Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol
4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace mnichovského über-sedanu počítá s 600 koňmi, které doplní pokles hmotnosti o 100 kilo. Ryzí zdokonalení to ale už nebude.
Prezentace mnichovské automobilky na pařížském autosalonu nebyla zrovna oslňující. Ačkoliv nám BMW představilo koncept stylového SUV X2, nové řady 5 jsme se nedočkali. Je otázkou, kdy se její debut nakonec uskuteční, nicméně sazka na nejbližší dny či týdny rozhodně nebude střelou mimo terč. V druhé polovině příštího roku pak dorazí nová varianta M5, u které můžeme počítat s výkonem okolo 600 koní. Tento výkon pak bude směřován výhradně na všechna čtyři kola.
„M5 bude jezdit jako současná M5, jen nabídne lepší trakci,“ uvedl na adresu novinky šéf divize BMW M Frank van Meel. Tím jen potvrdil příchod systému xDrive. Zároveň však dodal, že prozatím nebyla potřeba elektrifikace, a to přesto, že soudobým směrem míří řada konkurentů. „Nechceme zruinovat rovnováhu. Vozy divize M musí být agilní, precizní a dynamické. Jsou to vozy určené na okruhy. A v motorsportu záleží na každém gramu.“
I přes pohon xDrive se ovšem chystané BMW M5 má projevovat jako zadokolka, tedy alespoň dle van Meela. Ten už dříve řekl: „Pokud v budeme v budoucnu pokračovat v navyšování výkonu, pak pravděpodobně u příštích generací M5 a M6 dosáhneme takové úrovně a točivého momentu, že budeme muset zvažovat jiná řešení. Pokud se přitom rozhodneme pro pohon všech kol, bude to pro nás ve skutečnosti jako zadokolka s přidanou trakcí.“
Na základě těchto slov lze tedy počítat se směrováním výkonu dopředu jen za situací, kdy to bude potřeba, ostatně xDrive je takové fungování blízké. Mimo to má dynamičnosti napomoci i precizní řízení či platforma CLAR, která zaměstnává více hliníku a karbonem zesílených plastů. Díky nim by standardní řada 5 měla srazit na hmotnosti zhruba 100 kilo, přičemž varianta M5 počítá se stejnou dietou.
Pod kapotou se pak opětovně objeví 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který by měl nabízet okolo zmiňovaných 600 koní. Ve srovnání se stávajícím agregátem ovšem bude disponovat větším množstvím eko-technologií, které srazí emise CO2 a zlepší spotřebu. O bezpečné zastavení se pak budou starat posílené brzdy, které se skrývají za velkými koly. Komplet pak uzavře čtveřice koncovek výfuku.
Nová generace BMW M5 počítá s pohonem xDrive...
...favorizovat ovšem bude zadní nápravu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch