Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Bugatti potvrzeno pro rok 2016, vážně nebude přímým nástupcem Veyronu
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V roce 2016 se přižene hurikán na čtyřech kolech. Bugatti chystá model, který posune měřítka nejrychlejších produkčních automobilů na zcela novou úroveň.
Poslední zmínky o Veyronu, vozu, který po velmi dlouhou dobu držel žezlo nejrychlejších silničních automobilů planety, zřejmě opravdu vedou k edici Elizabeth Junek, kterou Bugatti vzdalo hold legendární české závodnici. Ta se tedy stane finálním dílem série Legends a zároveň začátkem čekání na další pokračování. Vývoji nové generace mohl ledacos napovědět záhadný prototyp oděný do známého kabátu, u něhož toho ovšem mnoho nezaznělo. My ale můžeme novinku díky novým zprávám alespoň částečně naznačit.
Nový model ovšem nebude podle automobilky nástupcem, ale docela jiným a hlavně zcela novým automobilem. Sám designový guru Volkswagenu de Silva přiznal, že už na novince důkladně pracují, přičemž výsledkem se má stát „více než jen náhrada“ Veyronu. Půjde prý totiž o kus umění. V současnosti je ve hře hned několik konceptů, nad nimiž designové oddělení debatuje spolu s konstruktéry. Skrze jeho přivřené rty zaznělo také něco o obrovském úsilí vkládaném do nových technologií za účelem přepsání veškerých měřítek mezi nejrychlejšími vozy planety.
Z toho lze usuzovat minimálně fakt, že si Volkswagen prostřednictvím tohoto automobilu opět hodlá přivlastnit titul výrobce nejrychlejší přízemní střely na kolech, která bude vozit poznávací značky. Dle posledních spekulací bude výroba novinky omezena na 450 ručně montovaných jednotek, přičemž o pohon se bude zřejmě starat tatáž šestnáctiválcová bestie se čtveřicí turbodmychadel, která poháněla dřívější Veyrony. Jenomže v novém vydání bude dozajista značně přepracovaná a navíc doplněná jedním až několika elektromotory. Výkon takové hybridní soustavy by se mohl vyšplhat k hranici šílených 1 500 koní, které by novince ulehčili výlet daleko za hranici 435 km/h.
Přestože se vůz dočká elektrické asistence, která běžně vyhání hmotnost do zcela jiných sfér, chystá se také důkladná odtučňovací kúra. Pokud vezmeme v potaz, že Veyron vážil v poslední době 1 888 kilogramů, prostor k pořádné redukci se jistě nabízí. Informace z britských médií také prozrazují, že produkční verze konceptu Galibier světlo světa nakonec opravdu nespatří, neboť by takovým modelem francouzský výrobce akorát mohl zmást vlastní zákazníky, kteří ho prý mají v současnosti zaškatulkován coby výrobce ultimativních supersportů.
Žádný Super Veyron se údajně také nechystá. Všechna pozornost tedy bude soustředěna pouze na tento kousek, u něhož by si však koncern neměl dovolit podobné průtahy a komplikace, jaké nastaly u prvního Veyronu, který vznikal na žádost Ferdinanda Piecha. Pokud vše půjde, jak má, nový automobil uvidíme dost možná už na konci příštího roku či na začátku toho následujícího (2016).
Bugatti neplánuje náhradu Veyronu, nýbrž vůz, který veškeré jeho devízi posune ještě o notný kus dále. Máme se na co těšit. Na Galibier ani Super Veyron prý opravdu nedojde Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jaká je skutečná spotřeba a dojezd elektrických aut? Němci už jich vyzkoušeli 116, mizérie je to skoro pokaždé
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.