Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Bugatti potvrzeno pro rok 2016, vážně nebude přímým nástupcem Veyronu
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V roce 2016 se přižene hurikán na čtyřech kolech. Bugatti chystá model, který posune měřítka nejrychlejších produkčních automobilů na zcela novou úroveň.
Poslední zmínky o Veyronu, vozu, který po velmi dlouhou dobu držel žezlo nejrychlejších silničních automobilů planety, zřejmě opravdu vedou k edici Elizabeth Junek, kterou Bugatti vzdalo hold legendární české závodnici. Ta se tedy stane finálním dílem série Legends a zároveň začátkem čekání na další pokračování. Vývoji nové generace mohl ledacos napovědět záhadný prototyp oděný do známého kabátu, u něhož toho ovšem mnoho nezaznělo. My ale můžeme novinku díky novým zprávám alespoň částečně naznačit.
Nový model ovšem nebude podle automobilky nástupcem, ale docela jiným a hlavně zcela novým automobilem. Sám designový guru Volkswagenu de Silva přiznal, že už na novince důkladně pracují, přičemž výsledkem se má stát „více než jen náhrada“ Veyronu. Půjde prý totiž o kus umění. V současnosti je ve hře hned několik konceptů, nad nimiž designové oddělení debatuje spolu s konstruktéry. Skrze jeho přivřené rty zaznělo také něco o obrovském úsilí vkládaném do nových technologií za účelem přepsání veškerých měřítek mezi nejrychlejšími vozy planety.
Z toho lze usuzovat minimálně fakt, že si Volkswagen prostřednictvím tohoto automobilu opět hodlá přivlastnit titul výrobce nejrychlejší přízemní střely na kolech, která bude vozit poznávací značky. Dle posledních spekulací bude výroba novinky omezena na 450 ručně montovaných jednotek, přičemž o pohon se bude zřejmě starat tatáž šestnáctiválcová bestie se čtveřicí turbodmychadel, která poháněla dřívější Veyrony. Jenomže v novém vydání bude dozajista značně přepracovaná a navíc doplněná jedním až několika elektromotory. Výkon takové hybridní soustavy by se mohl vyšplhat k hranici šílených 1 500 koní, které by novince ulehčili výlet daleko za hranici 435 km/h.
Přestože se vůz dočká elektrické asistence, která běžně vyhání hmotnost do zcela jiných sfér, chystá se také důkladná odtučňovací kúra. Pokud vezmeme v potaz, že Veyron vážil v poslední době 1 888 kilogramů, prostor k pořádné redukci se jistě nabízí. Informace z britských médií také prozrazují, že produkční verze konceptu Galibier světlo světa nakonec opravdu nespatří, neboť by takovým modelem francouzský výrobce akorát mohl zmást vlastní zákazníky, kteří ho prý mají v současnosti zaškatulkován coby výrobce ultimativních supersportů.
Žádný Super Veyron se údajně také nechystá. Všechna pozornost tedy bude soustředěna pouze na tento kousek, u něhož by si však koncern neměl dovolit podobné průtahy a komplikace, jaké nastaly u prvního Veyronu, který vznikal na žádost Ferdinanda Piecha. Pokud vše půjde, jak má, nový automobil uvidíme dost možná už na konci příštího roku či na začátku toho následujícího (2016).
Bugatti neplánuje náhradu Veyronu, nýbrž vůz, který veškeré jeho devízi posune ještě o notný kus dále. Máme se na co těšit. Na Galibier ani Super Veyron prý opravdu nedojde Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus