Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW Z4 dostane znovu plátěnou střechu a verzi M, zhubne o 90 kilo
27.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí generace mnichovského roadsteru se chce vrátit ke sportování. Možná tak kromě nízké hmotnosti dorazí i Z4 M s výkonem 430 koní.
O nové generaci mnichovského roadsteru se spekulovalo již několikrát. Není tak jisté, zda se novinka objeví pod názvem BMW Z5, stejně jako mnoho nevíme o motorech. Pokud ovšem vůz vznikne ve spolupráci s Toyotou, pak rozhodně pod jeho dlouhou kapotou nebude chybět hybridní pohonná jednotka. To se ovšem nezdá být příliš pravděpodobné, neboť s Toyotou chtějí vyrobit spíše novou Z3 a v Mnichově již před časem ohlásili návrat ke kořenům. A ten se s elektromotorem zrovna moc nerýmuje.
O pohonných jednotkách tak můžeme nadále spekulovat, jedna by ovšem jistá být měla. BMW totiž zvažuje, že by znovuoživilo vrcholnou verzi Z4 M, přičemž ta by pak pod kapotu logicky dostala přeplňovaný třílitrový šestiválec, jež v modelech M3 a M4 produkuje 431 koní. Obdobná síla by tedy mohla putovat i na zadní kola roadsteru.
Nad převodovkou raději nebudeme spekulovat, místo toho se podíváme na hmotnost. Ta by oproti stávajícímu provedení měla jít dolů o nějakých 90 kilogramů, což prý bude spojené s absencí pevné skládací střechy. Místo ní by totiž nové BMW Z4 mělo dostat plátno, jež šetří hmotnost i prostor (ovšem zvyšuje hlučnost).
S touto koncepcí a silou by přitom asi nebyl problémem sprint z klidu na stovku za nějaké 4 sekundy, což by se BMW více než hodilo do krámu. Mnichovská značka by totiž měla alespoň částečnou odpověď na sportovní modely od Audi a Mercedesu. Na skutečný supersport si totiž dozajista ještě pár let počkáme.
Nic bližšího ovšem již není známo, snad kromě data představení, které je naplánováno na příští rok. Dá se přitom předpokládat, že zvolenou lokací bude autosalon v Detroitu . tamtéž totiž před pěti léty debutovalo stávající provedení.










Nová generace BMW Z4 by se měla představit příští rok v lednu
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva