Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A6 2011: třetí generace odhalena
1.12.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi nás nechalo přivonět k nové A6 již v uplynulých týdnech, nyní ji ale odhalilo zcela. Máme pro vás podrobné představení nové generace jednoho ze symbolů vyšší střední třídy.
Když jsme vám před pár týdny ukázali fotografii, na které Audi tak trochu mimochodem poprvé odhalilo světu tvary nové generace A6, bylo jasné, že premiéry vozu se dočkáme co nevidět. Vždyť automobilka sama avizovala, že s výrobou začne ještě letos a oficiální představení začátku výroby obvykle předcházejí. Plného odhalení jsme se nakonec dočkali dnes a obratem vám nabízíme souhrn všech podstatných informací.
Design nové A6 vyjadřuje podle automobilky atletické vlastnosti a eleganci, podle nás ale ukazuje spíše na nedostatek invence. Vůz je na první pohled téměř k nerozeznání jak od nové A7 Sportback, tak od poslední generace A8. Nebýt trochu jinak tvarované přední masky a odlišně pokroucených LED „hadovek” v předních světlometech, byly by všechny tyto vozy prakticky k nerozeznání. Jestli je to dobře, nebo špatně, to necháváme na vás, na první pohled ale nová A6 moc nově nevypadá.
Také vnitřek vozu je ztvárněn stejně jako u A7, odlišnosti najdeme pouze v detailech. Charakteristickým prvkem je tak stále ozdobná lišta, jejíž oblouk obklopuje řidiče a spolujezdce na předních sedadlech. Audi slibuje, že vůz si ponechá své tradičně kvalitní materiály a zpracování, na praktické zkušenosti si musíme počkat.
Ze zajímavostí příplatkové výbavy zmiňme, že na přání mohou být sedadla vpředu vybavena masážní a ventilační funkcí, k dispozici bude i head-up displej, který promítá důležité informace do zorného pole před řidiče. V nabídce prvků na přání je rovněž ovládací systém MMI touch, který umožňuje ovládat většinu funkcí navigačního systému MMI plus s pevným diskem prostřednictvím touchpadu. Jedním z vrcholů nabídky je vyspělá zvuková aparatura Advanced Sound System od společnosti Bang & Olufsen.
Přesuňme se ale k technickým aspektům vozu. Limuzína je 4,92 metru dlouhá, 1,87 metru široká a 1,46 metru vysoká a podle automobilky se tak může pochlubit nejsportovnějšími proporcemi ve své třídě. Faktem je, že oproti dosavadní A6 je o něco nižší, ostatní rozměry jsou víceméně zachovány. Za zmínku stojí, že jeho karoserie je z 20 procent vyrobena z hliníku, ve zbytku pak z vysokopevnostní oceli. Měla by tak být relativně lehká a přiotm pevnější než dříve, konkrétní čísla ale Audi do éteru zatím nepustilo.
Zpočátku bude Audi pro novou A6 dodávat pět motorů, z nichž dva jsou zážehové a tři vznětové TDI. Agregáty dosahují nejvyššího výkonu od 130 kW (177 k) do 220 kW (300 k) a všechny využívají řešení automobilky zaměřená na zvyšování účinnosti v podobě systému Start-Stop, systému částečné rekuperace kinetické energie a inovativního řízení chladicí soustavy. V porovnání s předchozími modely klesla spotřeba paliva u všech modelů až o 19 procent.
Základním nabízeným motorem je naftový čtyřválec 2,0 TDI. Ve spojení s manuálně řazenou mechanickou převodovkou zrychlí A6 s tímto motorem na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosáhne rychlosti nejvýše 228 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva má činit jen 4,9 litru nafty na sto kilometrů jízdy.
Vyšší naftové alternativy představuje motor 3,0 TDI ve dvou výkonnostních verzích. Slabší z nich má k dispozici 150 kW výkonu (204 koní) a automat Multitronic. S touto kombinací zvládne vůz zrychlení na stovku za 7,7 sekundy a jede nejvýše 240 km/h. Kombinovanou spotřebu v tomto případě reprezentuje hodnota 5,2 litru nafty na 100 km. Silnější šestiválcové TDI má výkon 180 kW (245 koní), na 100 km/h zrychlí za 6,1 sekundy a maximální rychlost má omezenou na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí přesně 6 litrů nafty na 100 km.
Benzinové motory jsou zatím pouze dva. Slabší 2,8 V6 má stejný výkon jako prvně jmenované 3,0 TDI, tedy 150 kW, na stovku se dostane za 7,7 sekundy a jede až 240 km/h. Silnější alternativou je motor 3,0 TFSI s třemi litry objemu a přeplňovaním kompresorem. Známe jej dobře třeba z testu současné S4 Avant, v A6 je ale naladěn o něco jemněji. Nabízí výkon rovných 220 kW (300 koní) a na stovku zrychlí jen za 5,5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, spotřeba ale dle našich zkušeností mezí nezná. Výrobce nicméně udává kombinovanou hodnotu 8,2 litru na 100 km.
Stejně jako u předchůdce Audi nabídne široké spektrum převodovek, které ale budou k dispozici vždy pouze pro určité motorizace, na výběr tak nakonec po volbě motorizace mnoho nezbude. Základní 2,0 TDI si vystačí s „manuálem”, u silnějších TDI i (T)FSI budou zřejmě k dispozici jen automatické převodové skříně Multitronic a S-tronc, přesné rozdělení nabídky převodovek ale zatím neznáme. Hnací síla motoru může být v závislosti na zvoleném motoru přenášena na vozovku prostřednictvím předních kol nebo trvalého pohonu všech kol quattro. Pro nejvýkonnější motory nabídne Audi na přání sportovní diferenciál na zadní nápravě.
Krátce po příchodu na trh bude vůz k dispozici i v hybridním provedení. Ústrojí vozu bude kompletně převzato z nedávno odhalené Audi Q5 Hybrid quattro, a tak vás pro další detaily odkážeme právě na tento článek. Dodejme, že A6 Hybrid s výkonem 180 kW (245 koní) zrychlí na stovku za 7,3 sekundy a maximální rychlost bude činit 238 km/h. Zajímavá je i kombinovaná spotřeba paliva jen 6,2 litru benzinu na 100 km, což je při daném výkonu velmi zajímavé číslo.
Podvozek nového Audi A6 disponuje rameny závěsů z hliníku a nově vyvinutý posilovač řízení má elektromechanický pohon. Vůz může být vybaven koly s průměrem od 16 do 20 palců. Již sériová výbava zahrnuje systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select a ve verzích s pohonem předních kol pracuje sportovní ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Na přání je k dispozici komfortní vzduchové odpružení adaptive air suspension včetně elektronicky řízených tlumičů. Později bude nabídka výbavy na přání doplněna o dynamické řízení.
Vůz se do prodejů dostane již začátkem roku 2011 s cenami přesně od 999 000 Kč s DPH za variantu 2,0 TDI s pohonem předních kol a manuální převodovkou se šesti stupni. Ceny zbylých verzí přikládáme.
Základní ceny jednotlivých verzí nového Audi A6:
2.0 TDI: 999 000 Kč s DPH
3.0 TDI: 1 130 000 Kč s DPH
3.0 TDI quattro: 1 335 000 Kč s DPH
2.8 FSI: 1 036 400 Kč s DPH
3.0 TFSI: 1 346 450 Kč s DPH
Všechny uvolněné fotografie nového Audi A6
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejčtenější články
- Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva