Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Yaris pro Evropu v detailech
18.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Nový Yaris je oficiálně k dostání na starém kontinentu a my konečně známe podrobnější technické specifikace i první ceny.
Není to zdaleka poprvé, co u nás píšeme o nové generaci Toyoty Yaris. Již v hloubi loňského roku jsme vám přinesli uniklé první snímky další generace, tehdy ale šlo o japonské provedení téhož vozu jménem Vitz. Letos Toyota již oficiálně představila evropský Yaris HSD, jenže šlo pouze o hybridní provedení, které v prodejních tabulkách jistě nebude zářit na předních místech. Na další informace a vůbec první snímky standardního evropského Yarisu jsme si museli počkat až do června a teprve nyní vám k nim můžeme přidat další zejména technické detaily a první ceny. Ale nejprve si projděme další snímky nového Yarisu.
Z nového Yarisu na vás dýchá designový směr Toyoty, který lze vysledovat skrze podstatně hranatější tvary, než jsme byli doposud u tohoto vozu zvyklí. Změnami prošly přední partie s světlomety, které se více podobají modelu Prius. Plastičtěji vypadají také boky auta, které malému vozidlu ubírají něco z dřívějšího, pro některé poněkud „levně“ vyhlížejícího vzhledu.
Interiér je ovšem jiná kapitola. V Toyotě konečně pochopili, že přístrojová deska respektive ukazatel rychlosti patří před řidiče a digitální ukazatele (ty starší byly občas jen velmi těžko čitelné z pozice řidiče) nahradili klasickými, což Yaris dělá podstatně sympatičtějším. Na druhou stranu interiér přišel o nějaké ty odkládací prostory, což by ovšem nemělo představovat zásadní problém.
Japonská mini patří hlavně do měst a podle toho jsou koncipovány nejen rozměry tohoto vozu ale také volba pohonných jednotek. Základní možností pohonu bude u nového Yarisu tříválec o objemu 1,0 litru a výkonu 68 koní (51 kW). Točivý moment má svůj vrchol na 93 Nm. Malá Toyota s tímto agregátem nebude žádným sprinterem a na stovku se dostane za 15,3 sekundy, maximální rychlost je akceptovatelných 155 km/h. Kombinovaná spotřeba 4,8l/100 km je nesporně dobrou hodnotou stejně jako odpovídající emise CO2 110 g/km. Tato motorizace bude vhodná především do měst, kde se nižší výkon a malá spotřeba dočká ocenění.
Zajímavější motorizací je čtyřválec o objemu 1,33 litru s výkonem 98 koní (73 kW) a točivým momentem až 125 Nm. Tento agregát uděluje malému Yarisu poměrně slušnou dynamiku a tak nepřekvapí zrychlení 0-100 km/h za 11,7 sekundy. Maximální rychlost je v tomto případě 175 km/h. Kombinovaná spotřeba v závislosti na převodovce činí 5,2-5,4 l/100km a emise CO2 jsou na úrovni 119-123 g/km.
Poslední volbou pro nového Yarise je malý čtyřválcový diesel s objemem 1,4 litru, který je s svými 88 koňmi (66 kW) a točivým momentem 205 Nm nejdynamičtější volbou. V kombinaci s šestistupňovým manuálem dokáže zrychlit z nuly na sto Yaris za 10,8 sekundy. Spotřeba bude v závislosti na převodovce mezi 3,9-5,1 l/100km. Emise CO2 se pohybují mezi 103-119 g/km. Malý diesel bude pro malý Yaris zřejmě zajímavou volbou, ale bude se jednat také o volbu nejdražší.
Pokud se o malý Yaris zajímáte, tak vězte, že bude k mání u všech českých dealerů již koncem tohoto léta. Známy jsou nyní ceny pro Velkou Británii, které ovšem nemusí reflektovat ty české. Ty prozatím neznáme, ale během léta vás o nich budeme informovat.
Z částek stanovených pro britské zákazníky lze přepočítat orientační cenu základního třídveřového Yarisu s tříválcem 1,0 a manuální pětistupňovou převodovkou na 310 tisíc korun. Yaris s výkonnějším čtyřválcem, třídveřovou karosérií a šestistupňovou převodovkou vyjde na zhruba 355 tisíc korun. Nejdražší diesel ve třídveřovém provedení s manuální šestistupňovou pak vyjde na 400 tisíc korun.
Je zřejmé, že české zastoupení Toyoty bude muset jít s cenami o něco níže, za podobné cifry by u nás Yaris neměl velké šance na úspěch. Ceny současného modelu pro Českou republiku jsou zhruba o padesát tisíc korun níže a lze předpokládat, že ceny nového modelu budou kopírovat ceny odcházejícího modelu s menším nárůstem.
Nová Toyota Yaris v evropském provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 4 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva