Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 5 G30 se poprvé ukázalo naživo. Neuvěříte, kde
20.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW při odhalování nové generace řady 5 jen překvapuje. Neodhalila ji totiž na autosalonu a poprvé ji nedala ohmatat Němcům ani Američanům.
Uplynul již týden od chvíle, kdy mnichovská automobilka pustila do světa oficiální snímky a informace týkající se nového BMW řady 5. Zejména fotek při té příležitosti vypustila do světa takové kvantum, že by si s nimi jiné automobilky vystačily několik let. Trochu překvapivě ale automobilka neuspořádala žádnou živou prezentaci, kde by bylo možné si nový sedan prohlédnout či nafotit v poněkud přirozenějším prostředí. Jde přitom o klíčový model značky, v jehož případě bychom očekávali něco podobného jako v případě Škody Kodiaq, která se ukázala na velkolepé prezentaci v Berlíně. Nic takového se ale nestalo.
BMW jen nechalo pár redakcí pořídit si vlastní fotky ve studiu, ve kterém vznikly i ty oficiální a tím vše skončilo. O to větší údiv v nás vzbudila zpráva našich kolegů z australského Motoringu, kteří se mohli zúčastnit první „normální” živé prezentace vozu v Melbourne. Šlo navíc hned o dvě pětky, navíc s volantem napravo, což naše překvapení ještě více umocnilo - hledali jsme, kde jsme mohli, ale nevíme o žádné dřívější příležitosti, při niž by bylo možné něco takového udělat.
Pokud se přitom někde BMW řady 5 mělo ukázat naživo především, měl by to být německý nebo americký trh. Tedy lokality, kde lze očekávat zákazníky stojící v dlouhém zástupu před showroomem. Obdobné to sice bude také u protinožců, nicméně ona fronta bude bezesporu méně početná.
Více bychom se již danému tématu věnovat nemuseli, nicméně slova produktového experta Svena Arense nás ještě chvíli nutí v Austrálii setrvat. Jeden ze školitelů značky totiž během prezentace jen potvrdil, nakolik je řada 5 pro BMW důležitá. „Je to nejúspěšnější manažerský sedan všech dob, který v rámci prodejů překonává svou nejbližší konkurenci; za posledních pět let jsme pokořili Audi i Mercedes - naše nejbližší rivaly - o parník. Mluvíme tu o minimálně 100 000 kusech ročně.“
Kromě toho Arens dodal, že „čtenáři německého Auto Motor und Sport vyhlásili současný sedan řady 5 nejlepším vozem ve vyšší střední třídě. Stalo se tak přitom v posledním roce jeho života, což jen odhaluje, o jak dobrý vůz jde. Tímto oceněním jsme proto navýsost poctěni.“ Tím ale oslavná etuda končí, ve zbytku se již produktový expert značky věnoval zejména technologickým novinkám, jimiž je generace G30 napěchována od podlahy až po střechu.
V rychlosti zmíníme, že třeba jde o semi-autonomní řízení, které zvládá jízdu ve zvoleném pruhu dálnice až do rychlosti 210 km/h, aniž by bylo třeba lidského zásahu. V případě změny jízdních pruhů je pak technologie omezena tempem od 70 do 180 km/h. Dále tu pak máme třeba systém Remote 3D View, jenž vám pomocí sady kamer dokáže virtuálně vykreslit vůz v místech, kde se nachází. A opomíjet nesmíme ani adaptivní tlumiče či natáčecí zadní nápravu.
Dále se můžeme rozepsat o modulární platformě CLAR, kterou nová Pětka sdílí s řadou 7. Je tu ovšem jeden podstatný rozdíl, a sice v absenci karbonových vláken. Arens totiž dodal, že při jejich zahrnutí by došlo k podstatnému navýšení ceny. Kromě toho továrna značky je momentálně plně vytížena poptávkou po exotickém materiálu, ze kterého jsou do značné míry vyrobeny také modely i3 a i8. Na BMW 5 G30 tedy karbon nezbývá.
Dost bylo slov, podívejte se na fotky, které vám s laskavým svolením australského Motoringu můžeme ukázat. Nejsou nejkvalitnější ani nejpodrobnější, přesto ukazují vůz přirozenějším světle, v němž jsme jej zatím vidět nemohli. A máme pocit, že mu to tak sluší více než na snímcích ve vyumělkovaných Photoshopu. Váš názor?
Nové BMW řady 5 má za sebou konečně živou prezentaci. Ta se ale kupodivu neodehrála v Německu či Americe, ale v Austrálii, kam dorazily dokonce dva vozy s volantem napravo
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva