Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai i20 2015 je venku, nabídne rekordní vnitřní prostor
11.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+video) Korejský hatchback slibuje, že kombinovaný prostor pro nohy vpředu i vzadu bude činit 1 892 mm.
S pařížskými novinkami se nám dnes roztrhl pytel, krátce po odhalení Range Roveru Sport SVR si tak můžeme posvítit na druhou generaci Hyundai i20. Ta půjde zpočátku do prodeje pouze s pětidveřovou karoserií, posléze by ovšem mělo dorazit také třídvířko. Je však otázkou, zda tato verze dorazí také na český trh, neboť třeba Seat Leon Cupra nebo Audi S1 jsou k mání pouze v praktičtějším balení. Hyundai ovšem není Volkswagen Group, a tak dost možná k nějakému tomu risku svolí.
Koneckonců, model i20 je pro korejskou automobilku nadmíru důležitý, na mnoha trzích jde totiž o firemní bestseller. Nová generace tak neponechává nic náhodě a přichází s rozvorem 2 570 mm, který předchůdce přesahuje o 45 milimetrů. Díky tomu by hatchback měl uvnitř nabízet mnohem více místa pro pětici pasažérů, na konkrétní čísla si ovšem budeme muset počkat. Prozatím Hyundai zmiňuje pouze tolik, že kombinovaný prostor pro nohy vpředu i vzadu činí 1 892 mm.
Mimo to lze počítat také s 320litrovým zavazadelníkem, což představuje vrchol třídy a třeba vůči Fordu Fiesta třicetilitrový bonus. Jen nárůstem objemů a rozměrů ovšem Hyundai svou práci neskončilo, dočkat se tedy máme také kvalitnějších materiálů. V příplatkové výbavě pak nebude chybět rozměrná panoramatická střecha, kterou bude možné plně otevřít.
Zvenčí se pak Korejci chlubí 4 035 milimetrů dlouhou karoserií, kterou na obou koncích vozu ohraničují LEDky. Mimo to Hyundai sáhlo po zatmaveném koncovém sloupku, který vytváří dojem polo-plovoucí střechy, v nabídce bude i po parkovací kamera. Více tisková zpráva neprozrazuje, o pohonných jednotkách se můžeme jen dohadovat.
Očekává se, že budoucí nabídka bude odrážet tu stávající. Základním motorem tedy bude benzinová Jedna-dvojka naladěná na 85 koní, v případě dieselů budete moci sáhnout po agregátu 1,1 CRDi produkujícím koní 75. Dále pak nebude chybět čtyřválec 1,4 CRDi o výkonu 90 a 100 koní, nově příchozím se stane litrový tříválec.
Vrchol nabídky pak bude představovat verze N, se kterou s největší pravděpodobností dorazí přeplňovaná benzinová Jedna-šestka. To je ovšem velmi vzdálená hudba budoucnosti, takový model totiž čekáme až někdy v roce 2016. Standardní provedení ovšem bude k mání ještě letos, neboť figuruje mezi kandidáty na titul Evropské auto roku 2015.
Hyundai i20 bude stavět hlavně na prostorném interiéru a zavazadelníku, chybět ovšem nebude ani sportovní verze N
Pro doplnění pak přihazujeme fotky a video indické verze, která nás nechává nahlédnout také do interiéru. Jelikož exteriér se od evropského modelu neliší, lze podobnou architekturu čekat také na Starém kontinentu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před hodinou - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.