Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 7 oficiálně: klasičtěji, ale ne příliš
5.7.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
BMW po dlouhém napínání oficiálně představilo novou sedmičkovou řadu. Podle očekávání znamená návrat ke klasice, ale ne tak velký, jaký by si mnozí přáli.
BMW řady 7 nepatřilo, nepatří a těžko kdy bude patřit k vozům, které by obsazovaly čelní příčky v tabulkách prodejnosti. Přesto se příchod nové generace tohoto vozu stal značně očekávanou událostí. Byla to totiž právě sedmička, která se stala symbolem kontroverze designu posledních BMW. Stala se prvním modelem značky, který významně poznamenalo pero Chrise Banglea, navíc zřejmě nejdiskutabilnějším způsobem, podtrženým takřka nekonečným rozporem mezi pojetím nové a předchozí generace.
Ačkoli se i přes tuto kontroverzi prodávala dosavadní generace velmi dobře, nemalá část tradičních zákazníků i příznivců značky se k ní obrátila zády. Možná i proto se tak napjatě očekávalo, kam BMW posune pojetí sedmičky s novou generací. Nyní si již nemusíme klást žádné otázky, automobilka novinku oficiálně představila a všechny odpovědi jsou známé.
A začít nemůžeme nikde jinde než u designu. Na nové generaci je od prvního pohledu jasné, že BMW šlo tentokrát umírnější cestou. Design rozhodně nelze označit za nudný, ale po extravaganci předchozí generace je jednoznačně příklonem ke klasice. Ztvárnění se nese zcela v duchu posledních nových a faceliftovaných modelů, překvapí snad jen nezvykle mohutné „ledvinky” na přední masce. Profil vozu je naprosto čistý a vyvážený, jak se na elegantní sedan vyšší třídy patří a největší novinkou je tak ztvárnění zádě, zejména koncových světel. K něčemu podobnému se BMW u žádného dřívějšího modelu neuchýlilo, a tak není divu, že právě tato část vzbudila největší diskuse. Zda se vám líbí, či nikoli, posuďte sami, oproti přechozí generaci ji ale považujeme za posun vpřed.
Také interiér se přiblížil klasice. Na první pohled největší změnou je přesun voliče automatické převodovky zpět na středový tunel z pod volantu. Pozornosti neunikne ani nový ovladač palubního systému iDrive, který nyní místo jednoduchého, prakticky jednotlačítkového ovládání současných systémů tohoto jména volí složitější řešení velmi podobné systému MMI od Audi. Změnila se též grafika samotného iDrive. Zbylé změny jsou vesměs kosmetické, v celku ale dodávají interiéru sedmičky příjemnější, uhlazenější vzhled.
Nová třída sedm nabídne též nové komfortní a bezpenčností prvky. Za všechny můžeme jmenovat, příplatkový multimediální systém s LCD displeji pro cestující vzadu, paket kamer s parkovací kamerou vzadu a dvěma bočními kamerami v předním nárazníku pro bezproblémové výjezdy z vedlejších ulic s problematickým výhledem, nechybí varování při opuštění jízdního pruhu či při přítomnosti vozidla v mrtvém úhlu zpětného zrcátka.
Technicky nepřináší nová sedma nic převratného, krom motorizací. Pro tuto chvíli budou k dispozici tři verze - 730d, 740i a 750i. Názvy verzí nedávají záminku k úvahám nad novými motory, ale realita je přesně opačná. Dieselová 730d pravda nepřináší nic nového, snad krom 245 koní výkonu. Zbylé motory jsou ale v obou případech dvakrát přeplňované, ten z verze 740i nabídne známé třílitrové biturbo, zde naladěné na výkon 326 koní, agregát 750i je pak rovněž dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 400 koní, známý z nové X6.
Všechny motory jsou spjaty s šestistupňovou automatickou převodovkou a jejich výkon míří na kola zadní nápravy. Novinkou u sedmičky je systém Efficient Dynamics, zde nejviditelnější v rekuperaci energie skrze „regenerativní brzdění”, známé ze starších modelů značky.
Základní technické parametry jednotlivých variant naleznete v níže přiloženém přehledu. Ceny novinky prozatím nebyly ani náznakem zveřejněny, na trhu se ale objeví počátkem listopadu tohoto roku.
BMW 730d
Výkon: 245 koní
0-100 kmh: 7,2 s
Maximální rychlost: 246 km/h
BMW 740i
Výkon: 326 koní
0-100 kmh: 5,9 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)
BMW 740Li
Výkon: 326 koní
0-100 kmh: 6,0 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)
BMW 750i
Výkon: 407 koní
0-100 kmh: 5,2 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)
BMW 750Li
Výkon: 407 koní
0-100 kmh: 5,3 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva