Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi TT RS: pětiválcová bestie je rychlá skoro jak R8
25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Vrcholné TT dostalo nový celohliníkový motor s výkonem 400 koní, snížený podvozek či agresivní bodykitem. Dynamika je úchvatná.
Slavnostní odhalení nového Audi TT RS na autosalonu v Pekingu bychom jen sotva mohli označit jako překvapivé. Přítomnost vrcholné verze na čínské motor show byla oficiálně oznámena předem, samotnou vizáž vozu nám pak prozradily špionážní fotografie. A pokud přijde řeč na technická data, informace uniklé z firemního jednání, o nichž jsme se zmiňovali již v lednu, byly trefou do černého.
Počátek roku je ale již hezky daleko, zopakujme známá a doplňme nová data. Začneme u 2,5litrového pětiválce, který je vůči předchůdci značně přepracovaný. Dostal hliníkový blok namísto litinového. To vyústilo v 10kilové snížení hmotnosti, výkon naopak vzrostl o 60 koní. Celkově produkuje 400 koní a 480 Nm točivého momentu, jenž míří na všechna čtyři kola.
O přenos výkonu se stará sedmistupňová automatická převodovka, která je bohužel jedinou volbou - na manuál nakonec opravdu neodšlo. Sprint z klidu na stovku zabere 1 440 kilogramů vážícímu kupé 3,7 sekundy, o devadesát kilo těžší Roadster potřebuje o dvě desetiny více. Nejvyšší rychlost obou verzí pak byla omezena na 250 km/h, za příplatek je k dispozici také přenastavení omezovače na 280 km/h.
Těmito parametry se vůz dostává ještě dále hlouběji do teritoria supersportů. Sesterské Audi R8 v základní verzi o výkonu 540 koní zvládá stovku za 3,5 sekundy, TT je mu tedy na dostřel. A pokud tedy dorazí spekulované provedení TT RS performance, nejspíše tuto hodnotu vyrovná - pokud nedojde k jejímu překonání.
Vyjma pohonného ústrojí se u Audi podívali také na podvozek, který vůči standardu klesl o 10 milimetrů blíže k zemi. Za příplatek je pak dále možné sáhnout po sportovním zavěšení, jehož součástí jsou adaptivní magnetické tlumiče. Mimo to je možné 19palcové lité ráfky a 370milimetrové ocelové brzdy nahradit kovanými dvacítkami a karbon-keramickými kotouči.
Po stránce vizuální zde máme zcela novou čelní masku doplněnou matricovými diodami a nárazníkem s výraznějšími sacími otvory. Vzadu pak vůbec poprvé na produkčním modelu Audi debutují organické diody, se kterými dorazilo napevno uchycené křídlo. V rámci barev karoserie jsou pak k dispozici specifické odstíny Nardo Grey a Catalunya Red.
Mimo to lze zmínit karbonové kryty zpětných zrcátek či dvojici oválných koncovek výfuku, v případě touhy po nenápadnosti je pak možné sáhnout po automatickém zadním spoileru. Uvnitř ovšem již změn vůči standardu tolik není, víceméně jde pouze o sportovní sedadla s mnohem lepším bočním vedením.
Prodej odstartuje na podzim tohoto roku, přičemž na německém trhu kupé startuje na sumě 66 400 Eur (cca 1 796 000 Kč), za Roadster dáte minimálně 69 200 Eur (1 872 000 Kč). Tím je představení u konce, o zmiňovaném TT RS performance disponujícím zhruba 420 koňmi zatím můžeme jen spekulovat.
Oficiální fotogalerie nového Audi TT RS
Oficiální fotogalerie nového Audi TT RS Roadster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.