Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu
28.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po designové stránce je odhalení nového Audi A6 tou nejméně překvapivou premiérou letošního roku, v případě techniky ale o jednom překvapení mluvit lze.
Po včerejším úniku několika snímků si dnes můžeme novou generaci Audi A6 představit oficiálně. Znovu se nejprve zastavíme u designu, který je do jisté míry zklamáním. Na jedné straně tu sice máme opravdu pohledný vůz, jenž některými detaily - jako třeba grafikou předních a zadních světel, případně pak zvýrazněnými hranami nad blatníky - dokáže zaujmout. Ovšem Audi již nějaké dva roky slibuje výrazné změny ve stylizaci, jež ale ani tentokráte nedorazily.
Novinku tedy sice ihned po prvním pohledu spojíte se čtyřmi kruhy, nicméně pokud by chybělo označení na zádi, příslušnost ke konkrétní modelové řadě budete již hledat obtížněji. Může za to i to, že nové Audi A6 svými rozměry přesahuje dosluhující provedení. Na délku mu naměříme 4 939 milimetrů, na šířku pak 1 886 mm, na výšku 1 457 mm a v případě rozvoru 2 924 mm. Právě mezi nápravami je rozdíl největší, vůz totiž vůči generaci C7 narostl o 12 mm.
S ohledem na tuto skutečnost asi nepřekvapí, že novinka přichází s větším prostorem pro cestující, a to hlavně na zadních sedadlech. V obou řadách pak došlo k nárůstu místa také pro hlavu a ramena. I přes to se Audi A6 pyšní velmi působivou aerodynamikou, neboť koeficient odporu vzduchu poklesl na Cd 0,24. Značka dodává, že stran základních tvarů karoserie budou k mání dva sportovní a designové pakety exteriéru, stejně jako sada spoilerů S line.
Ve všech případech lze očekávat výraznou čelní masku, jež je vespod ohraničena obřími vstupy vzduchu, nahoře pak již zmiňovanými zajímavými světlomety. Zákazníci budou moci volit ze tří variant, přičemž vrchol počítá s maticovými LEDkami zahrnujícími i diody pro denní svícení. LEDky pak najdeme také vzadu, kde bude na výběr i varianta zahrnující devět nezávislých segmentů, jež umožní působivé světelné hrátky.
Phillippe Romers, který měl venkovní design na starosti, dodává, že právě světly se A6 liší od modelů A7 a A8. Zároveň však přiznává, že čelní maska může u celé trojice působit zaměnitelně. Obdobně pak ostatně lze smýšlet třeba o zpětných zrcátkách, která byla také v tomto případě přesunuta na dveře. Dle Romerse to má napomoci sportovnosti, přičemž A6 tak jde ve stopách koncernového Porsche 911 či spřízněného Audi TT.
Exteriér ale již opustíme a místo toho se zaměříme na interiér, tedy na tu oblast, ve které je Audi lídrem segmentu. Rovnou musíme zmínit, že pokud venkovní design čerpal mnohé od sesterských modelů, pak kabina je prakticky celá převzata z A7. To ale ve výsledku neznamená negativum, máme tu totiž futuristickou stylizaci spárovanou s nadmíru kvalitními materiály. Nová sedadla pak kromě ohřevu či chlazení vpředu počítají také s masážním strojkem.
Působivý je pohled na palubní desku a středovou konzoli, kde u vrcholných úrovní výbavy najdeme hned trojici displejů. Ten před volantem má uhlopříčku 12,3", uprostřed pak trůní 10,1palcový a pod ním se nachází 8,6palcový displej, jenž je určen pro ovládání klimatizace. Ten výše umístěný pro změnu umožňuje přístup k multimediálnímu systému MMI, jenž lze za příplatek doplnit ještě audio aparaturou Bang & Olufsen.
Mezi doplňky dále figuruje kupříkladu panoramatická střecha, dva pakety ambientního podsvícení, které umožní palubce a středové konzoli „se vznášet“, nebo klimatizace zahrnující ionizátor vzduchu a rozprašovač parfému. Připlatit pak bude možné také za sportovní diferenciál či sportovní podvozek, čímž se dostáváme k technice.
V prvém sledu bude tedy novinka z Ingolstadtu k mání s přeplňovaným benzinovým šestiválcem 3,0 TSFI (s obchodním označením 55 TSFI), jenž nabídne 340 koní a 500 Nm točivého momentu. O přenos na všechna čtyři kola se postará sedmistupňový automat, se kterým A6 zvládne akcelerovat na stovku za 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla omezena na obligátních 250 km/h.
Další možností je třílitrový turbodiesel (50 TDI), který taktéž počítá s automatem a systémem quattro. Na všechna kola přeposílá 286 koní a 620 Nm, a stejně jako benzinová jednotka je rovněž doplněn 48voltovým elektrickým okruhem, lithium-iontovou baterií a integrovaným startérem/alternátorem. Podle Audi přitom toto řešení snižuje spotřebu o 0,7 l/100 km.
Patrně jste si všimli, že obě verze mají pohon všech kol. Audi říká, že to tak zůstane, že novou A6 už nekoupíte bez quattra, čímž by byla vůbec prvním vozem tohoto jména, který se vůbec nebude vyrábět s pohonem předních kol. To je u čtyř kruhů obecně neobvyklé, i A8 šlo donedávna koupit jako předokolku, o nižších řadách ani nemluvě. Audi si mnozí automaticky spojují s quattrem a teď to vypadá, že u nových generací prestižnějších modelů značky by skutečně mělo být standardem. Tedy pokud si to v Ingolstadtu třeba kvůli úspoře paliva či snížení základní ceny nerozmyslí...
Kromě toho automobilka dodává, že A6 nemá být jen nejsportovněji vypadajícím vozem ve svém segmentu, ale také daleko sportovnějším v rámci jízdních vlastností než předchůdce. Řízení tak má být daleko přímější a komunikativnější, v případě podvozku bude možné vybírat mezi standardními ocelovými pružinami a příplatkovými vzduchovými měchy.
Uzavřít vše můžeme zmínkou o bezpečnostních a asistenčních systémech, mezi nimiž nebude chybět parkovací asistent, semi-autonomní řízení či autonomní brzdy s detekcí chodců. Prodej v Německu pak odstartuje v červnu letošního roku, přičemž za provedení A6 50 TDI Quattro zaplatíte minimálně 58 050 Eur (cca 1 473 700 Kč).
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 1 - Audi A6 2018 oficialni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 2 - Audi A6 2018 oficialni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 3 - Audi A6 2018 oficialni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 4 - Audi A6 2018 oficialni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 5 - Audi A6 2018 oficialni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 6 - Audi A6 2018 oficialni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 7 - Audi A6 2018 oficialni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 8 - Audi A6 2018 oficialni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 9 - Audi A6 2018 oficialni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 10 - Audi A6 2018 oficialni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 11 - Audi A6 2018 oficialni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 12 - Audi A6 2018 oficialni sada 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 13 - Audi A6 2018 oficialni sada 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 14 - Audi A6 2018 oficialni sada 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 15 - Audi A6 2018 oficialni sada 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 16 - Audi A6 2018 oficialni sada 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 17 - Audi A6 2018 oficialni sada 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 18 - Audi A6 2018 oficialni sada 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 19 - Audi A6 2018 oficialni sada 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 20 - Audi A6 2018 oficialni sada 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 21 - Audi A6 2018 oficialni sada 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 22 - Audi A6 2018 oficialni sada 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 23 - Audi A6 2018 oficialni sada 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 24 - Audi A6 2018 oficialni sada 24](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 25 - Audi A6 2018 oficialni sada 25](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Audi A6 je oficiálně venku. A jedno překvapení přece nabízí, hned v základu - 26 - Audi A6 2018 oficialni sada 26](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nové Audi A6 je oficiálně venku. Zpočátku přitom bude možné volit mezi benzinovou variantou 55 TSI a dieselovou verzí 50 TDI, posléze se ale nabídka samozřejmě rozšíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejnovější články
Ani jedno z nejslavnějších Ferrari historie nestačilo na to, aby se v aukci prodalo za tolik jako druhý nejdražší Mercedes
včeraAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včeraDodge začal v zoufalosti nabízet nechtěný elektrický muscle car za 7 tisíc Kč měsíčně, ani to ho nemusí zachránit
včeraPutinova limuzína válí. Loni oslovila celých 9,6 zákazníků za měsíc, a to většina ani nemohla říct ne
včeraRýsuje se nový král ztráty hodnoty. Majiteli má prodělat přes 6 milionů Kč za jediný rok a 10 tisíc km
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva