Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW řady 6: „šestka” pro rok 2011 je tu
20.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Také BMW si pro pařížský autosalon nechalo v zásobě jednu ze svých největších letošních novinek. Na Paris Expo totiž poprvé stáhne plachtu ze zbrusu nové generace řady 6.
Automobilka sice zatím označuje novou šestku jako koncept, už při prvním pohledu je ale jasné, že produkční verze se bude lišit maximálně v drobných detailech. Označení „koncept” se tedy jeví být spíše jako alibi za velmi kusé specifikace, které BMW spolu s prvními fotografiemi vypustilo do světa.
Neznáme totiž zatím ani rozměry, ani nabídku motory, nevíme dokonce ani to, jaký motor skrývá samotný koncept. Informací nám dorazilo v jinak hutné tiskové zprávě opravdu naprosté minimum. Co však můžeme důkladně probrat, je design vozu, který je docela jiný než dosud. A tak se na něj pojďme podívat.
Vnější provedení je dokonalým mixem vzhledu současné řady 5 a „jarního” konceptu Gran Coupe. Po Gran Coupe zdělil zakulacenou příď, z „pětky” si pak bere především ostřeji řezanou záď a část interiéru. Jestli se vám vnější vzhled nové řady 6 líbí, nebo ne, to necháme na vás, faktem ale je, že pětkový sedan a šestkové kupé se vizuálně velmi přiblížily (dosud tomu tak vůbec nebylo), a kupé tak získalo mnohem přátelštější vzezření. Pokud si mohu dovolit vlastní skromný komentář, pak se mi dosavadní agresivnější pojetí řady 6 a konzervativnější vzhled řady 5 zdálo být vhodnější kombinací, ale v Mnichově to zjevně vidí jinak.
Vnějšek je dále zajímavý řešením předních světel, která by měla být kompletně z LED, povšimněte si též nového pojetí tzv. Angel Eyes (ony svítící obroučky před hlavními světlomety), která jsou nyní v dolní část zploštělá.
Vnitřek vozu je ztvárněn ve velmi luxusním duchu, jak se na koncept sluší a patří. Pokud by „šestka” takto vypadala i v sérii, asi by umlčela kritiky bavorských interiérů posledních let. Očekáváme však, že do sériové výroby se dostane interiér o mnoho skromnější... Zvláštní pozornost si v něm zaslouží asymetrické ztvárnění středové konzole, která je po letech opět opět orientovaná směrem k řidiči. Nový je též displej navigace, který je výklopný.
Ačkoli o technice nevíme nic, leccos si můžeme domyslet. Základem motorizací bude skoro jistě benzinový šestiválec 3,0 a stejně objemný turbodiesel. Menší osmiválce patrně nahradí tříltitrový přeplňovaný šestiválec a místo osmiválce 5,0 se dočkáme dvakrát přeplňované V8 o objemu 4,4 litru. Převodovky by mohly být automatické i manuální, doufejme.
Další detaily nám jistě přinese pařížská premiéra. V sériové podobě bychom vůz měli poznat již začátkem příštího roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva