Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai i20 2015 je venku, nabídne rekordní vnitřní prostor
11.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+video) Korejský hatchback slibuje, že kombinovaný prostor pro nohy vpředu i vzadu bude činit 1 892 mm.
S pařížskými novinkami se nám dnes roztrhl pytel, krátce po odhalení Range Roveru Sport SVR si tak můžeme posvítit na druhou generaci Hyundai i20. Ta půjde zpočátku do prodeje pouze s pětidveřovou karoserií, posléze by ovšem mělo dorazit také třídvířko. Je však otázkou, zda tato verze dorazí také na český trh, neboť třeba Seat Leon Cupra nebo Audi S1 jsou k mání pouze v praktičtějším balení. Hyundai ovšem není Volkswagen Group, a tak dost možná k nějakému tomu risku svolí.
Koneckonců, model i20 je pro korejskou automobilku nadmíru důležitý, na mnoha trzích jde totiž o firemní bestseller. Nová generace tak neponechává nic náhodě a přichází s rozvorem 2 570 mm, který předchůdce přesahuje o 45 milimetrů. Díky tomu by hatchback měl uvnitř nabízet mnohem více místa pro pětici pasažérů, na konkrétní čísla si ovšem budeme muset počkat. Prozatím Hyundai zmiňuje pouze tolik, že kombinovaný prostor pro nohy vpředu i vzadu činí 1 892 mm.
Mimo to lze počítat také s 320litrovým zavazadelníkem, což představuje vrchol třídy a třeba vůči Fordu Fiesta třicetilitrový bonus. Jen nárůstem objemů a rozměrů ovšem Hyundai svou práci neskončilo, dočkat se tedy máme také kvalitnějších materiálů. V příplatkové výbavě pak nebude chybět rozměrná panoramatická střecha, kterou bude možné plně otevřít.
Zvenčí se pak Korejci chlubí 4 035 milimetrů dlouhou karoserií, kterou na obou koncích vozu ohraničují LEDky. Mimo to Hyundai sáhlo po zatmaveném koncovém sloupku, který vytváří dojem polo-plovoucí střechy, v nabídce bude i po parkovací kamera. Více tisková zpráva neprozrazuje, o pohonných jednotkách se můžeme jen dohadovat.
Očekává se, že budoucí nabídka bude odrážet tu stávající. Základním motorem tedy bude benzinová Jedna-dvojka naladěná na 85 koní, v případě dieselů budete moci sáhnout po agregátu 1,1 CRDi produkujícím koní 75. Dále pak nebude chybět čtyřválec 1,4 CRDi o výkonu 90 a 100 koní, nově příchozím se stane litrový tříválec.
Vrchol nabídky pak bude představovat verze N, se kterou s největší pravděpodobností dorazí přeplňovaná benzinová Jedna-šestka. To je ovšem velmi vzdálená hudba budoucnosti, takový model totiž čekáme až někdy v roce 2016. Standardní provedení ovšem bude k mání ještě letos, neboť figuruje mezi kandidáty na titul Evropské auto roku 2015.











Hyundai i20 bude stavět hlavně na prostorném interiéru a zavazadelníku, chybět ovšem nebude ani sportovní verze N
Pro doplnění pak přihazujeme fotky a video indické verze, která nás nechává nahlédnout také do interiéru. Jelikož exteriér se od evropského modelu neliší, lze podobnou architekturu čekat také na Starém kontinentu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB