Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi
7.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Ingolstadt se s BMW do dalšího kola výkonové války nepustí. Nové RS5 nasadí proti M4 menší přeplňovaný motor a výkonově si nepolepší.
Audi jako poslední vzdorovalo přeplňování v segmentu rychlých luxusních kupé střední třídy. Ne ale proto, že by si chtělo ostentativně vytřít pozadí s emisními pokutami. Důvody jsou mnohem prozaičtější. Jeho kupé RS5 osazené vynikajícím atmosférickým osmiválcem o objem 4,2 litru, výkonu 450 koní při 8 250 otáčkách za minutu a maximálním točivém momentu 430 Nm zde bylo od roku 2010 do roku 2015 jako pozůstatek staré dobré éry, dneškem se ale tato kapitola definitivě uzavírá.
Čtyři kruhy mění ve zbrusu nové generaci RS5 Coupé původní V8 za menší vidlicový šestiválec o objemu pouze 2,9 litru z Porsche Panamera S, jehož spalovací prostory zde pomůžou vyplachovat v rámci Millerova cyklu (s pozdním uzavíráním nasávacích ventilů) dvě turbodmychadla. Výkon nestoupne ani o špetku, vůz i v aktuálním vydání nabídne 450 koní, poskočí však jeho nejvyšší točivý moment na rovných 600 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1 900 do 5 000 otáček za minutu.
Zatímco starší auto zvládlo akceleraci z místa na stovku za 4,5 sekundy, novinka jde o slušný krok vpřed. Z nuly na 100 km/h umí zrychlit za 3,9 sekundy a může za to značná redukce hmotnosti, konkrétně o 135 kg, když auto mezigeneračně zhublo z 1 790 na 1 655 kg. Abychom vám nezůstali dlužni ani zbytek informací o dynamice, měli bychom dodat, že auto má maximálku omezenou na standardních 250 kilometrů v hodině, nicméně za příplatek automobilka nabídne méně restriktivní elektronický bič a RS 5 pustí na hranici 280 km/h.
Zajímavé také je, že se nové Audi zbavilo sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic a místo toho se zde objevuje osmistupňový automat se sekvenčním řazením tiptronic. Ten přenáší výkon (jak jinak) na všechna čtyři kola sériově dodávaného systému quattro s asymetrickým rozdělováním síly mezi přední a zádní nápravu v poměru 40:60, zatímco zadní sportovní diferenciál má být k mání za příplatek. Když už jsme v podbězích, vězte, že každé standardní devatenáctipalcové anebo volitelné dvacetipalcové kolo bylo vůči karoserii ustavené pětiprvkovým závěsem, přičemž podvozek byl ve srovnání se standardní A5 snížen o 20 mm a blatníky musely být rozšířeny o 15 mm.
Pokud jde o design, Audi se ve svých oficiálních informacích odvolává starý závodní model 90 quattro IMSA GTO, pochopitelně zde ale máme spíše ryzí odraz současného stylistického jazyka charakterizovaného výraznou a dnes už hranatější šestiúhelníkovou mřížkou chladiče, jemnými bočními prolisy a velmi povědomou siluetou téměř beze změn převzatou z minulé generace Coupé.
Rychlý pohled do interiéru prozrazuje, že se ani tady příliš neexperimentovalo. Najdete zde velmi příjemně působící minimalistický interiér s karbonovými panely, sportovními sedadly, kontrastním červeným prošíváním a Audi si neodpustilo ani alantarou čalouněný volant se zkoseným věncem. Nechybí head-up displej, diodová světla, spousta asistentů na cokoli, takže jediné, co vám momentálně říci, je cenovka, kterou Audi na RS 5 zavěsí. Pokud se tak stane, podělíme se i o tuto informaci obratem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 1 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 2 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 3 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 4 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 5 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 6 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 7 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 8 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 9 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 10 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 11 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 12 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi - 13 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nové RS5 trochu chybí vizuální jiskra
Downsizingu neutekla ani nová generace RS 5, místo točivého osmiválce přepřáhla na V6 s dvojicí turbodmychadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
včeraTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
včeraCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včeraŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva