Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 7 nafoceno bez maskování, jeho obří ledvinky se vymykají chápání
8.1.2019 | Petr Prokopec
BMW už dříve naznačilo, že svůj typický designový prvek bude dále akcentovat, vyloženě obří ledvinky si ale dosud vysloužila jen podobně obří SUV. Teď už je jasné, že je dostane i inovovaná vlajková loď značky.
Mnichovská automobilka loni vyrukovala s konceptem BMW iX7 iPerformance, pod jehož kapotu přitom napěchovala hybridní ústrojí, zatímco interiér osadila plejádou digitálních displejů a křišťálovými prvky. Prakticky nic z toho ale vlastně nikdo neviděl, hlavní pozornost odborného i laického publika totiž měly čelní ledvinky. BMW totiž v jejich případě vsadilo na rozměry, které by snad mohli sledovat i kosmonauti z mezinárodní vesmírné stanice.
Již v době představení konceptu jsme naznačili, že ona kontroverzní stylizace je novým designovým jazykem značky a další premiéry to potvrdily. Nejprve poněkud hypertrofované ledvinky dostala nová X5, až o několik měsíců později se ale ukázala sériová X7, která evoluci teprve dala korunu. Její čelní ledvinky posázené mnoha kilogramy chromu přitom taktéž oslňovaly ISS a mohli jsme jen doufat, že tento posun zůstane vyhrazen velkým SUV. Teď už je ale jasné, že se to nestane.
Svědčí o tom, předčasné odhalení přídě mocně faceliftované řady 7, tedy klasického sedanu značky. Novou příď si zatím můžeme prohlédnout jen na několika fotkách, které byly nejspíše pořízeny během privátních prezentací. Oficiální premiéra tak musí být za rohem, naživo pak bude novinka debutovat v březnu na autosalonu v Ženevě. Nicméně máme pocit, že na obří ledvinky si nezvykneme ani poté, co facelift dorazí do showroomů - jsou zkrátka nepochopitelně velké.
Pokud odhlédneme od kontroverzního prvku, můžeme si prohlédnout i přeprofilovanou kapotu motoru, která se po stranách pyšní výraznými „klenbami“. Velikost ledvinek pak umocňují úzké světlomety, u nichž si zákazníci budou moci vybrat mezi diodovou a laserovou technikou. Druhou možnost přitom pravděpodobně zachycuje snímek plně odhaleného vozu, stejně jako specifický nárazník paketu M Sport.
U standardního provedení bychom ovšem měli počítat se zajímavě stylizovanými „bočními kapsami“, jenž upravují proudění vzduchu k brzdám a do motorového prostoru. Základní provedení 740i přitom vsadí na modernizovaný třílitrový šestiválec B58TÜ1, který nabídne 340 koní, jenž mohou zamířit na zadní či všechna čtyři kola. Pohonná jednotka však bude naladěna také na vyšší výkon, a to dle trhů na 374 až 388 koní.
Šestiválec se objeví rovněž pod kapotou hybridního provedení 745e iPerformance xDrive, kde jeho 286 koním bude sekundovat 112koňový elektromotor. Výkonnostní špička agregátů se přitom protíná, celkově tak souprava skutečně nabídne 394 koní. Ještě více - konkrétně 530 - pak bude spojeno s provedení 750i xDrive, o jejich produkci se však již postará dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec.
Potěšující zprávou je, že BMW hodlá i na evropské trhy navrátit provedení M760i, tedy model osazený dvanáctiválcem TwinTurbo. Ten se kvůli novým regulacím dočkal Ottova filtru pevných částic, produkovat by tedy měl méně emisí. A nejspíše i koní, první informace zmiňují pokles výkonu z 610 na 600 koní. Zda však na tento krok dojde, to dříve než za pár týdnů nejspíše nezjistíme.
Aktuálně tak již jen dodáme, že modifikováno bude po stránce vizuální BMW řady 7 i na zádi, kde se objeví nová světla propojená podle poslední módy LEDkovým proužkem. Očekávat pak můžeme i nový nárazník, tím ale venkovní přerod skončí. Tedy samozřejmě až na obligátnosti každého faceliftu, jimiž jsou nové designy litých kol a osvěžená paleta barev karoserie či odlišné čalounění.
Faceliftované BMW řady 7 se pochlubí opravdu gigantickými čelními ledvinkami. Je jen čistě na vás, zda se vám líbí či nikoliv. Nás ale příliš neuchvátily
Zdroj: StanRudman@Twitter
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
včera - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025 - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Otylé obludě BMW nepomáhá ani Cristiano Ronaldo. Je to takový propadák, že v USA za rok oslovila míň lidí než za tři čtvrtě toho předchozího
před 9 hodinami - „Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
před 10 hodinami - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Nová velká Dacia Bigster zná své první ceny. Bude to nejspíš hit i přes zklamání z interiéru
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva