Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 plně odhaleno únikem. K čemu má ta červená „pádýlka” na volantu?
21.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ne, ta neslouží řazení, jeho ovládání je až pod nimi a má mnohem větší ovladače. Pro některé je to příjemný sportovní detail, pro jiné zbytečně křiklavý prvek.
Nedá se říci, že by BMW dělalo s novou M5 velké drahoty. Vůz v ne až tak tajuplném maskování představilo už v červnu a od té doby jsme se o něm zmiňovali ještě několikrát. Třeba když vůz ukázal svou pravou tvář skrze počítačovou hru nebo když špionážní fotografové zaznamenali přítomnost zvláštních nových tlačítek na voliči automatu. Tohle všechno - a i mnohem víc - nyní můžeme vidět naplno. BMW totiž neuhlídalo podstatnou část oficiálních fotek, které vůz ukazují ze všech stran, v interiéru i pod kapotou.
Na první pohled nelze říci, že by toto odhalení přineslo velké překvapení, auto vypadá tak, jak se dalo čekat a disponuje přesně těmi prvky, které eMková BMW obvykle mívají. Názory na jejich pojetí se různí - někteří říkají, že příď je zbytečně agresivní, jiní zase, že rozšíření zádi je na BMW divize M až příliš decentní. Názor na tyto a další detaily si ale jistě uděláte sami, uniklé fotky nenechávají prakticky žádné tajemství neodhalené.
Menší než obvyklé rozšíření zádě ovšem může být do značné míry dáno technickou podstatou vozu a jejími klíčovými novinkami. Nemáme nyní na mysli ani tak automat s hydrodynamickým měničem, kterým je nová M5 poprvé vybavena, jako spíše standardně dodávaný pohon všech kol. Ten jistě změnil postupy, které BMW zvolilo při snahách o krocení jistě neposedné zadní osy pracující s více než 600 koňmi výkonu (přesné číslo zatím neznáme).
Co zaujalo nás, je malý detail v interiéru - červená tlačítka, spíše „pádýlka” v místech, kde jsme zvyklí vídat ovládání manuálního volby převodových stupňů automatické převodovky. Že by byla u M5 červená? Nikoli, „pádla” řazení jsou pod nimi, ta červená tlačítka slouží pro rychle přepínání předvolených jízdních režimů M1 a M2 (zvolíte si např. tužší řízení, komfortní převodovku, tužší podvozek, jak je libo). Na volantu byly tyto ovladače u eMkových BMW už dávno, takto řešené jsou u nové M5 poprvé. A znovu sami posuďte, jestli jsou tak důležité, aby se až takto „pletly do řízení”.
Další detaily si projděte níže, vidět můžeme třeba i motor, karbon-keramické brzdy či zadní difuzor. Kompletní představení včetně všech detailů o technice a dynamice očekávejte brzy, do 24 hodin by mělo být na světě úplně vše.
Nové BMW M5 ukázalo na uniklých fotkách prakticky úplně všechno
Zdroj: Bimmerpost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
včera - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025 - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový rekord okruhu Top Gearu uzmula švédská stíhačka s až 1 622 biokoňmi a brutálním křídlem
12.12.2024 - Elektrický propadák Fiatu už dnes nekupuje skoro nikdo, Italové si přesto plánují, jak ho budou prodávat v roce 2032
12.12.2024 - Zaměstnanci VW čelící propuštění už tuší, kdo bude dělat jejich práci, německá výroba míří do Mexika
12.12.2024 - Všechna elektrická BMW M dostanou bez výjimky čtyři motory, aspoň tím se pokouší být výjimečná
12.12.2024 - Mechanismy nařizující elektromobily zkazí Vánoce tisícům kupců benzinů a dieselů. Své vozy nedostanou, ač na ně čekají u dealerů
12.12.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 01.11. 00:21 - GeneHawkins
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.10. 23:04 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.10. 18:18 - Snowman000
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.10. 10:59 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.09. 21:24 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.09. 16:26 - Eda
- VZKAZY 01.09. 15:07 - M.Z.
- Rady k výběru auta? 01.09. 04:27 - Čičo