Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Druhá generace R8 může dostat i downsizovanou jednotku V6. V souvislosti s ní a nejostřejší verzí GT3 se mluví také o pohonu pouze zadních kol.
Nová generace supersportu z Ingolstadtu se už pilně připravuje na svojí premiéru, která by se měla odehrát na žženevském autosalonu. S ohledem na dosud zveřejněné informace je to více než pravděpodobné, protože bychom našli jen velmi málo věcí, na které v souvislostí s ní nepřišla řeč. Všechna fakta už vydala na téměř úplné představení, přesto si pro nás u Audi chystají překvapení, která se dosud nezdála být příliš pravděpodobná.
Překvapení začíná u slov Rolanda Schaly, technického ředitele projektu, který na okruhu v Ascari hovořil s redaktory Top Gearu o platformě z Lamborghini Huracán coby základu poskytujícím velké množství nových možností. Díky ní by neměl být problém vytvořit další verze nového Audi jako Superleggera, GT nebo verze Clubsport. A to měla dostat R8 v podstatě jen atmosférický desetiválcový motor 5,2 FSI ve dvou výkonových verzích s výkonem sahajícím na 540 a 610 koní (pro V10 Plus).
Schala se ovšem obává, že novinka potřebovat bude v rámci svého životního cyklu posléze také menší agregáty. To vypadalo na osmiválec, nyní se ale hovoří o ještě menší jednotce V6, která je údajně pro er-osmičku perfektní. Prý už z toho důvodu, že 400 koní pro ní bude jen odrazový můstek. V hledáčku byla podle jeho slov také naftová varianta, ale pro tu nakonec nikdo s ohledem na větší hmotnost nikdo z týmu hlasujících ruku nezdvihl.
R8 TDI by byla určitě jedinečným autem, ale museli by u ní použít všechny technologie, aby ji byli schopní „udržet v čistotě“ - konkrétně filtry pevných částic, vstřikování močoviny Ad Blue a to je z hlediska hmotnosti nežádoucí. Kromě toho by u ní nebylo kvůli vysokému výkonu v nízkých a středních otáčkách třeba řadit tak často, jako u ostatních verzí, a to by vůz stálo minimálně ztrátu emocionálního náboje. V této souvislosti se tedy přímo nabízí otázka, zda ho automobilka čistě náhodou nechce ztratit zavedením přeplňování.
Zástupce Audi lehce vyhýbavě prohlašuje, že v současnosti je R8 věcí vysokých otáček a apokalyptického (sic) zvuku. Zaručit její atmosférickou povahu do budoucna evidentně nedokáže, byť sám změně nakloněn není. Proto se také zdá, že se novinka dočká menšího vidlicového šestiválce, který by mohl být okořeněn pohonem zadní nápravy.
Budoucí pohonné jednotky by mohly údajně zahrnovat také benzin-elektrický hybrid, podobný tomu v nové Hondě NSX, nemáme ho však očekávat v dohledné době, přestože šasí na hybridní soustavu připraveno je. Kromě toho už mají údajně bateriovou soustavu vystačivší na celkový dojezd přesahující 480 kilometrů. Tímto naráží na prototyp e-tron.
Otázka je však znovu nasnadě. Chtěli by něco takové od R8 zákazníci? Těžko říci. Schala však dodává, že do novinky nehodlají do každého modelu montovat veškerou techniku, kterou vymysleli. My se však musíme ještě ptát, jak to dopadne s manuální převodovkou, když zatím padly zmínky jen o dvouspojce S tronic. „Nic není v tomto ohledu stoprocentně rozhodnuto, ale v současnosti lidé dávají přednost u takových aut automatům, které jsou s ohledem na hodnoty výkonu lepší.“
Suma sumárum v budoucnosti dorazí ještě další verze R8, kromě desetiválcových i osmi a šestiválcové. Kromě pohonu quattro by spolu s nejmenším motorem mohl dorazit také pohon zadní nápravy a když bůh dá, dokonce i manuální převodovka. Kromě toho se šušká o ekvivalentu pro okruhovou verzi Huracánu, která by však mohla dorazit u Audi na silnice coby nejultimativnější R8 vůbec. Co z toho však nakonec bude, ukáže až čas.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


























Audi zatím vypustilo nové fotky zakamuflované druhé generace R8
Kromě toho však máme k dispozici také oficiální upoutávku...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.