Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 2015 se nakonec nevyhne downsizingu, V10 ale zůstane
7.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podle Audi jsou menší motory nutné v některých zemích, o osmi- a desetiválec by R8 přijít neměla. Příchod se zpozdí kvůli změnám nastavení vozu.
Už víme, že nová generace Audi R8 dorazí s lehkým zpožděním i kvůli ženevskému představení nového Lamborghini Huracán. Vůz je prý tak dobrý, že by ten s kruhy ve znaku se svým aktuálním nastavením vypadal proti býkovi trochu jako chudý příbuzný. Jestli je to pravda, nebo chytrý marketing lobbující za Lamborghini, považte sami, my se dnes zaměříme na něco trochu jiného.
Jak jsme již zmiňovali, nová generace R8 dostane zpočátku desetiválec z Huracánu, tedy motor o objemu 5,2 litru s výkonem 600 koní a 560 Nm, i když pravděpodobně úplně totožný nebude a dost možná bude mít i o trochu nižší výkon, alespoň na papíře. Zůstane také základní osmiválec 4,2 FSI, i když dozná úprav pro zvýšení výkonu. Podobně jako Huracán, i příští R8 bude k mání jen s dvouspojkovou převodovkou; v současnosti je možno mít osmiválcovou variantu i s šestistupňovým manuálem.
Zároveň ale vozy nebudou až tak stejné, jak by se mohlo zdát. Ulrich Hackenberg, technický ředitel Audi, vysvětluje: „Motor a převodovka budou v zásadě stejné, odpružení a geometrie se však bude lišit, aby mohla být vozům dána odlišná charakteristika.” To je také jedním z důvodů opoždění příchodu R8.
Kromě V8 a V10 nová R8 dostane také přeplňovaný motor, i když patrně ne hned zpočátku výroby. „V některých zemích je potřeba snižovat objemy motorů a my takové trhy nechceme vynechávat. Proto samozřejmě uvažujeme i o menších motorech. Skok z V10 na čtyřválec je ale příliš velký,” komentuje situaci Hackenberg. Tím v podstatě říká, že můžeme očekávat V6 s jedním nebo dvěma turbodmychadly. Objem si troufneme dle ingolstadtského zvyku odhadnout na tři litry a výkon nad čtyři stovky koní.
Nová R8 bude s Huracánem sdílet konstrukci, zejména tedy středový tunel a přepážku mezi motorem a kabinou, které budou jedním kusem karbonu, vážícím 50 až 60 kg. Zbytek konstrukce by měl být hliníkový. Hackenberg se zmínil i o elektrickém e-Tronu: „Měli jsme problémy zejména s dojezdem. Ty jsou vyřešeny a umíme nabídnout až 450 km.” Příští generace R8 tak patrně dorazí i jako elektromobil, jak ale Audi „vyřešilo dojezd”, není zcela zřejmé, energii potřebnou pro takový reálný dojezd není v autě velikosti a limitní hmotnosti R8 za současného stavu vývoje akumulátorů do čeho vměstnat.
Hackenberg nezmínil, kdy bychom mohli nové Audi R8 spatřit - očekávat jej v září ve Frankfurtu by bylo asi přehnané, zároveň však čekat rok na další Ženevu se nám zdá jako příliš dlouhá doba. Audi však jistě nenechá svět tápat a v průběhu času se dozvíme víc.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.



Ilustrace hádá vzhled nového Audi R8
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 30 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB