Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 má přijít s motorem TDI, hybrid nebude, elektromobil jen na přání
15.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé značce vadí prostorová náročnost hybridní techniky. Proto u nové generace R8 vsadí vždy jen na jeden agregát. Budoucnost ale bude členitější.
O nové generaci Audi R8 se hovoří již delší čas, interní rozčarování však premiéru novinky poněkud odsunulo na příští měsíce. Prozatím je ve hře pařížský autosalon, kde by se vůz měl objevit pouze s benzinovými motory pod kapotou. Jen voňavé oktany se však o jeho pohon starat nebudou, neboť německá automobilka naznačila, že dorazit by mohla i dlouho zvažovaná dieselová verze. Mimo to bude k mání také ryzí elektromobil e-tron, po takovém však budou moci zájemci sáhnout pouze na základě zvláštní objednávky, standardně v nabídce nebude. U čtyř kruhů se zjevně poučili z nezdaru třícípé hvězdy, která mnoho exemplářů SLS Electric Drive neudala a se svou alternativou našlapuje opatrněji.
„V příští generaci budeme mít elektromobil. Ten však nebude produkčním modelem, nýbrž vozem vyráběným striktně na zakázku,“ potvrdila veškeré zvěsti produktová manažerka německé značky Marie Suzanne Ernst. Zároveň také dodala, že zapomenout můžeme na plug-in hybrid, alespoň prozatím. Takové pohonné ústrojí bude určeno až velkým vozům (jako příštímu Audi Q7) postaveným na platformě MLB, které budou moci ubytovat veškeré komponenty alternativní techniky pod přední kapotou.
Důvod tkví především v tom, že zákazníci požadují prostor v místech, kde by jinak měly být uloženy akumulátory - tedy v zavazadelníku. Techniku, jenž byla představena modelem A3 e-tron, tedy v sérii alespoň v nejbližších letech neuvidíme. „Možná v příští generaci bude vzadu místa (na baterie) více, prozatím je zde ale kladen důraz na kufry a cestovní tašky. Audi se zkrátka rozhodlo, že vše bude umístěno vpředu,“ dodává Marie Suzanne Ernst.
Tobias Meyer z marketingového oddělení ovšem naznačuje, že plug-in hybridy jsou mnohem logičtější volbou než ryzí elektromobily. A proto dané rozhodnutí naznačuje jediné - Audi si pouze vyzkouší kvality elektromotoru a baterií, ty ovšem ve velkém začne vyrábět až za pár let, kdy má v plánu masivní nasazení hybridních modelů. „Technologie v současné době ještě nejsou na špici. Stále více se ovšem vyvíjejí, přičemž cena pravděpodobně půjde dolů, zatímco vylepšena bude infrastruktura.“
Dá se tedy předpokládat, že zatímco příští hybridy budou profitovat z dnešních elektromobilů, následující elektromobily budou vycházet právě z budoucích hybridů. V jedné věci však Audi R8 e-tron zřejmě přinese průlom již v době příchodu na trh - jako první model značky totiž bude k dispozici s bezdrátovým indukčním dobíjením. „Ano, tato myšlenka je možná,“ uvedl k tématu Meyer.
Alternativní zdroje pohonu jsou tedy i nadále obestřeny dohady. Mainstreamová technika však již začíná dostávat pevné obrysy, neboť víme, že základem se stane čtyřlitrový benzinový osmiválec naladěný na zhruba 460 koní. Nad něj se pak postaví 5,2litrový desetiválec produkující až 600 koní, stejně jako zmiňovaná dieselová verze. Ta by totiž mohla být osazena pětilitrem V10 TDI.
Nové Audi R8 nedorazí pouze s benzinovými agregáty, ale prý i s dieselem
Existence elektrické verze e-tron již tak překvapivá není, Audi totiž s danou technologií koketuje již hezkých pár let
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch