Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi
14.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka přebere celou řadu systémů z většího SQ7. Vedle elektricky roztáčeného kompresoru ale počítá jen s jedním turbem místo dvou.
Nové Audi Q5 bude velmi pravděpodobně jednou z hvězd letošního pařížského autosalonu. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku proto již spřádá plány související s ostrou variantou, jíž bychom se pro změnu měli dočkat příští rok. Chystané provedení SQ5 se přitom nechá velmi ovlivnit větším Audi SQ7, od kterého přebere řadu komponentů. Počítat proto můžeme s vyšším výkonem než u současného modelu SQ5 Plus.
Šéf divize hnacích ústrojí u čtyř kruhů Oliver Hoffman přitom naznačil, že teoreticky by novinka mohla produkovat zhruba 395 koní, což by představovalo vůči stávajícímu vrcholu zhruba 55koňový nárůst. Nicméně pro značku bylo při vývoji důležité, aby zachována byla i každodenní praktičnost a řiditelnost. Z toho důvodu by nakonec třílitrový šestiválec měl nabídnout něco okolo 370 koní.
Turbodieselu přitom bude pomáhat nový 48voltový elektrický systém a jím napájeným kompresor. Kromě toho dorazí jednoduché turbodmychadlo, což představuje zásadní rozdíl vůči dnešnímu Audi SQ5 užívajícímu twin-turbo. Zároveň jde o odklon vůči SQ7, které kromě zmiňovaného elektrického kompresoru také užívá dvojité přeplňování pomocí dmychadel roztáčených výfukovými zplodinami.
Systém chystaného SQ5 by přes eliminaci jednoho turba měl nejen snížit prodlevu, ale také eliminovat tepelné ztráty. Díky tomu bychom měli dostat nižší spotřebu. Dále pak máme počítat s příchodem aktivních stabilizátorů či systému AVS (Audi Valvelift System), které taktéž debutovaly pod kapotou většího sourozence.
Více se dozvíme v řádu měsíců, přičemž zvědavi jsme hlavně na technické parametry. Ty aktuálně kromě 340 koní počítají s 5,1sekundovým zrychlením, nejvyšší rychlostí 250 km/h a 6,6litrovou normovanou spotřebou. Minimálně v prvním a třetím případě lze ovšem vsadit na zlepšení v řádu desetin.
Audi SQ5 TDI plus se pyšní 340 koňmi, nová generace jej ovšem překoná již v základní sportovní verzi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 49 minutami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva