Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Yaris pro Evropu v detailech
18.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Nový Yaris je oficiálně k dostání na starém kontinentu a my konečně známe podrobnější technické specifikace i první ceny.
Není to zdaleka poprvé, co u nás píšeme o nové generaci Toyoty Yaris. Již v hloubi loňského roku jsme vám přinesli uniklé první snímky další generace, tehdy ale šlo o japonské provedení téhož vozu jménem Vitz. Letos Toyota již oficiálně představila evropský Yaris HSD, jenže šlo pouze o hybridní provedení, které v prodejních tabulkách jistě nebude zářit na předních místech. Na další informace a vůbec první snímky standardního evropského Yarisu jsme si museli počkat až do června a teprve nyní vám k nim můžeme přidat další zejména technické detaily a první ceny. Ale nejprve si projděme další snímky nového Yarisu.
Z nového Yarisu na vás dýchá designový směr Toyoty, který lze vysledovat skrze podstatně hranatější tvary, než jsme byli doposud u tohoto vozu zvyklí. Změnami prošly přední partie s světlomety, které se více podobají modelu Prius. Plastičtěji vypadají také boky auta, které malému vozidlu ubírají něco z dřívějšího, pro některé poněkud „levně“ vyhlížejícího vzhledu.
Interiér je ovšem jiná kapitola. V Toyotě konečně pochopili, že přístrojová deska respektive ukazatel rychlosti patří před řidiče a digitální ukazatele (ty starší byly občas jen velmi těžko čitelné z pozice řidiče) nahradili klasickými, což Yaris dělá podstatně sympatičtějším. Na druhou stranu interiér přišel o nějaké ty odkládací prostory, což by ovšem nemělo představovat zásadní problém.
Japonská mini patří hlavně do měst a podle toho jsou koncipovány nejen rozměry tohoto vozu ale také volba pohonných jednotek. Základní možností pohonu bude u nového Yarisu tříválec o objemu 1,0 litru a výkonu 68 koní (51 kW). Točivý moment má svůj vrchol na 93 Nm. Malá Toyota s tímto agregátem nebude žádným sprinterem a na stovku se dostane za 15,3 sekundy, maximální rychlost je akceptovatelných 155 km/h. Kombinovaná spotřeba 4,8l/100 km je nesporně dobrou hodnotou stejně jako odpovídající emise CO2 110 g/km. Tato motorizace bude vhodná především do měst, kde se nižší výkon a malá spotřeba dočká ocenění.
Zajímavější motorizací je čtyřválec o objemu 1,33 litru s výkonem 98 koní (73 kW) a točivým momentem až 125 Nm. Tento agregát uděluje malému Yarisu poměrně slušnou dynamiku a tak nepřekvapí zrychlení 0-100 km/h za 11,7 sekundy. Maximální rychlost je v tomto případě 175 km/h. Kombinovaná spotřeba v závislosti na převodovce činí 5,2-5,4 l/100km a emise CO2 jsou na úrovni 119-123 g/km.
Poslední volbou pro nového Yarise je malý čtyřválcový diesel s objemem 1,4 litru, který je s svými 88 koňmi (66 kW) a točivým momentem 205 Nm nejdynamičtější volbou. V kombinaci s šestistupňovým manuálem dokáže zrychlit z nuly na sto Yaris za 10,8 sekundy. Spotřeba bude v závislosti na převodovce mezi 3,9-5,1 l/100km. Emise CO2 se pohybují mezi 103-119 g/km. Malý diesel bude pro malý Yaris zřejmě zajímavou volbou, ale bude se jednat také o volbu nejdražší.
Pokud se o malý Yaris zajímáte, tak vězte, že bude k mání u všech českých dealerů již koncem tohoto léta. Známy jsou nyní ceny pro Velkou Británii, které ovšem nemusí reflektovat ty české. Ty prozatím neznáme, ale během léta vás o nich budeme informovat.
Z částek stanovených pro britské zákazníky lze přepočítat orientační cenu základního třídveřového Yarisu s tříválcem 1,0 a manuální pětistupňovou převodovkou na 310 tisíc korun. Yaris s výkonnějším čtyřválcem, třídveřovou karosérií a šestistupňovou převodovkou vyjde na zhruba 355 tisíc korun. Nejdražší diesel ve třídveřovém provedení s manuální šestistupňovou pak vyjde na 400 tisíc korun.
Je zřejmé, že české zastoupení Toyoty bude muset jít s cenami o něco níže, za podobné cifry by u nás Yaris neměl velké šance na úspěch. Ceny současného modelu pro Českou republiku jsou zhruba o padesát tisíc korun níže a lze předpokládat, že ceny nového modelu budou kopírovat ceny odcházejícího modelu s menším nárůstem.
Nová Toyota Yaris v evropském provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus