Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš

BMW po dlouhém napínání oficiálně představilo novou sedmičkovou řadu. Podle očekávání znamená návrat ke klasice, ale ne tak velký, jaký by si mnozí přáli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš

5.7.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW po dlouhém napínání oficiálně představilo novou sedmičkovou řadu. Podle očekávání znamená návrat ke klasice, ale ne tak velký, jaký by si mnozí přáli.

BMW řady 7 nepatřilo, nepatří a těžko kdy bude patřit k vozům, které by obsazovaly čelní příčky v tabulkách prodejnosti. Přesto se příchod nové generace tohoto vozu stal značně očekávanou událostí. Byla to totiž právě sedmička, která se stala symbolem kontroverze designu posledních BMW. Stala se prvním modelem značky, který významně poznamenalo pero Chrise Banglea, navíc zřejmě nejdiskutabilnějším způsobem, podtrženým takřka nekonečným rozporem mezi pojetím nové a předchozí generace.

Ačkoli se i přes tuto kontroverzi prodávala dosavadní generace velmi dobře, nemalá část tradičních zákazníků i příznivců značky se k ní obrátila zády. Možná i proto se tak napjatě očekávalo, kam BMW posune pojetí sedmičky s novou generací. Nyní si již nemusíme klást žádné otázky, automobilka novinku oficiálně představila a všechny odpovědi jsou známé.

A začít nemůžeme nikde jinde než u designu. Na nové generaci je od prvního pohledu jasné, že BMW šlo tentokrát umírnější cestou. Design rozhodně nelze označit za nudný, ale po extravaganci předchozí generace je jednoznačně příklonem ke klasice. Ztvárnění se nese zcela v duchu posledních nových a faceliftovaných modelů, překvapí snad jen nezvykle mohutné „ledvinky” na přední masce. Profil vozu je naprosto čistý a vyvážený, jak se na elegantní sedan vyšší třídy patří a největší novinkou je tak ztvárnění zádě, zejména koncových světel. K něčemu podobnému se BMW u žádného dřívějšího modelu neuchýlilo, a tak není divu, že právě tato část vzbudila největší diskuse. Zda se vám líbí, či nikoli, posuďte sami, oproti přechozí generaci ji ale považujeme za posun vpřed.

Také interiér se přiblížil klasice. Na první pohled největší změnou je přesun voliče automatické převodovky zpět na středový tunel z pod volantu. Pozornosti neunikne ani nový ovladač palubního systému iDrive, který nyní místo jednoduchého, prakticky jednotlačítkového ovládání současných systémů tohoto jména volí složitější řešení velmi podobné systému MMI od Audi. Změnila se též grafika samotného iDrive. Zbylé změny jsou vesměs kosmetické, v celku ale dodávají interiéru sedmičky příjemnější, uhlazenější vzhled.

Nová třída sedm nabídne též nové komfortní a bezpenčností prvky. Za všechny můžeme jmenovat, příplatkový multimediální systém s LCD displeji pro cestující vzadu, paket kamer s parkovací kamerou vzadu a dvěma bočními kamerami v předním nárazníku pro bezproblémové výjezdy z vedlejších ulic s problematickým výhledem, nechybí varování při opuštění jízdního pruhu či při přítomnosti vozidla v mrtvém úhlu zpětného zrcátka.

Technicky nepřináší nová sedma nic převratného, krom motorizací. Pro tuto chvíli budou k dispozici tři verze - 730d, 740i a 750i. Názvy verzí nedávají záminku k úvahám nad novými motory, ale realita je přesně opačná. Dieselová 730d pravda nepřináší nic nového, snad krom 245 koní výkonu. Zbylé motory jsou ale v obou případech dvakrát přeplňované, ten z verze 740i nabídne známé třílitrové biturbo, zde naladěné na výkon 326 koní, agregát 750i je pak rovněž dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 400 koní, známý z nové X6.

Všechny motory jsou spjaty s šestistupňovou automatickou převodovkou a jejich výkon míří na kola zadní nápravy. Novinkou u sedmičky je systém Efficient Dynamics, zde nejviditelnější v rekuperaci energie skrze „regenerativní brzdění”, známé ze starších modelů značky.

Základní technické parametry jednotlivých variant naleznete v níže přiloženém přehledu. Ceny novinky prozatím nebyly ani náznakem zveřejněny, na trhu se ale objeví počátkem listopadu tohoto roku.

BMW 730d
Výkon: 245 koní
0-100 kmh: 7,2 s
Maximální rychlost: 246 km/h

BMW 740i
Výkon: 326 koní
0-100 kmh: 5,9 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)

BMW 740Li
Výkon: 326 koní
0-100 kmh: 6,0 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)

BMW 750i
Výkon: 407 koní
0-100 kmh: 5,2 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)

BMW 750Li
Výkon: 407 koní
0-100 kmh: 5,3 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)


Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 1 - Nove BMW 7 2009 01Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 2 - Nove BMW 7 2009 02Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 3 - Nove BMW 7 2009 03Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 4 - Nove BMW 7 2009 04Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 5 - Nove BMW 7 2009 05Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 6 - Nove BMW 7 2009 06Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 7 - Nove BMW 7 2009 07Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 8 - Nove BMW 7 2009 08Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 9 - Nove BMW 7 2009 09Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 10 - Nove BMW 7 2009 10Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 11 - Nove BMW 7 2009 11Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 12 - Nove BMW 7 2009 12Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 13 - Nove BMW 7 2009 13Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 14 - Nove BMW 7 2009 14Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 15 - Nove BMW 7 2009 15Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 16 - Nove BMW 7 2009 16Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš - 17 - Nove BMW 7 2009 17

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.