Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 7 2016 dostane úplně nové šestiválce na benzin i naftu, konečně
15.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové motory prý nabídnou příkladný výkon i kultivovanost. Doprovodí je nižší hmotnost či laserová světla.
V závěru minulého dne jsme vás mohli poinformovat o nejnovějším vývoji v segmentu uhlíkových vláken. Jejich výroba by totiž během příštích pár let měla zlevnit o neskutečných 90 procent, pročež se již nestanou výsadou luxusních a supersportovních modelů. Výhled je tedy zajímavý, tato doba je však přeci jen ještě trochu vzdálená. Aktuálně tedy z karbonu bude profitovat jen „horních deset tisíc“, což ostatně potvrzují i nové zprávy o vývoji příští generace BMW řady 7.
Tuto záležitost jsme ostatně naťukli již ve zmiňovaném článku, mnichovská automobilka totiž patří díky elektromobilu i3 a hybridnímu sporťáku i8 mezi nejzásadnější propagátory uhlíkových vláken. Při vývoji obou vozů se navíc jejímu spřádání a pečení naučila natolik, že ve značné míře použije tento materiál právě na stavbu nové sedmičky. Očekávat tak můžeme nižší hmotnost a s ní spojenou nižší spotřebu a lepší ovladatelnost.
Aby toho nebylo málo, pak zásadní modernizace se dočká také motorový prostor. BMW totiž poměrně dlouho jen inovovalo řadové šestiválce. U řady 7 bychom se ovšem měli dočkat revoluce, která vzešla z firemní modulární architektury - tedy programu, který odstartoval před dvěma roky. K mání budou úplně nové agregáty v benzinovém i dieselovém provedení, přičemž nabízet mají příkladnou kultivovanost i výkon, jak jinak.
Konkrétní čísla zatím bohužel nejsou známa, již v základu bychom se ale mohli dočkat minimálně nějakých 320 koní. Tím by překonána byla nejnižší úroveň stávajícího motoru, v kombinaci s nižší hmotností by pak daná pohonná jednotka nabídla i slušnou akceleraci a samozřejmě také patřičně nízkou spotřebu a emise CO2.
Mimo šestiválcové agregáty se pak pod kapotu řady 7 má nastěhovat i čtyřválec, ovšem pouze v kombinaci s elektromotorem. Dohromady by přitom celá soustava měla produkovat nějakých 300 koní, což prý postačí na dosažení obligátní německé nejvyšší rychlosti 250 km/h. O dojezdu či spotřebě se ale již zdroje nezmiňují.
Vyčkat tak budeme muset až do léta příštího roku, kdy by nové BMW řady 7 mohlo virtuálně debutovat. Živá premiéra se pak očekává na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, kam vůz dorazí také s laserovými světlomety. I s nimi přitom značka poprvé koketovala v rámci vývoje hybridu i8.



Nové BMW řady 7 dorazí příští rok s modulárními šestiválci, které vylepší jízdní dynamiku a sníží spotřebu či emise CO2
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 34 minutamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 2 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 07:47 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins