Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi Q7 2015 má první ceny, zatím jen pro šestiválce
17.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka stojí na domácím trhu minimálně 1,66 milionu Kč, v ČR ale bude o něco levnější. Řeč je přitom o verzi s motorem 3,0 TDI.
Nová generace Audi Q7 výstavně debutovala již v lednu na autosalonu v Detroitu a díky svému „slovenskému původu” se záhy ukázala i u nás. Na autosalonu v Ženevě se pro změnu představila hybridní verze e-tron, ta však bude k mání až na jaře příštího roku. Její ceny tedy ještě nějaký ten pátek nebudou k dispozici, pročež se můžeme vrátit ke standardnímu provedení. To aktuálně již můžete objednat na německém trhu, kde startuje na sumě 60 900 Eur (cca 1 660 000 Kč). Na tom českém lze ovšem čekat základní cenu o krapet nižší.
Než se dostaneme k našemu odhadu, vyložíme na stůl veškerá fakta, která máme k dispozici. Tak tedy, první cena předchůdce na českém trhu začínala na sumě 1 392 900 Kč, za což vám pane říkal model osazený třílitrovým turbodieselem. Ta samá pohonná jednotka pohání i základní model druhé generace, namísto 204 koní ovšem můžete nově počítat s 272 koňmi a 600 Nm točivého momentu.
Již při pohledu na tento mezigenerační výkonový skok je patrné, že novinka musela podražit, i když na druhou stranu je o 37 milimetrů kratší, 15 milimetrů užší a především až o 325 kilo lehčí. Zrovna tuto redukci ale nejspíše nikdo nebude brát za zápor, spíše za klad, zejména v oblasti hmotnosti. Nové Audi Q7 totiž již nebude moci být považováno za natolik neohrabaného mastodonta jako dosud, pokud tedy praxe potvrdí papírové předpoklady.
Vraťme se ale zpátky k cenám, respektive k odhadu částek, za něž by druhá generace mohla být nabízena v českých luzích a hájích. Na pomoc si přitom vezmeme rozdíl mezi tuzemskou a německou cenou menšího Audi Q5. To v kombinaci s tím samým motorem 3,0 TDI, jen naladěným na výkon 258 koní, vychází na 1 338 900 Kč či u našich sousedů na 51 900 Eur (1 414 500 Kč).
Aplikujeme-li obdobnou matematiku na v úvodu zmiňovaných 1 660 000 Kč, dostáváme se těsně pod 1,6milionovou hranici, kterou by základní Q7 v našich končinách nemusela cenově překročit. Dále si posvítíme také na benzinovou verzi Q7. Ta je v Německu k mání od 62 900 Eur (1 714 000 Kč), v ČR by tak mohla startovat okolo 1,65 milionu Kč.
Za to dostáváte rovněž třílitrový šestiválec, ovšem naladěný na 333 koní a 440 Nm. Samotná výbava pak ve standardu zahrnuje u obou modelů 18palcová litá kola, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio systém MMI Radio Plus, volič jízdních režimů Audi drive select nebo třeba autonomní brzdy a plejádu airbagů.
Ceny obou modelů je ovšem možné výrazně navýšit, pokud zapátráte v příplatkové výbavě. Dopřát si můžete třeba S line Sportpaket (6 300 Eur/172 000 Kč), čalounění v kombinaci kůže Valcona/Alcantara (od 11 500 Eur/313 500 Kč), virtuální kokpit (600 Eur/16 500 Kč) nebo audio systém Bang & Olufsen (6 150 Eur/168 000 Kč).
Více se zejména o české nabídce dozvíme snad v řádu dnů, mimo to ovšem můžeme zmínit také druhou vlnu motorizací. Ta by již měla přinést rovněž osmiválce, stejně jako se počítá s příchodem zmiňovaného třílitrového turbodieselu naladěného na 218 koní. Jeho cena by přitom měla klesnout pod 60 000 Eur (1 635 500 Kč).
Nové Audi Q7 se sice na českém území ukázalo již v lednu, oficiální ceny však dosud zveřejněny nebyly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 37 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 36 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch