Nové Bugatti potvrzeno pro rok 2016, vážně nebude přímým nástupcem Veyronu

V roce 2016 se přižene hurikán na čtyřech kolech. Bugatti chystá model, který posune měřítka nejrychlejších produkčních automobilů na zcela novou úroveň.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Bugatti potvrzeno pro rok 2016, vážně nebude přímým nástupcem Veyronu

25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Nové Bugatti potvrzeno pro rok 2016, vážně nebude přímým nástupcem Veyronu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V roce 2016 se přižene hurikán na čtyřech kolech. Bugatti chystá model, který posune měřítka nejrychlejších produkčních automobilů na zcela novou úroveň.

Poslední zmínky o Veyronu, vozu, který po velmi dlouhou dobu držel žezlo nejrychlejších silničních automobilů planety, zřejmě opravdu vedou k edici Elizabeth Junek, kterou Bugatti vzdalo hold legendární české závodnici. Ta se tedy stane finálním dílem série Legends a zároveň začátkem čekání na další pokračování. Vývoji nové generace mohl ledacos napovědět záhadný prototyp oděný do známého kabátu, u něhož toho ovšem mnoho nezaznělo. My ale můžeme novinku díky novým zprávám alespoň částečně naznačit.

Nový model ovšem nebude podle automobilky nástupcem, ale docela jiným a hlavně zcela novým automobilem. Sám designový guru Volkswagenu de Silva přiznal, že už na novince důkladně pracují, přičemž výsledkem se má stát „více než jen náhrada“ Veyronu. Půjde prý totiž o kus umění. V současnosti je ve hře hned několik konceptů, nad nimiž designové oddělení debatuje spolu s konstruktéry. Skrze jeho přivřené rty zaznělo také něco o obrovském úsilí vkládaném do nových technologií za účelem přepsání veškerých měřítek mezi nejrychlejšími vozy planety.

Z toho lze usuzovat minimálně fakt, že si Volkswagen prostřednictvím tohoto automobilu opět hodlá přivlastnit titul výrobce nejrychlejší přízemní střely na kolech, která bude vozit poznávací značky. Dle posledních spekulací bude výroba novinky omezena na 450 ručně montovaných jednotek, přičemž o pohon se bude zřejmě starat tatáž šestnáctiválcová bestie se čtveřicí turbodmychadel, která poháněla dřívější Veyrony. Jenomže v novém vydání bude dozajista značně přepracovaná a navíc doplněná jedním až několika elektromotory. Výkon takové hybridní soustavy by se mohl vyšplhat k hranici šílených 1 500 koní, které by novince ulehčili výlet daleko za hranici 435 km/h.

Přestože se vůz dočká elektrické asistence, která běžně vyhání hmotnost do zcela jiných sfér, chystá se také důkladná odtučňovací kúra. Pokud vezmeme v potaz, že Veyron vážil v poslední době 1 888 kilogramů, prostor k pořádné redukci se jistě nabízí. Informace z britských médií také prozrazují, že produkční verze konceptu Galibier světlo světa nakonec opravdu nespatří, neboť by takovým modelem francouzský výrobce akorát mohl zmást vlastní zákazníky, kteří ho prý mají v současnosti zaškatulkován coby výrobce ultimativních supersportů.

Žádný Super Veyron se údajně také nechystá. Všechna pozornost tedy bude soustředěna pouze na tento kousek, u něhož by si však koncern neměl dovolit podobné průtahy a komplikace, jaké nastaly u prvního Veyronu, který vznikal na žádost Ferdinanda Piecha. Pokud vše půjde, jak má, nový automobil uvidíme dost možná už na konci příštího roku či na začátku toho následujícího (2016).


Nové Bugatti potvrzeno pro rok 2016, vážně nebude přímým nástupcem Veyronu - 1 - Bugatti Super Veyron 2013 ilustrace 01Nové Bugatti potvrzeno pro rok 2016, vážně nebude přímým nástupcem Veyronu - 2 - Bugatti Super Veyron 2013 ilustrace 02Nové Bugatti potvrzeno pro rok 2016, vážně nebude přímým nástupcem Veyronu - 3 - Bugatti Super Veyron prvni upoutavka
Bugatti neplánuje náhradu Veyronu, nýbrž vůz, který veškeré jeho devízi posune ještě o notný kus dále. Máme se na co těšit. Na Galibier ani Super Veyron prý opravdu nedojde Zdroj: Top Gear

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.