Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 Spyder oficiálně, v jediné verzi zvládá stovku za 3,6 sekundy
23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka chce zaujmout nejen jízdní dynamikou, ale také nízkou spotřebou. Na té se podílí hmotnost 1 612 kg daná výrazným použitím hliníku.
Newyorský autosalon je již v plném proudu, po novém Subaru Impreza, Mercedesu GLC Coupe či Mazdě MX-5 RF tak můžeme svou pozornost upřít na stánek Audi. Zde se prezentuje nový model R8 Spyder, který jsme si v poslední době mohli prohlédnout bez maskování již vícekrát. Vzhled nás tak rozhodně nepřekvapí, koneckonců ve srovnání s kupé tu máme víceméně jen odlišné zadní partie.
Nový je výplet mezi koncovými světly, pozměněn byl rovněž kryt motorového prostoru. Namísto pevných střešních panelů pak dorazilo plátno, které je možné stáhnout či natáhnout během 20 sekund při rychlostech do 50 km/h. Zadní okno je přitom na střeše zcela nezávislé, ovládat jej totiž můžete separátně - to pro případ horšího počasí, kdy ovšem stále chcete naslouchat zvuku motoru V10.
Stejně jako v případě kupé i zde všechna čtyři kola roztáčí 5,2litrová atmosférická jednotka. Ta ovšem zatím dorazila pouze ve slabším naladění, které produkuje 540 koní v 7 800 otáčkách a 540 Nm točivého momentu při 6 500 ot./min. Zatím ale není jisté, zda se ukáže varianta V10 plus, která by stejně jako vrcholné kupé nabídla koní 610, neboť tisková zpráva takovou verzi nezmiňuje.
Nicméně ani slabší varianta není po stránce jízdní dynamika zavrženíhodná. Zrychlení z klidu na stovku se totiž odehraje za 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 318 km/h. Spotřeba pak byla vypočítána na 11,7 l/100 km, za čímž stojí nejen standardně dodávaný sedmistupňový automat, ale rovněž tzv. plovoucí režim vyřazující motor z provozu ve chvílích, kdy netlačíte na plyn.
Mimo to má vliv na žíznivost nového Spyderu také suchá hmotnost 1 612 kg, která je nižší o 113 kilogramů ve srovnání s předchůdcem. Základním stavebním komponentem je přitom hliník, který tvoří 79,6 procenta veškeré hmotnosti. Postaven je z něj především zesílený rám čelního okna nebo boční prahy, stejně jako karoserie. Ta přitom na ručičkách vah vykáže 208 kilogramů.
Navzdory poklesu hmotnosti ovšem novinka počítá oproti minulé generaci s tuhostí vyšší o 50 %, nic bližšího však již Audi v tomto ohledu nezmiňuje. Dodat tedy můžeme jen tolik, že ve srovnání s kupé je Spyder o 158 kg těžší. Stejně jako model s pevnou střechou pak i novinka počítá se zmiňovaným systémem quattro, který v případě potřeby dokáže poslat dozadu až 100 % výkonu.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde najdeme virtuální kokpit, tedy 12,3palcový digitální přístrojový štít již ve standardu. Mimo to nechybí multimediální systém MMI s mikrofony zabudovanými v bezpečnostních pásech, zatímco v případě audio systému Bang Olufsen můžeme zmínit integraci dvou výškových reproduktorů do každého sedadla.
Cena zmíněna nebyla, stejně jako zahájení prodeje. Aktuálně tak již jen dodáme, že speciálně pro Spyder byla vyhrazena matně hnědá barva karoserie Argus. Kromě standardních sportovních sedadel pak budete moci za příplatek sáhnout po polozávodních skořepinách či kupříkladu laserových čelních světlech.













































Otevřená R8 dorazila jen se slabším desetiválcem. Zda pouze prozatím nebo natrvalo, je v tuto chvíli otázkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva