Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Alpiny B3 S a B4 S jdou nad M3 a M4, s novým vzhledem spojují 440 koní
3.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to zase tak dávno, co jsme si neuměli ani představit, že by Alpiny svým výkonem překonávaly BMW M. Teď už to není nic nemyslitelného, ani u B3.
Před několika málo týdny jsme mohli zmínit budoucnost BMW. Mnichovská značka přitom chystá řadu sportovních novinek, mezi nimiž by mělo figurovat i kupé M4 CS. To nejspíše dostane do vínku vyšší výkon i agresivnější vzhled než základní dvoudvířko. Čekání na tuto novinku může být pro některé nekonečné, pokud ale čekat nechcete, můžete navštívit společnost Alpina a „přiostřenou M3” v jejím podání si pořídit právě tam. Ihned.
Firma Burkharda Bovensiepena z německého Buchloe právě rozšířila své portfolio o verze B3 S BiTurbo a B4 S BiTurbo, přičemž první zmíněná je k dispozici jako sedan a kombík, druhá pak jako kupé a kabriolet. Ve všech případech lze přitom počítat s poladěným přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, který nyní dává k dobru 440 koní a 600 Nm točivého momentu (varianty B3 a B4 mají k dispozici „jen“ 410 koní a 600 Nm).
Znovu se tak ukazuje, že časy, kdy Alpiny nemohly být výkonnější než BMW M, jsou pryč. Standardní M3 totiž nabízí nanejvýš 431 koní a Alpina možná mohla zamířit výše proto, že M3 Competition jich má až 450 - standardní B3 je pořád slabší a B3 S. Ani to ale nemusí být vysvětlení, však už loni se stalo, že Alpina B5 Bi-Turbo dostala standardně více výkonu než aktuální M5, třebaže právě ta bude brzy nahrazena novou a jistě výkonnější generací.
S vyšším výkonem B3 je samozřejmě spárována i působivější jízdní dynamika, přesná data přitom závisí na vaší konkrétní volbě. Kromě kabrioletu, který je k dispozici pouze s jednou poháněnou nápravou, totiž nabídka počítá se zadokolkami nebo čtyřkolkami. Na stovce je přitom nejrychleji kupé doplněné systémem 4x4, které sprint zvládá za 3,9 sekundy. Verze s pohonem zadních kol pro změnu dosáhne - stejně jako sedan - až na 306 km/h.
Mimo mechanické změny lze ovšem počítat rovněž s upraveným vzhledem, který sází na nový přední a zadní nárazník. Přibyly také chromové dekory a hlavní světlomety i ty pro denní svícení nyní již standardně využívají technologii LED. Diodové jsou taktéž koncové lampy, jejichž grafika prošla rovněž změnami. Zpracování interiéru je pak ryze na vaší fantazii, ovšem také v tomto případě můžete počítat s bohatší základní výbavou.
Souběžně s těmito změnami došlo také k navýšení cen, které nyní startují na sumě 61 261 Eur (cca 1 655 500 Kč) za sedan s pohonem zadních kol. Kombi Touring je o 1 512 Eur (41 000 Kč) dražší, za systém 4x4 pak v obou případech připlácíte 2 437 Eur (66 000 Kč). Kupé je k mání od 63 277 Eur (1 710 000 Kč), resp. 65 714 Eur (1 776 000 Kč) a kabrio od 68 403 EUR (1 848 500 Kč).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Nové modely Alpina B3 S BiTurbo a B4 S BiTurbo dostaly do vínku vyšší výkon, upravený vzhled i bohatší standardní výbavu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva