Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 má přijít s motorem TDI, hybrid nebude, elektromobil jen na přání
15.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé značce vadí prostorová náročnost hybridní techniky. Proto u nové generace R8 vsadí vždy jen na jeden agregát. Budoucnost ale bude členitější.
O nové generaci Audi R8 se hovoří již delší čas, interní rozčarování však premiéru novinky poněkud odsunulo na příští měsíce. Prozatím je ve hře pařížský autosalon, kde by se vůz měl objevit pouze s benzinovými motory pod kapotou. Jen voňavé oktany se však o jeho pohon starat nebudou, neboť německá automobilka naznačila, že dorazit by mohla i dlouho zvažovaná dieselová verze. Mimo to bude k mání také ryzí elektromobil e-tron, po takovém však budou moci zájemci sáhnout pouze na základě zvláštní objednávky, standardně v nabídce nebude. U čtyř kruhů se zjevně poučili z nezdaru třícípé hvězdy, která mnoho exemplářů SLS Electric Drive neudala a se svou alternativou našlapuje opatrněji.
„V příští generaci budeme mít elektromobil. Ten však nebude produkčním modelem, nýbrž vozem vyráběným striktně na zakázku,“ potvrdila veškeré zvěsti produktová manažerka německé značky Marie Suzanne Ernst. Zároveň také dodala, že zapomenout můžeme na plug-in hybrid, alespoň prozatím. Takové pohonné ústrojí bude určeno až velkým vozům (jako příštímu Audi Q7) postaveným na platformě MLB, které budou moci ubytovat veškeré komponenty alternativní techniky pod přední kapotou.
Důvod tkví především v tom, že zákazníci požadují prostor v místech, kde by jinak měly být uloženy akumulátory - tedy v zavazadelníku. Techniku, jenž byla představena modelem A3 e-tron, tedy v sérii alespoň v nejbližších letech neuvidíme. „Možná v příští generaci bude vzadu místa (na baterie) více, prozatím je zde ale kladen důraz na kufry a cestovní tašky. Audi se zkrátka rozhodlo, že vše bude umístěno vpředu,“ dodává Marie Suzanne Ernst.
Tobias Meyer z marketingového oddělení ovšem naznačuje, že plug-in hybridy jsou mnohem logičtější volbou než ryzí elektromobily. A proto dané rozhodnutí naznačuje jediné - Audi si pouze vyzkouší kvality elektromotoru a baterií, ty ovšem ve velkém začne vyrábět až za pár let, kdy má v plánu masivní nasazení hybridních modelů. „Technologie v současné době ještě nejsou na špici. Stále více se ovšem vyvíjejí, přičemž cena pravděpodobně půjde dolů, zatímco vylepšena bude infrastruktura.“
Dá se tedy předpokládat, že zatímco příští hybridy budou profitovat z dnešních elektromobilů, následující elektromobily budou vycházet právě z budoucích hybridů. V jedné věci však Audi R8 e-tron zřejmě přinese průlom již v době příchodu na trh - jako první model značky totiž bude k dispozici s bezdrátovým indukčním dobíjením. „Ano, tato myšlenka je možná,“ uvedl k tématu Meyer.
Alternativní zdroje pohonu jsou tedy i nadále obestřeny dohady. Mainstreamová technika však již začíná dostávat pevné obrysy, neboť víme, že základem se stane čtyřlitrový benzinový osmiválec naladěný na zhruba 460 koní. Nad něj se pak postaví 5,2litrový desetiválec produkující až 600 koní, stejně jako zmiňovaná dieselová verze. Ta by totiž mohla být osazena pětilitrem V10 TDI.
Nové Audi R8 nedorazí pouze s benzinovými agregáty, ale prý i s dieselem
Existence elektrické verze e-tron již tak překvapivá není, Audi totiž s danou technologií koketuje již hezkých pár let
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 19 minutami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před hodinou - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva