Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu

Po týdnech přešlapování na místě a rostoucím mediálním tlaku se situace zjevně stala neúnosnou. Polestar tak do servisů svolává všechny dosud vyrobené modely 2, aniž by si mohl být jist, jaký problém vlastně řeší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu

4.10.2020 | Petr Miler

Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu

/

Foto: Polestar

Po týdnech přešlapování na místě a rostoucím mediálním tlaku se situace zjevně stala neúnosnou. Polestar tak do servisů svolává všechny dosud vyrobené modely 2, aniž by si mohl být jist, jaký problém vlastně řeší.

Existuje-li mezi Evropany zažitá nedůvěra v auta čínské provenience, toto ji leda posílí. Elektrický Polestar 2, který se právě v Číně vyrábí po celý svět, totiž trápí neobvyklé technické problémy, které způsobují náhlé selhání auta, někdy i zcela bez varování. Jako by to samo o sobě nebylo nepříjemné, oficiální servisy si s těmito potížemi neví rady a po dlouhé týdny nejsou schopné majitelům auto vrátit ve funkční podobě.

Detailně jsme vás o tomto případu informovali koncem září i s faktem, že stejná či charakterově velmi podobná selhání byla zdokumentována desítkami majitelů. Uvážíme-li, že zdaleka ne každý se o podobnou zkušenost podělí na internetu a celkově byly po světě prodány jen něco přes 2 tisíc vozů, půjde nepochybně o velmi častý jev.

Ačkoli problém je Polestaru známý již více než měsíc, dodnes si není jistý tím, co jej vlastně způsobuje. Na přímý dotaz automobilka spadající pod Volvo a Geely tehdy reagovala pouze s tím, že nejde ve všech případech o problémy s 12voltovou baterií, jak někteří tvrdí. A co je možná horší, případ za celou tu dobu nijak aktivně neřešila, nechala majitele jezdit dál, což by v krajním případě mohlo znamenat i bezpečnostní problém. Však si představte, že by se auto najednou „vypnulo” v průběhu předjíždění bez jakéhokoli varování. Něco takového se s ohledem na popis vzniku problémů ze strany majitelů mohlo stát docela snadno.

Vážnost situace z hlediska vlastní image i bezpečnosti zákazníků si poté, co případ začala probírat další a další média z celého světa, zjevně uvědomil i Polestar. Podle švédského deníku Dagens Industri se tak rozhodl svolat všech 2 200 dosud vyrobených vozů do servisů, a to přesto, že si stále nemůže být jistý, co problém způsobuje. Oficiální informace automobilky hovoří o softwarovém šotku, tak jednoduché to ale nebude - na některých autech zákazníků jsou bez úspěchu vyměněný i rozsáhlé technické komponenty.

Automobilka dále uvedla, že problém zatím naštěstí nezpůsobil žádné nehody ani zranění a všichni zákazníci již byli informování o nutnosti navštívit servis při nejbližší možné příležitosti. Na další vývoj jsme tak zvědavi, zejména pak na to, jak rychle se Číňanům podaří potíže efektivně vyřešit. Na fóru majitelů zatím takový případ není popsán.


Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 1 - Polestar 2 2020 oficialni 01Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 2 - Polestar 2 2020 oficialni 02Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 3 - Polestar 2 2020 oficialni 03Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 4 - Polestar 2 2020 oficialni 04Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 5 - Polestar 2 2020 oficialni 05Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 6 - Polestar 2 2020 oficialni 06Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 7 - Polestar 2 2020 oficialni 07Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 8 - Polestar 2 2020 oficialni 08Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 9 - Polestar 2 2020 oficialni 09Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 10 - Polestar 2 2020 oficialni 10Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 11 - Polestar 2 2020 oficialni 11Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 12 - Polestar 2 2020 oficialni 12Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 13 - Polestar 2 2020 oficialni 13Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 14 - Polestar 2 2020 oficialni 13aNové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 15 - Polestar 2 2020 oficialni 14Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 16 - Polestar 2 2020 oficialni 15Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 17 - Polestar 2 2020 oficialni 16Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 18 - Polestar 2 2020 oficialni 17Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 19 - Polestar 2 2020 oficialni 18Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 20 - Polestar 2 2020 oficialni 19Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit a stojí i měsíc, teď musí do servisu - 21 - Polestar 2 2020 oficialni 20
Polestar se po týdnech otálení pod tlakem okolností rozhodl svolat všechny vyrobené modely 2 do servisů, i když podle všeho stále neví, čím jsou přinejmenším u některých z nich potíže způsobeny. Foto: Polestar

Zdroje: Reuters, Polestar, Polestar Forum

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.