Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 na 102 nových fotkách, turbo dostane možná už brzy
14.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Downsizing o pět válců válce může vypadat jako velký skok, přeplňovaný řadový pětiválec o objemu 2,5 litru je ale pro R8 vážně ve hře.
Audi R8 V10 nové generace se představilo před několika měsíci, ale stále ho lze považovat za horkou novinku, protože první zákazníci začnou své vozy dostávat až nyní. K mání bude jen s atmosférickým motorem, alespoň prozatím. Na trhu je totiž teprve chvíli a už nyní hovoří vedení značky Audi o turbodmychadlech. Ty však nemají nahradit čistotu atmosférického motoru, nýbrž být spíš novým základem nabídky.
Že je desetiválec zatím jediným motorem v nabídce, má svůj důvod - Audi při vývoji nové R8 nepočítalo se zástavbou dosluhující atmosférické V8 o objemu 4,2 litru, ani o novém přeplňovaném čtyřlitru, který pohání větší Audi s označením RS. Ani šestiválec o 333 koních neprošel, o pětiválci z modelu RS3 s výkonem 367 koní se ale více než uvažuje.
Tato informace jako taková není novinkou, však se o nasazení pětiválce hovořilo i v souvislosti s Huracánem. Lamborghini v mezičase ale turba znovu razantně odmítlo, o to rychleji a jasněji se ale přeplňovaný motor žene do R8. „Je nevyhnutelné, že někdy použijeme motor s turbodmychadlem. Bude to v tomto modelovém cyklu, abychom měli ucelenější nabídku,” konstatoval dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva Audi pro vývoj, kterého nelze brát na lehkou váhu. „Je unikátní stavět atmosférické motory a naši zákazníci to milují. Neznamená to ale, že bychom turbo nenabídli,” pokračoval.
V podobném duchu se vyjádřil i Heinz Peter Hollerweger, šéf divize quattro, ale uvedl, že turbo nahradí atmosférický osmiválec jako základ nabídky, ne V10. A nemluvil o možnosti či nějakém vzdáleném termínu, ale též jako o faktu. Je tedy velmi pravděpodobné, že malé turbo v R8 uvidíme už brzy - ještě letos to očekávat nelze, sázky na příští rok by ale s vysokým kurzem vypisovány být neměly.
Audi v současnosti pracuje na vývoji nové generace svého řadového pětiválce a zbrusu nového vidlicového šestiválce. Oba budou pochopitelně přeplňované a V6 nastoupí na místo atmosférické V8 v modelu RS4. To je zpráva smutná, leč očekávaná, a lze jen dodat, že je třeba RS4 s atmosférou koupit, dokud to jde. Ani jeden z výše zmíněných hlav neřekl, kterou volbu pro R8 preferují inženýři, cesty ale vedou spíše k pětiválcové jednotce.
Ozývá se to hlavně z marketingu. Vzhledem k historii pětiválcových motorů u Audi to dává smysl, pět válců mělo například první Audi Quattro. „Pětiválce mají u Audi tak bohatou historii. A neexistuje zvuk pro Audi typičtější než pětiválec modelu RS3,” uvedl nejmenovaný zdroj z oddělení prodejů na portugalské prezentaci nové R8. Kromě historického hlediska a charakteristického zvuku tu také je aspekt hmotnosti - pětiválec je menší a lehčí než V6.
Zrovna tenhle downsizing by tak nemusel patřit k těm méně povedeným. Jak to dopadne, se zatím musíme nechat překvapit. Čekání si ale můžeme zkrátit novou fotosadou Audi R8, která se objevila v souvislosti se zmíněnou prezentací.
Nové Audi R8 V10 se čerstvě ukázalo na ohromné fotosadě
Zdroje: Audi, Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus