Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 2015 se nakonec nevyhne downsizingu, V10 ale zůstane
7.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podle Audi jsou menší motory nutné v některých zemích, o osmi- a desetiválec by R8 přijít neměla. Příchod se zpozdí kvůli změnám nastavení vozu.
Už víme, že nová generace Audi R8 dorazí s lehkým zpožděním i kvůli ženevskému představení nového Lamborghini Huracán. Vůz je prý tak dobrý, že by ten s kruhy ve znaku se svým aktuálním nastavením vypadal proti býkovi trochu jako chudý příbuzný. Jestli je to pravda, nebo chytrý marketing lobbující za Lamborghini, považte sami, my se dnes zaměříme na něco trochu jiného.
Jak jsme již zmiňovali, nová generace R8 dostane zpočátku desetiválec z Huracánu, tedy motor o objemu 5,2 litru s výkonem 600 koní a 560 Nm, i když pravděpodobně úplně totožný nebude a dost možná bude mít i o trochu nižší výkon, alespoň na papíře. Zůstane také základní osmiválec 4,2 FSI, i když dozná úprav pro zvýšení výkonu. Podobně jako Huracán, i příští R8 bude k mání jen s dvouspojkovou převodovkou; v současnosti je možno mít osmiválcovou variantu i s šestistupňovým manuálem.
Zároveň ale vozy nebudou až tak stejné, jak by se mohlo zdát. Ulrich Hackenberg, technický ředitel Audi, vysvětluje: „Motor a převodovka budou v zásadě stejné, odpružení a geometrie se však bude lišit, aby mohla být vozům dána odlišná charakteristika.” To je také jedním z důvodů opoždění příchodu R8.
Kromě V8 a V10 nová R8 dostane také přeplňovaný motor, i když patrně ne hned zpočátku výroby. „V některých zemích je potřeba snižovat objemy motorů a my takové trhy nechceme vynechávat. Proto samozřejmě uvažujeme i o menších motorech. Skok z V10 na čtyřválec je ale příliš velký,” komentuje situaci Hackenberg. Tím v podstatě říká, že můžeme očekávat V6 s jedním nebo dvěma turbodmychadly. Objem si troufneme dle ingolstadtského zvyku odhadnout na tři litry a výkon nad čtyři stovky koní.
Nová R8 bude s Huracánem sdílet konstrukci, zejména tedy středový tunel a přepážku mezi motorem a kabinou, které budou jedním kusem karbonu, vážícím 50 až 60 kg. Zbytek konstrukce by měl být hliníkový. Hackenberg se zmínil i o elektrickém e-Tronu: „Měli jsme problémy zejména s dojezdem. Ty jsou vyřešeny a umíme nabídnout až 450 km.” Příští generace R8 tak patrně dorazí i jako elektromobil, jak ale Audi „vyřešilo dojezd”, není zcela zřejmé, energii potřebnou pro takový reálný dojezd není v autě velikosti a limitní hmotnosti R8 za současného stavu vývoje akumulátorů do čeho vměstnat.
Hackenberg nezmínil, kdy bychom mohli nové Audi R8 spatřit - očekávat jej v září ve Frankfurtu by bylo asi přehnané, zároveň však čekat rok na další Ženevu se nám zdá jako příliš dlouhá doba. Audi však jistě nenechá svět tápat a v průběhu času se dozvíme víc.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Ilustrace hádá vzhled nového Audi R8
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 35 minutami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva