Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Bugatti potvrzeno pro rok 2016, vážně nebude přímým nástupcem Veyronu
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V roce 2016 se přižene hurikán na čtyřech kolech. Bugatti chystá model, který posune měřítka nejrychlejších produkčních automobilů na zcela novou úroveň.
Poslední zmínky o Veyronu, vozu, který po velmi dlouhou dobu držel žezlo nejrychlejších silničních automobilů planety, zřejmě opravdu vedou k edici Elizabeth Junek, kterou Bugatti vzdalo hold legendární české závodnici. Ta se tedy stane finálním dílem série Legends a zároveň začátkem čekání na další pokračování. Vývoji nové generace mohl ledacos napovědět záhadný prototyp oděný do známého kabátu, u něhož toho ovšem mnoho nezaznělo. My ale můžeme novinku díky novým zprávám alespoň částečně naznačit.
Nový model ovšem nebude podle automobilky nástupcem, ale docela jiným a hlavně zcela novým automobilem. Sám designový guru Volkswagenu de Silva přiznal, že už na novince důkladně pracují, přičemž výsledkem se má stát „více než jen náhrada“ Veyronu. Půjde prý totiž o kus umění. V současnosti je ve hře hned několik konceptů, nad nimiž designové oddělení debatuje spolu s konstruktéry. Skrze jeho přivřené rty zaznělo také něco o obrovském úsilí vkládaném do nových technologií za účelem přepsání veškerých měřítek mezi nejrychlejšími vozy planety.
Z toho lze usuzovat minimálně fakt, že si Volkswagen prostřednictvím tohoto automobilu opět hodlá přivlastnit titul výrobce nejrychlejší přízemní střely na kolech, která bude vozit poznávací značky. Dle posledních spekulací bude výroba novinky omezena na 450 ručně montovaných jednotek, přičemž o pohon se bude zřejmě starat tatáž šestnáctiválcová bestie se čtveřicí turbodmychadel, která poháněla dřívější Veyrony. Jenomže v novém vydání bude dozajista značně přepracovaná a navíc doplněná jedním až několika elektromotory. Výkon takové hybridní soustavy by se mohl vyšplhat k hranici šílených 1 500 koní, které by novince ulehčili výlet daleko za hranici 435 km/h.
Přestože se vůz dočká elektrické asistence, která běžně vyhání hmotnost do zcela jiných sfér, chystá se také důkladná odtučňovací kúra. Pokud vezmeme v potaz, že Veyron vážil v poslední době 1 888 kilogramů, prostor k pořádné redukci se jistě nabízí. Informace z britských médií také prozrazují, že produkční verze konceptu Galibier světlo světa nakonec opravdu nespatří, neboť by takovým modelem francouzský výrobce akorát mohl zmást vlastní zákazníky, kteří ho prý mají v současnosti zaškatulkován coby výrobce ultimativních supersportů.
Žádný Super Veyron se údajně také nechystá. Všechna pozornost tedy bude soustředěna pouze na tento kousek, u něhož by si však koncern neměl dovolit podobné průtahy a komplikace, jaké nastaly u prvního Veyronu, který vznikal na žádost Ferdinanda Piecha. Pokud vše půjde, jak má, nový automobil uvidíme dost možná už na konci příštího roku či na začátku toho následujícího (2016).
Bugatti neplánuje náhradu Veyronu, nýbrž vůz, který veškeré jeho devízi posune ještě o notný kus dále. Máme se na co těšit. Na Galibier ani Super Veyron prý opravdu nedojde Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva