Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř

Když BMW loni odhalilo koncept nové řady 8, čekali jsme cestou do sériové výroby značné zmírnění. Nestalo se, produkční verze je mu docela blízká.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř

10.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když BMW loni odhalilo koncept nové řady 8, čekali jsme cestou do sériové výroby značné zmírnění. Nestalo se, produkční verze je mu docela blízká.

Asi nejzajímavější loňskou novinkou BMW byl koncept nového kupé řady 8. Ten se snaží navázat na sice vizuálně atraktivní a technicky novátorský, ale obchodně nepříliš úspěšný model téhož jména z 90. let. Chtělo to skoro dvě dekády, aby si svět začal tehdejší osmičky vážit a právě jejího vřelejšího přijetí se nyní mnichovská automobilka snaží využít. Chce tak trochu obrátit běh dějin a přijde s novou osmičkou doufajíc, že napodruhé uspěje lépe.

Že se to bez ohledu na popularitu konceptu stane, jsme věděli, teď se ale můžeme podívat i na to, co přesně nás čeká. Přímo v továrně BMW se totiž podařilo nafotit sériové provedení ve verzi 850i, a to ze všech stran i zevnitř. Na fotkách vidíme poněkud učesanější vzhled, než sliboval koncept, ale ne zase o tolik - křivky vozu zůstávají originální a agresivní.

Na přední části jsou zřetelné úzké světlomety navazující na velké zašpičatělé ledviny s chromovým dekorem. Toto poznávací znamení všech BMW zabírá snad půl přídě, naštěstí jsou ledviny pouze nataženy do šířky a v této podobě vypadají velice dobře. Pod nimi můžeme vidět další široké vstupy čerstvého vzduchu v novém provedení a také přepracovaná zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami.

Výrazné křivky pokračují i na zadních partiích. Zadní svítilny jsou opět užší a protáhlé do strany po vzoru předních světel. Na kraji karoserie vedle odrazek jsou ventilační otvory, jež podle našeho soudu budou nejspíše jen falešnými ozdobami, pod kterými začíná dominující prvek. Nelze přehlédnout lesklé černé obložení spodní části nárazníku s dvojicí obrovských rámečků otvorů pro koncovky výfukového systému. Do středu se vešel difuzor, který podtrhuje dynamický charakter.

Čitelná plaketa označení motorizace říká 850i, což bude jistě značit přeplňovanou V8, pravděpodobně o o objemu 4,4 litru s výkonem 331 kW (450 koní) a 648 Nm točivého momentu jako u současné řady 7. Další dostupné varianty zatím neznáme, registrované ochranné známky ale připouštějí možnost vzniku verzí 825, 830, 835, 845, 860, M850 a M8, to by znamenalo portfolio čtyřválcových, šestiválcových a osmiválcových agregátů, stejně jako není vyloučen příchod dvanáctiválce v provedení 860i.

Vlajková loď dostala pochvalu při prvním představení, dnešní snímky ukazují, že i na cestách budeme potkávat výjimečné auto, které si s ničím jiným nespleteme. Díky bohu za to, to dnes není samozřejmostí...


Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř - 1 - BMW 8 2018 bez maskovani spy 01Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř - 2 - BMW 8 2018 bez maskovani spy 02Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř - 3 - BMW 8 2018 bez maskovani spy 03
Tohle je nové BMW řady 8

Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř - 4 - BMW 8 Coupe Concept 2017 zive foto 02Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř - 5 - BMW 8 Coupe Concept 2017 zive foto 04Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř - 6 - BMW 8 Coupe Concept 2017 zive foto 03Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř - 7 - BMW 8 Coupe Concept 2017 zive foto 10Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř - 8 - BMW 8 Coupe Concept 2017 zive foto 12Nové BMW 8 nafoceno bez maskování v továrně, ze všech stran i zevnitř - 9 - BMW 8 Coupe Concept 2017 zive foto 21
Oproti loňskému konceptu se vážně příliš nezměnilo, přinejmenším v předních partiích

Zdroj: wilcoblok@Instagram

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.