Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 motor V8 nemá a mít ani nebude, stejně jako manuál
6.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf divize Quattro GmbH na ženevském autosalonu vysvětlil, proč je druhá generace k mání pouze s desetiválcem či případně s elektromotory.
Nová generace Audi R8 si právě v těchto dnech odbývá svůj výstavní debut na ženevském autosalonu, kam dorazila nejen v desetiválcové silniční verzi, ale také jako elektrické provedení e-tron a závodní varianta LMS. Ve všech případech ovšem můžeme zapomenout na manuál, což je další rána pro už malou skupinu silných aut, která ještě koupíte s manuální převodovkou. Audi už dříve řeklo, že několik procent zákazníků o tuto verzi stojí, přesto je hodlá ignorovat. A pokud se ptáte, proč novinka nedostala ani osmiválec, je to velmi podobná píseň.
Začněme nejprve manuálem, o jehož nevýhodách na výstavišti Palexpo hovořil šéf divize Quattro GmbH Heinz Hollerweger. Ten uvedl, dnešní automaty jednoduše staromilskou volbu deklasují na okruzích. A zároveň zopakoval argument s podle něj malou poptávkou. Proto prý neexistoval důvod, proč by Audi mělo s novým modelem spárovat cokoliv jiného než sedmistupňový dvouspojkový S tronic. V tomto směru tak Audi kráčí s davem, neboť manuály už jsou ohroženým druhem i u Porsche a Lamborghini či Ferrari na ně už zanevřelo úplně. V Maranellu odstartovali expanzi přeplňovaných pohonných jednotek, pročež by se v hledáčku puristů mohlo Ferrari nacházet ještě níže než značka se čtyřmi kruhy ve znaku.
Kupodivu z podobných důvodů bylo upuštěno od verze osazené osmiválcovým motorem. Ač takový model byl zejména novináři velmi favorizován a považován za jeden z nejlépe ovladatelných supersportů vůbec, zákazníci sahali daleko více po desetiválcovém provedení. A to dokonce měrou, která dalece přesáhla veškerá očekávání značky. Konkrétní čísla Audi nezmiňuje a soudě podle R8, které lze vidět na silnicích či v prodeji jako ojetá, není verze V8 zase takovou raritou. Ale Audi evidentně není motivováno snahou uspokojit choutky menší než největších skupin zákazníků.
Potenciální klientela tedy ve výsledku dostala jen to, oč v rámci první generace stála nejvíce. Tedy model, v jehož útrobách najdeme automat a desetiválec. Ten může být naladěn na 540 nebo 610 koní, tím však veškerá vaše volba končí. Jedinou další alternativou je v úvodu zmiňovaná verze e-tron, ta však má být v Evropě k mání až někdy za rok.
V závěru tak jen můžeme parafrázovat slavný výrok Henryho Forda a zmínit, že nové Audi R8 můžete mít s jakýmkoliv motorem, pokud je to desetiválec. Pogratulovat pak můžeme všem jedincům, kteří si pořídili první generaci právě s osmiválcem a manuálem, neboť hodnota takového modelu nyní jistě poroste. Zachovalý kousek může být za pár let pomalu raritou...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.











Nové Audi R8 je k mání pouze s desetiválcovým motorem a automatickou převodovkou, manuál či V8 se již nevrátí
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.