Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 plně odhaleno únikem. K čemu má ta červená „pádýlka” na volantu?
21.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ne, ta neslouží řazení, jeho ovládání je až pod nimi a má mnohem větší ovladače. Pro některé je to příjemný sportovní detail, pro jiné zbytečně křiklavý prvek.
Nedá se říci, že by BMW dělalo s novou M5 velké drahoty. Vůz v ne až tak tajuplném maskování představilo už v červnu a od té doby jsme se o něm zmiňovali ještě několikrát. Třeba když vůz ukázal svou pravou tvář skrze počítačovou hru nebo když špionážní fotografové zaznamenali přítomnost zvláštních nových tlačítek na voliči automatu. Tohle všechno - a i mnohem víc - nyní můžeme vidět naplno. BMW totiž neuhlídalo podstatnou část oficiálních fotek, které vůz ukazují ze všech stran, v interiéru i pod kapotou.
Na první pohled nelze říci, že by toto odhalení přineslo velké překvapení, auto vypadá tak, jak se dalo čekat a disponuje přesně těmi prvky, které eMková BMW obvykle mívají. Názory na jejich pojetí se různí - někteří říkají, že příď je zbytečně agresivní, jiní zase, že rozšíření zádi je na BMW divize M až příliš decentní. Názor na tyto a další detaily si ale jistě uděláte sami, uniklé fotky nenechávají prakticky žádné tajemství neodhalené.
Menší než obvyklé rozšíření zádě ovšem může být do značné míry dáno technickou podstatou vozu a jejími klíčovými novinkami. Nemáme nyní na mysli ani tak automat s hydrodynamickým měničem, kterým je nová M5 poprvé vybavena, jako spíše standardně dodávaný pohon všech kol. Ten jistě změnil postupy, které BMW zvolilo při snahách o krocení jistě neposedné zadní osy pracující s více než 600 koňmi výkonu (přesné číslo zatím neznáme).
Co zaujalo nás, je malý detail v interiéru - červená tlačítka, spíše „pádýlka” v místech, kde jsme zvyklí vídat ovládání manuálního volby převodových stupňů automatické převodovky. Že by byla u M5 červená? Nikoli, „pádla” řazení jsou pod nimi, ta červená tlačítka slouží pro rychle přepínání předvolených jízdních režimů M1 a M2 (zvolíte si např. tužší řízení, komfortní převodovku, tužší podvozek, jak je libo). Na volantu byly tyto ovladače u eMkových BMW už dávno, takto řešené jsou u nové M5 poprvé. A znovu sami posuďte, jestli jsou tak důležité, aby se až takto „pletly do řízení”.
Další detaily si projděte níže, vidět můžeme třeba i motor, karbon-keramické brzdy či zadní difuzor. Kompletní představení včetně všech detailů o technice a dynamice očekávejte brzy, do 24 hodin by mělo být na světě úplně vše.














Nové BMW M5 ukázalo na uniklých fotkách prakticky úplně všechno
Zdroj: Bimmerpost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před hodinouŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Miliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 7 minutamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před hodinouPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 3 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva