Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 3 F30: první fotky a specifikace
14.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW právě odhalilo novou generaci sedanu řady 3. Podrobné představení pro vás připravujeme, klíčová fakta si ale můžeme shrnout ihned.
Tip: Přečtěte si také podrobné představení nového BMW řady 3 se všem detaily a fotografiemi.
Bylo to dlouhé čekání, během něhož BMW uniklo jen minimum oficiálních materiálů. Pravda, již v létě jsme se dočkali poměrně výmluvných špionážních snímků, které byly nedávno následovány dílčími specifikacemi a nakonec i špionážními fotkami interiéru, skutečně odhalující oficiální materiály si ale v Bavorsku pohlídali pečlivě. Jistě i proto byla dnešní oficiální premiéra tak očekávaná také my jsme se ji rozhodli věnovat náležitou pozornost. Vzhledem k tomu, že uvolněných oficiálních dat je spousta a jejich podrobné zpracování nám chvíli zabere, rozhodli jsme se pro vás v prvé řadě shrnout alespoň to nejpodstatnější.
Neznámou zůstával i přes publikované špionážních fotky vzhled, tedy spíše jeho detaily. Po důkladném prozkoumání všech dříve dostupných materiálů se zdálo, že design vozu bude jakýmsi mixem toho, co známe ze současné řady 3 E90 a nové generace řady 5 F10. Oficiální odhalení to víceméně potvrdilo, když zejména zezadu připomene novinka „pětku”, z boku současnou „trojku” a zepředu nic, co známe. K pětce nemá daleko, ale zvláštním napojením hlavních světel na tradiční ledvinky tvoŕící masku chladiče je přece jen svá. Spodní partie přídě pak mají nejblíže k nové generaci řady 1, to aby těch podobností nebylo málo. Jak už to u vozů BMW bývá, vzhled není jen spojením bezúčelně naohýbaných plechů, ale chlubí se i velmi dobrými funkčními parametry. Ano, mluvíme o koeficientu odporu vzduchu, který má velmi solidní hodnoty Cx až 0,26.
Na pohled se jeví být nová trojka relativně mírnou evolucí té současné, po stránce rozměrů se ale výrazně změnila, především na délku. Ta má hodnotu 4 624 mm a vůz je tedy oproti svému předchůdci dramaticky delší (+93 mm), šířka 1 811 mm zůstala prakticky zachována (- 6 mm), výška 1 429 mm se též změnila jen nepatrně (+ 8 mm). Rozvor vozu se ve srovnání s délkou změnil mírněji (2 810 mm, +50mm), naopak rozchod kol je s ohledem na užší karoserii až neskutečný: 1 543 mm vpředu (+37mm) a 1 583 mm vzadu (+47 mm). I přes pozměněné rozměry výrobce slibuje nižší hmotnost celého vozu, v průměru o 40 kg.
Interiér nové trojky jsme podrobněji komentovali při příležitosti posledního úniku, a tak si na tomto místě podrobnější komentář odpustíme. Vnitřek ostatně nepřináší mnoho nového ve srovnání s tím, co už známe z posledních, vesměs výše zmiňovaných nových modelů BMW. Vypadá ale dobře a hodnotně, což u E90 vždy říci nešlo.
Pod kapotou se zpočátku objeví pouze trojice motorů, dva benzinové a jeden naftový, přičemž ten posledně jmenovaný bude k dispozici i ve slabším provedení v rámci tzv. EfficientDynamics Edition.
Podle očekávání se zprvu o benzinový základ postará dvoulitrový čtyřválec N20 ve verzi s obchodním označením 328i. S maximálním výkonem 180 kW (240 koní) při 5 000 až 6 500 ot./min a točivým momentem nejvýše 350 Nm posazeným do rozmezí 1 250 a 4 800 ot./min zvládne zrychlení na stovku za 5,9 sekundy, maximální rychlost činí elektronicky omezených 250 km/h, to vše při pohotovostní hmotnosti (EU) 1 505 kg. Kombinovaná normovaná spotřeba má hodnotu 6,4 litru benzinu na 100 km.
Druhou a hned vrcholnou benzinovou alternativu představuje varianta 335i s přeplňovaným (jedním turbem) šestiválcem o objemu tři litry. Nabízí kupodivu úplně stejný maximální výkon jako dosud, tedy 225 kW (306 koní) v 5 800 až 6 000 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm při 1 200 až 5 000 ot./min. Maximální rychlost je zřejmá (250 km/h), akcelerace na stovku potrvá 5,4 sekundy. To je nečekaně horší číslo než u E90, hmotnost 1 585 kg přitom není závratná. Kombinovaná spotřeba dle normy činí 7,9 l benzinu na 100 km.
Jedinou dieselovou nabídkou bude zprvu jistě nejprodávanější verze vůbec, 320d. Ani ta nepřináší převratné novinky - dvoulitrový naftový motor o výkonu nejvýše 135 kW (184 koní) v 4 000 ot./min a točivém momentu 380 Nm v rozmezí 1 750 a 2 750 ot./min. Zrychlení na stovku zvládne při hmotnosti 1 495 kg za 7,5 sekundy, maximálka má podobu 235 km/h. Tou pravou předností zde ale bude normovaná spotřeba paliva ve výši 4,5 l/100 km.
Hned zprvu bude navíc k mání i hyperúsporná 320d EfficientDynamics Edition se sníženou hmotností (1 490 kg), odporem vzduchu (oněch 0,26, 320d má 0,27, benzinové verze 0,29 a 0,30) i výkonem (120 kW), která zrychlí na stovku za osm sekund a pojede nejrychleji 230 km/h. Udávaná spotřeba nafty ale činí jen 4,1 l/100 km.
Jak vidíte, všechny pohonné jednotky jsou přeplňované a i do budoucna se počítá pouze s turbomotory. Všechny přitom budou moci být kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou, pohon kol zatím obstarají výlučně ta zadní, všemi kolečky bude moci nová trojka hrabat od příštího podzimu. Standardem se stane též režim Eco Pro usnadňující ekonomickou jízdu, nezbavíte se ani nechvalně proslulého systému start and stop.
Dodejme pro tuto chvíli, že vůz bude podobně jako nová řada 1 k mání ve vícero verzích, které ovlivní vzhled jejich zevnějšku i interiéru. Jmenují se Sport Line, Luxury Line a Modern Line, k dispozici by navíc brzy měl být i tradiční M paket.
To je vše, co pro vás zprvu máme, další detaily se můžete pokusit vykoumat z přiložených fotografií a specifikací. Podrobné představení se všemi údaji, fotografiemi a dojmy pro vás připravujeme.
Nové BMW 3 F30 na prvních snímcích
Specifikace vozu z oficiálních tiskových materiálů
Parametry motoru verze 320d EfficientDynamics Edition
Další parametry jednotlivých variant
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 6 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 10 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus