonec nevyhne ani interiéru, v němž najdeme specifické prahové dekory, volant JCW či jinou řadicí páku (mimochodem velmi zajímavou). Dalším znamením se stane například multimediální displej obohacený o nové schéma JCW, lehce odlišný přístrojový štít nebo hlavové opěrky s logy. Výbava ovšem zůstane nadále bohatá bez ohledu na více spartánské verze z minulosti.
Chybět by neměla klimatizace, adaptivní tempomat, aktivní dálková světla, ambientní ledokové osvětlení či couvací kamera s výstupem ve vnitřním zpětném zrcátku, která při vyhodnocení nebezpečí střetu (například s chodcem) vůz sama zastaví. Na přání bude možné doplnit už tak slušnou salvu výbavy ještě elektricky ovládaným střešním oknem, vyhříváním sedadel, vylepšeným navigačním systémem nebo audioaparaturou Harman Kardon... Ceny však zatím známy nejsou.
Mini Cooper JCW bude opět vrcholem modelové řady Mini, co se týče jízdních zážitků a výkonu. Dorazí přitom už v lednu nadcházejícího roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 30 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 31 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva