Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A5 2017 je venku, jako S5 udělá stovku za 4,7 s
2.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Audi s A5 2017 potvrdilo pověst strůjce nejvyzpytatelnějších premiér nových modelů. Novinka nepřekvapí vzhledem ani technikou.
Doplněno 3.6.: Přidali jsme živé fotky nového Audi S5 z jeho světové premiéry v Ingolstadtu. Podívejte se na ně v doplněné galerii pod článkem, S5 zachycují v dosud neviděných detailech.
Mohli bychom tento článek začít sáhodlouhým rozjímáním o tom, že Audi opět představilo nový model, který jako nový nevypadá a i když nabízí alespoň zcela novou techniku, není ani ta věcí, o níž bychom neslyšeli dříve. Bylo by to jistě pravdivé, nemáme ale pocit, že jste si tento článek otevřeli s touhou studovat podobné myšlenkové pochody. Němci se do vývoje své novinky jistě pouštěli přesně s cílem dosáhnout tohoto stavu, a tak to prostě berme jako fakt - nové Audi A5 je tady a je opravdu úplně nové, i když se to na první pohled nemusí zdát.
Výše zmíněnými řádky ale vzhled vozu nechceme odbýt, přes pouhou designovou evoluci oproti předchozí generaci A5 jsou tu aspekty, které stojí za zmínku. Především je třeba říci, že A5 je stále kupé-verzí modelu A4, jehož nová generace je na trhu teprve pár měsíců. Ingolstadt v případě těchto dvou modelů nešel cestou pouhé eliminace dvou dveří, snažil se á-pětce vtisknout opět osobitou, atraktivnější tvář a snad toho i dosáhl.
Klíčovým rozdílem je elegantnější příď sázející na dvojici tvarově více uhlazených světlometů. Ta tam je „superboidní” linka v jejich spodní části, tento vůz je jednodušší a přesto přitažlivější. Pomáhají tomu pochopitelně nejen změny na přídi, ale i ladný tvar karoserie skutečného kupé (tím falešným se dnes snaží být kdejaký sedan) a záď, která nabízí opět o něco jemnější tvary, především světel. I tak je ale třeba říci, že pokud si z některé strany nové A4 a A5 můžete docela snadno splést, je to především při pohledu zezadu.
Jakkoli vizuálně nová A5 nevypadá na velkou revoluci, technicky jí alespoň trochu je. Z předchozí A5 tu nezůstal snad ani šroubek - vůz stojí na nové platformě MLB Evo, díky níž mezigeneračně posílá hmotnost o 60 kg dolů přes použití delšího rozvoru kol, o 4,6 centimetru delší karoserie možná i zvětšení některých rozměrů. Z předchozích slov už můžete vytušit, že dnešní premiéra vozu neměla vysloveně technický charakter a něco jako tabulku s technickými parametry jsme na představení vozu vyhlíželi marně. Z dalších technických detailů týkajících se „kabátku” vozu tak už můžeme dodat jen to, že podobně jako A4 se i A5 chlubí velmi nízkým koeficientem odporu vzduchu - v tomto případě 0,25, opět nejnižší hodnotou ve třídě.
Shrnutí zbylých technických faktů, bude to vážně krátké povídání. Audi nabídne pro novou A5 zprvu dva benzinové tři naftové motory. Benziny zastanou dva dvoulitry 2,0 TFSI o výkonu 140 kW (190 koní) nebo 185 kW (252 koní), mezi nafťáky pak bude k dispozici základní 2,0 TDI s opět 140 kW (190 koní) a dvě verze 3,0 V6 TDI se 160 kW (218 koní) nebo 210 kW (286 koní). Na vrcholu všeho pak stane varianta S5 s novým třílitrovým turbem V6 a výkonem 260 kW (354 koní). To je také jediná verze, u níž známe alespoň jeden konkrétní technický údaj - sprint na stovku za 4,7 sekundy.
Dále Audi pro tuto chvíli říká jen tolik, že nová A5 je až o 17 procent výkonnější než dosud při snížení papírové spotřeby až o 22 procent. Pláčete-li v tuto chvíli dojetím, zchladíme vás informací, že S5 bude nadále nabízena jen s automatickou převodovkou (alespoň v Evropě, americké specifikace zatím neznáme), stejně jako silnější V6 TDI. U nich bude také standardem pohon všech kol Quattro, u ostatních provedení si budete moci vybírat mezi předokoklami, čtyřkolkami, manuály i automaty.
Přesuneme-li se do útrob vozu, tady má A5 profitovat z delšího rozvoru a nabídnout bezprecedentně prostornou kabinu. Konkrétní parametry opět neznáme, můžeme se ale dovnitř podívat a prozkoumat i sympaticky střiženou palubní desku, která je zřejmě do puntíku stejná jako u A4. Totožné je nakonec i použití tzv. Virtual Cockpitu, tj. ryze displejem řešené přístrojové desky - standardem není, musí se za ní připlácet. Pro úplnost dodejme, že palubní systém vozu se opírá o 8,3palcovou obrazovku a lze jej ovládat i touchpadem, to ale oproti A4 opět není nové.
Další podstatná fakta zatím nemůžeme dodat, přesné specifikace Audi zveřejní až později. Vůz ostatně chce uvést do prodeje až letos na podzim, tedy zřejmě po autosalonu v Paříži, jako typ modelového roku 2017. Blíže tomuto datu se jistě dozvíme více, včetně cen, překvapení ale nelze dost dobře očekávat na žádné frontě.
Živé fotografie Audi S5 2017 ze světové premiéry v Ingolstadtu













































První oficiální fotografie nového Audi A5 2017
První oficiální fotografie nového Audi S5 2017
První oficiální videa s novým Audi A5 resp. S5 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom