Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Bugatti Tourbillon mohlo vypadat úplně jinak a snad i líp než nakonec odhalené auto
28.9.2024 | Petr Miler
Sama automobilka nesměle ukázala, že při vývoji Tourbillonu dotáhla až od stádia modelu v měříku 1:1 alternativní design vozu, který nakonec nepoužila. Byla to chyba? Posuďte sami, pochopíme obě možné odpovědi.
Také letošní rok je svědkem odhalení řady historicky významných automobilových novinek. A teprve čtvrté sériově vyráběné moderní Bugatti - pokud mezi ně budeme počítat i model EB110 vzniklý pod vedením Romana Artioliho - je nepochybně jednou z nich. Značka novinku jménem Tourbillon vytáhla letos v červnu, a přestože dokázala ohromit technikou postavenou kolem atmosféricky plněného motoru V16 i podobně konzervativně pojatým interiérem, designem nás úplně neohromila.
Napsali jsme tehdy, že vůz „vypadá jako pes jménem Chiron, který strčil hlavu do vysavače”, protože přesně ten dojem dělá. Ačkoli jde o úplně nové auto, které nemá se svým předchůdcem po technické stránce společného téměř nic, vizuálně vypadá jako „zbacaný” Chiron, jako velký facelift, jako opakování stejného nápadu v modernějším pojetí. Mohlo být líp? To posuďte sami, realita ale rozhodně mohla být zásadně jiná.
Automobilka totiž v rámci série videí mapující vývoj vozu ukázala alternativní design novinky, se kterým to dotáhla opravdu daleko. Psal se únor 2022 a designový tým značky vedený Achimem Anscheidtem měl připravenou dvojici modelů znázorňujících možnou podobu auta v měřítku 1:1 ve srovnání s případnou skutečností. S oběma vzhledy by auto mohlo technicky fungovat, tady limit nebyl, šlo skutečně jen o design - jedno z vyobrazených aut je zřetelně ideovým předchůdcem skutečného Tourbillonu, druhé ale slepou větví vývoje, kterou Bugatti dosud neukázalo.
Budete muset s pomocí přiložených fotek či videa sami zvážit, která alternativa je vám bližší, my jsme trochu na vážkách. Na jednu stranu je zřejmé, že nakonec vítězné provedení zůstalo více věrné tradicím, máme ale pocit, že je jimi svázáno snad až příliš. Nejde tu jen o podobnost s Chironem jako takovou, ale i nutnost stavět podobu celé přídě okolo tradiční podkovovité masky chladiče. Alternativa je hranatější a modernější. A třebaže je také více generická, mj. upozaděním oné podkovy nám přijde jako větší krok vpřed, jako srozumitelnější pokus design Bugatti někam posunout.
Futurističtější design tak možná i vypadá líp, ale dnes už ex-šéf designu Bugatti Anscheidt má jasno: „Myslím, že rozhodujícím faktorem je to, co je moderní DNA Bugatti. Které auto představuje Bugatti ze 100 metrů, z 10 metrů, z jednoho metru,” říká. A v tomto ohledu má pravdu, že vybrané řešení je „srozumitelnější”. Názor si ale udělejte sami, tady bude hodnocení výsledku nutně vždy subjektivní.




Bugatti neukázalo všechno, i z odhaleného je ale patrné, že Tourbillon mohl vypadat citelně jinak. Líp, hůř? Posuďte sami. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti přes Top Gear
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 7 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 5 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 7 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 8 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 10 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva