Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Druhá generace R8 může dostat i downsizovanou jednotku V6. V souvislosti s ní a nejostřejší verzí GT3 se mluví také o pohonu pouze zadních kol.
Nová generace supersportu z Ingolstadtu se už pilně připravuje na svojí premiéru, která by se měla odehrát na žženevském autosalonu. S ohledem na dosud zveřejněné informace je to více než pravděpodobné, protože bychom našli jen velmi málo věcí, na které v souvislostí s ní nepřišla řeč. Všechna fakta už vydala na téměř úplné představení, přesto si pro nás u Audi chystají překvapení, která se dosud nezdála být příliš pravděpodobná.
Překvapení začíná u slov Rolanda Schaly, technického ředitele projektu, který na okruhu v Ascari hovořil s redaktory Top Gearu o platformě z Lamborghini Huracán coby základu poskytujícím velké množství nových možností. Díky ní by neměl být problém vytvořit další verze nového Audi jako Superleggera, GT nebo verze Clubsport. A to měla dostat R8 v podstatě jen atmosférický desetiválcový motor 5,2 FSI ve dvou výkonových verzích s výkonem sahajícím na 540 a 610 koní (pro V10 Plus).
Schala se ovšem obává, že novinka potřebovat bude v rámci svého životního cyklu posléze také menší agregáty. To vypadalo na osmiválec, nyní se ale hovoří o ještě menší jednotce V6, která je údajně pro er-osmičku perfektní. Prý už z toho důvodu, že 400 koní pro ní bude jen odrazový můstek. V hledáčku byla podle jeho slov také naftová varianta, ale pro tu nakonec nikdo s ohledem na větší hmotnost nikdo z týmu hlasujících ruku nezdvihl.
R8 TDI by byla určitě jedinečným autem, ale museli by u ní použít všechny technologie, aby ji byli schopní „udržet v čistotě“ - konkrétně filtry pevných částic, vstřikování močoviny Ad Blue a to je z hlediska hmotnosti nežádoucí. Kromě toho by u ní nebylo kvůli vysokému výkonu v nízkých a středních otáčkách třeba řadit tak často, jako u ostatních verzí, a to by vůz stálo minimálně ztrátu emocionálního náboje. V této souvislosti se tedy přímo nabízí otázka, zda ho automobilka čistě náhodou nechce ztratit zavedením přeplňování.
Zástupce Audi lehce vyhýbavě prohlašuje, že v současnosti je R8 věcí vysokých otáček a apokalyptického (sic) zvuku. Zaručit její atmosférickou povahu do budoucna evidentně nedokáže, byť sám změně nakloněn není. Proto se také zdá, že se novinka dočká menšího vidlicového šestiválce, který by mohl být okořeněn pohonem zadní nápravy.
Budoucí pohonné jednotky by mohly údajně zahrnovat také benzin-elektrický hybrid, podobný tomu v nové Hondě NSX, nemáme ho však očekávat v dohledné době, přestože šasí na hybridní soustavu připraveno je. Kromě toho už mají údajně bateriovou soustavu vystačivší na celkový dojezd přesahující 480 kilometrů. Tímto naráží na prototyp e-tron.
Otázka je však znovu nasnadě. Chtěli by něco takové od R8 zákazníci? Těžko říci. Schala však dodává, že do novinky nehodlají do každého modelu montovat veškerou techniku, kterou vymysleli. My se však musíme ještě ptát, jak to dopadne s manuální převodovkou, když zatím padly zmínky jen o dvouspojce S tronic. „Nic není v tomto ohledu stoprocentně rozhodnuto, ale v současnosti lidé dávají přednost u takových aut automatům, které jsou s ohledem na hodnoty výkonu lepší.“
Suma sumárum v budoucnosti dorazí ještě další verze R8, kromě desetiválcových i osmi a šestiválcové. Kromě pohonu quattro by spolu s nejmenším motorem mohl dorazit také pohon zadní nápravy a když bůh dá, dokonce i manuální převodovka. Kromě toho se šušká o ekvivalentu pro okruhovou verzi Huracánu, která by však mohla dorazit u Audi na silnice coby nejultimativnější R8 vůbec. Co z toho však nakonec bude, ukáže až čas.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Audi zatím vypustilo nové fotky zakamuflované druhé generace R8
Kromě toho však máme k dispozici také oficiální upoutávku...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch