Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai i30 kombi je venku. Jeho záď je vážně ladná, možná až příliš
22.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Praktičtější provedení i30 vsadilo oproti předchozí generace na líbivější pojetí zádě. Ta ale rázem poněkud nepasuje ke zbytku auta.
Jak jsme naznačili již v říjnu a potvrdili před pár dny, tak se i stane. Praktičtější verze nového Hyundai i30 bude skutečně naživo debutovat za dva týdny na autosalonu v Ženevě, první snímky a informace ovšem automobilka poslala do světa již nyní. Kombík, který se bude stejně jako hatchback vyrábět ve slezských Nošovicích, tedy můžeme rovnou poměřit s jeho největší konkurencí, jenž vzniká v pár set kilometrů vzdálené Mladé Boleslavi.
Nejspíše jste již pochopili, že tu půjde o souboj zavazadlových prostorů, přičemž na druhé straně ringu proti Hyundai nastupuje Škoda Octavia Combi. Ta v základu disponuje 610 litry, které je možné po sklopení zadních sedadel navýšit na 1 740 l. Vůči tomu i30 kombi pobere 602, respektive 1 650 litrů. Tuzemský bestseller tedy v této kategorii neporáží, praktičtější verze Volkswagenu Golf, Opelu Astra či Fordu Focus ovšem ano.
Je samozřejmě jen na vás, jakému z těchto vozů nakonec dáte přednost - tady jde přeci jen hlavně o volbu rozumu, nikoliv srdce. Nicméně pokud ve vašem rozhodování budou mít nemalé slovo i emoce, pak byste korejské kombi před tím českým - nově čtyřokým - mohli upřednostnit. Vzhled i30 kombi totiž hraje na líbivější strunu než kdy dříve a připomene Mercedes CLA Shooting Brake. Jen si nejsme jisti, jestli rychle klesající linie pasuje ke zbytku auta, délkou zadního převisu a vybráním pro registrační značku.
Design je ovšem věcí ryze subjektivní, proto přikročme spíše k dalším suchým číslům. Ty souvisejí s venkovními rozměry, kdy délka oproti méně praktické variantě (hatchback pobere do zavazadelníku 395 l) narostla o 245 milimetrů na 4 585 mm a výška se střešními ližinami na 1 475 mm. Šířka 1 795 mm a rozvor 2 650 mm ovšem již zůstávají nezměněny, veškerý nárůst v rámci délky tak připadá na zadní převis a tedy zavazadlový prostor.
Cestující tedy mohou počítat se stejnou architekturou kabiny i prostorem, byť vzadu lze očekávat díky odlišné střešní linii s větším místem pro hlavu. V případě multimediálních systémů si ovšem již zákazníci mohou vybírat ze stejné nabídky, která končí 8palcovým provedením. Samozřejmostí je pak konektivita s Apple CarPlay a Android Auto, již ve standardu lze pak počítat s bezdrátovým dobíjením mobilních telefonů.
Ke změnám nedochází ani v motorovém prostoru, kde je možné po stránce benzinové volit mezi litrovým tříválcem a 1,4litrovým čtyřválcem. První přitom nabízí 120, druhý pak 140 koní. Diesely zastupuje jedna-šestka CRDi naladěná na 95, 110 a 136 koní, přičemž standardem je ve všech případech šestistupňový manuál a pohon předních kol. Připlatit si ovšem můžete za sedmistupňový automat.
Bližší informace Hyundai nejspíše zveřejní v souvislosti s ženevskou premiérou, na ceny ovšem bude třeba vyčkat poněkud déle. Očekává se totiž, že nové kombi zamíří do prodeje až ve druhé půli letošního roku.
Hyundai i30 Wagon se ukázalo na prvních fotkách, do zavazadelníku pobere maximálně 1 650 litrů, tedy o devadesát méně než Škoda Octavia Combi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 2 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva