Nové BMW X1 dorazí se tříválcem i čtyřválcem s více než 300 koňmi, už za rok

Druhá generace X1 zažije premiéru příští rok v létě. Přinese s sebou agregáty z modelu 2 Active Tourer a Mini, přidá však i výkonnější čtyřválec a hybridy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW X1 dorazí se tříválcem i čtyřválcem s více než 300 koňmi, už za rok

7.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Nové BMW X1 dorazí se tříválcem i čtyřválcem s více než 300 koňmi, už za rok

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá generace X1 zažije premiéru příští rok v létě. Přinese s sebou agregáty z modelu 2 Active Tourer a Mini, přidá však i výkonnější čtyřválec a hybridy.

Mnichov se pozvolna chystá na uvedení druhé generace (interně prý F48) nejmenšího „ikskového“ modelu a v této souvislosti se už po internetu potulují nové informace, jak by na tom měla být po stránce techniky. Řešíme to v poslední době poměrně často, ale modely roztočené modrobílé vrtule se proměňují po všech stránkách, což se bude podle všeho týkat i pokračování X1. Nový model se má zjevit před veřejností příští léto a dorazit má spolu s novými motory. Výroba bude probíhat v Lipsku, stejně tak prý i v novém závodě v Brazílii (Santa Catarina). V čínském Shenyangu má vznikat X1 s prodlouženým rozvorem.

Zprávy z věrohodného zdroje hovoří o použití tříválcového motoru z modelu 2 Active Tourer a poslední generace Mini, neboť nový crossover má podle dřívějších vodítek vzniknout na stejné platformě pro přední pohon jako právě typ 2 Active Tourer. Jen tedy doufáme, že nedostane i hlučný diesel. Chystaná X1 tedy bude „předohrabová“, i když zřejmě jen v některých, spíše základních motorizacích. Spekuluje se také o pohonu všech kol s mezinápravovou elektromechanickou spojkou typu Haldex, která by v některých režimech fungovala jako čtyřkolka, v režimu nízkého zatížení a za dobrých trakčních podmínek jen jako předokolka. Také už jsme napsali, že hlavní elementy by měla X1 sdílet s příští generací Mini Countrymanu.

Zdroj z nitra mnichovské značky nově prozrazuje, že budou v rámci nové rodiny agregátů B48 použity také čtyřválcové motory, přičemž ten nejsilnější má poskytovat výkon přesahující 300 koní. X1 tedy přijde jako další bavoráci o šestiválce, ostatně ani dnes jimi už zrovna nehýří. Kromě toho se publikum dočká ještě plug-in hybridních verzí s nápisy eDrive, a to jak v benzinovém, tak i naftovém provedení.

Ve srovnání se současnou generací údajně naroste vnitřní prostor, přičemž nejvýrazněji v oblasti nohou na zadních sedadlech. Palubní deska bude kombinovat styl 2 Active Tourer a posledního dějství X5. Po nové X1 se má rok nato objevit také stylovější model X2 ve tří- i pětidveřovém provedení. Tedy zřejmě něco jako BMW X4, avšak se slabšími motory. Více novinek zatím neznáme.

Nebudeme ale už déle zdržovat, protože na nás čeká nová sada špionážních fotografií. Tři snímky vám přikládáme, další si můžete prohlédnout v kompletní galerii na Worldcarfans.com.


Nové BMW X1 dorazí se tříválcem i čtyřválcem s více než 300 koňmi, už za rok - 1 - BMW X1 2015 spy 01Nové BMW X1 dorazí se tříválcem i čtyřválcem s více než 300 koňmi, už za rok - 2 - BMW X1 2015 spy 02Nové BMW X1 dorazí se tříválcem i čtyřválcem s více než 300 koňmi, už za rok - 3 - BMW X1 2015 spy 03
BMW X1 příští generace nepřekvapí použitými motory ani technikou, žádný šestiválec už se prostě konat nebude

Zdroj: Worldcarfans

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.