Nové BMW 5 2016 dostane i tříválcový diesel, M5 pohon 4x4

Nová pětka vznikne na platformě 35up, její hmotnost přitom klesne o 180 kg. Motorový prostor tak čeká downsizing, to se týká i modelu M5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW 5 2016 dostane i tříválcový diesel, M5 pohon 4x4

1.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW 5 2016 dostane i tříválcový diesel, M5 pohon 4x4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová pětka vznikne na platformě 35up, její hmotnost přitom klesne o 180 kg. Motorový prostor tak čeká downsizing, to se týká i modelu M5.

Je tomu jen pár měsíců, co jsme vám představili české ceny faceliftovaného BMW řady 5. Tato generace (s kódovým označením F10 pro sedan, F11 pro kombík a F07 pro GT) je však na trhu od roku 2011, díky čemuž je asi jasné, že mnichovská automobilka již začala pracovat na nástupci. Ten se objeví v březnu 2016, což není žádné náhodně vybrané datum. Právě v té době totiž BMW bude oslavovat sté výročí svého založení.

Je však otázkou, nakolik povedeným dárkem k tomuto významnému mezníku nová řada 5 bude. Podle aktuálních informací bychom totiž pod kapotou měli najít i tříválcový motor, kterým bude turbodiesel o výkonu 150 koní. Jeho spotřeba má přitom činit pouhých 3,9 l/100 km, daného výsledku však bude dosaženo jen v laboratořích, nikoliv v reálu. A to i přes proklamované snížení hmotnosti.

Daná dieta prý bude výrazná, neboť oproti stávající generaci shodí ta nová podstatných 180 kilo. Díky tomu mají být o 14 procent účinnější i ostatní pohonné jednotky, které pod přední kapotu zamíří. Aktuálně přitom víme hlavně o šestiválcích v dieselovém i benzinovém provedení, které mají produkovat od 286 do 375 koní. Vrcholem šestiválcové řady se pak stane verze M550d naladěná na 401 koní.

Chybět samozřejmě nebude ani model M5, která se objeví maximálně rok po příchodu standardních verzí. Odlehčení máme očekávat i v jejím případě, stejně jako se dočkáme downsizingu. Osm válců sice zůstane zachováno, objem motoru by však měl klesnout na čtyři litry. Díky lepšímu přeplňování ale máme počítat s výkonem, který přesáhne 600 koní.

O přenos této síly se zřejmě postará již jen automatická převodovka, pouze na zadní kola však dané koně budou mířit ve standardu. Zvolit ovšem bude možné i systém pohonu všech kol xDrive, což je možná špatná zpráva pro puristy, ale vítaná pro širší publikum. To pak dozajista ocení i fakt, že BMW nepřijde pouze s jedním, ale hned se třemi hybridními modely.

V rámci materiálů máme očekávat mix hliníku, vysokopevnostní oceli a karbonových vláken, což je recept, který se BMW naučilo při pečení elektromobilu i3 a hybridu i8. V případě podvozku pak řada 5 stejně jako chystaná nová sedmička (objeví se v roce 2015) bude postavena na nové platformě 35up, která počítá s dalším navýšením prostoru pro nohy zadních cestujících.

Tím dnes můžeme skončit, přičemž na závěr můžeme zmínit příchod kombíku v listopadu 2016 a verze GT na jaře 2017. BMW tak bude mít výrazný náskok před novým Audi A6, které se očekává až někdy v druhé půli roku 2017. S novým Mercedesem třídy E se však Pětka potká na ženevském autosalonu 2016.


Nové BMW 5 2016 dostane i tříválcový diesel, M5 pohon 4x4 - 1 - BMW 5 2016 render 01Nové BMW 5 2016 dostane i tříválcový diesel, M5 pohon 4x4 - 2 - BMW 5 2016 render 02Nové BMW 5 2016 dostane i tříválcový diesel, M5 pohon 4x4 - 3 - BMW 5 2016 render 03Nové BMW 5 2016 dostane i tříválcový diesel, M5 pohon 4x4 - 4 - BMW 5 2016 render 04Nové BMW 5 2016 dostane i tříválcový diesel, M5 pohon 4x4 - 5 - BMW 5 2016 render 05Nové BMW 5 2016 dostane i tříválcový diesel, M5 pohon 4x4 - 6 - BMW 5 2016 render 06
Chystaná řada 5 se již objevila na prvních neoficiálních ilustracích, tříválcový motor ale známe přímo z prezentace BMW

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.