Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Bentley Continental GT poprvé nafoceno ve své „kůži“, bude lehčí
5.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kupé dostane mix exotických materiálů, platformu MSB vyvíjenou ve spolupráci s Porsche a vzhled inspirovaný konceptem Speed 6.
První generace novodobého Bentley Continental GT dorazila na trh v roce v roce 2003, přičemž dosáhla velkého úspěchu. K mání sice byla pouze s dvanáctiválcem, nicméně nástupce odhalený o osm let posléze dorazil také s osmiválcovou pohonnou jednotkou. Za novou generaci jej ovšem považovat nemůžeme (jakkoliv jej tak Bentley nazývá), spíše za radikálnější facelift. Zachována totiž byla jak platforma D1, tak kupříkladu rozvor 2 746 mm. Měnil se tak především design či některé prvky v oblasti podvozku a interiéru.
Při tomto resumé asi nepřekvapí, že Bentley věnuje novému Continentalu GT, který dorazí v roce 2018, nemalou péči. Právě v tomto případě lze totiž mluvit o skutečné druhé generaci. Ta přepřáhne na platformu MSB, která je vyvíjena ve spolupráci s Porsche a na níž dorazí již za pár měsíců nová Panamera. U obou vozů lze ve srovnání s jejich předchůdci očekávat podstatnou dietu, i když pod dvě tuny se u Bentley stále nedostaneme.
Ve srovnání se stávajícím Continentalem GT, který váží 2 320 kg, však i tak půjde o razantní posun. Jedním z důvodů je i fakt, že namísto ocelové karoserie bude tu novou formovat mix mnoha exotických materiálů. Kromě toho se dočkáme i menších rozměrů, neboť vůz dostane kratší převisy vpředu i vzadu a zkrácen by měl být také rozvor, jakkoliv uvnitř čeká posádku více místa pro nohy.
Po stránce designové se novinka nechá výrazně ovlivnit konceptem EXP 10 Speed 6, pravděpodobně ubyde dnešní zavalitosti a příď i záď bude mít nižší profil. V motorovém prostoru pak bude trůnit jak nový šestilitrový dvanáctiválec z Bentley Bentayga, kde produkuje 608 koní, tak i modernizovaný čtyřlitrový osmiválec. Mimo to se mluví také o šestiválcovém plug-in hybridu.
Na diesel ovšem máme v případě kupé zapomenout, přestože zmiňovaná Bentayga jej dostane. K vůbec prvnímu SUV ve firemní historii šéf automobilky Wolfgang Dürheimer dodal, že jeho osobním cílem je, aby na dosáhlo na 20 tisíc registrací ročně. To asi při pohledu na aktuální zájem problém nebude, spíše než na nedostatek zákazníků ovšem Bentley naráží spíše na malou výrobní kapacitu.
Mimo to Dürheimer uvedl, že portfolio Bentley bude do budoucna sedmičlenné, což naznačuje příchod dvou dalších modelů. Zatím však stále není jasné, zda jimi bude menší SUV a produkční verze zmiňovaného konceptu Speed 6. Mimo to je totiž ve hře také Bentayga ve stylovější kupé verzi. Jsme tedy zvědavi, co nakonec dostaneme, i když stávající zákaznické trendy jsou jasným vodítkem.
Další novinkou pro Bentley je začlenění značky do sportovní a luxusní divize, která nově vznikla pod křídly VW Group. V jejím rámci přitom dojde ke společnému vývoji a testování, sdílena bude také síť dodavatelů. Díky tomuto kroku by měly výrazně poklesnout náklady, a to jak pro Bentley, tak i pro Porsche a Bugatti. Překvapením je absence Lamborghini v dané divizi, což Dürheimer označil za „nesmyslné“.
Dodat pak již jen můžeme, že nový Continental dorazí nejprve ve verzi kupé, než jej bude v řádu měsíců následovat kabriolet GTC a čtyřdveřový sedan Flying Spur. Tyto verze přitom dostanou stejný mechanický základ, u druhého jmenovaného ovšem bude jistotou prodloužená verze platformy.
Nové Bentley Continental GT bylo poprvé nafoceno ve své „kůži“
...jeho vzhled bude inspirován konceptem EXP 10 Speed 6
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.