Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Supra se ukáže příští měsíc, techniku už teď odhalil únik
13.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příchod jednoho z nejočekávanějších japonských aut posledních let je na spadnutí. Toyota zatím ukázala jen jeho část, i o zbytku vám ale umíme říct mnohé.
O návratu Toyoty Supra se mluví již několik let. Nejspíše pro vás tedy nebude tajemstvím, že japonská automobilka kvůli snižování nákladů přistoupila ke spolupráci s BMW. To byla asi jediná cesta, jak sporťák ze země vycházejícího slunce opět přivést mezi živé, stejně jako bychom bez toho mohli zapomenout na novou generaci Z4. Obou těchto ikon se ale díky spolupráci značek dočkáme.
Německý vůz jsme viděli již loni, kdy se ukázal ve formě konceptu. Sériová verze pak byla očekávána v Detroitu, nakonec však na autosalon nedorazila. Můžeme se tedy jen ptát, zda ji očekávat v Ženevě. Spíše však počítáme s ještě pozdější premiérou, a to kvůli Toyotě. Japonská automobilka totiž momentálně potvrdila, že na výstaviště Palexpo dorazí právě nová Supra. Není tak příliš pravděpodobné, že by se oba kohouti ukázali na témže smetišti.
I japonský vůz velmi pravděpodobně vykoukne na světlo světa nejprve jako koncept, než značka vyrukuje s produkčním modelem. Tak to alespoň naznačuje první zveřejněný snímek kupé. Zcela jasně patrné je na něm totiž mohutné zadní křídlo, které se u vývojových prototypů neobjevovalo. Supra tak nejspíše dorazí jen jako „designová studie“, jejíž dekorační prvky by posléze mohly vést ke vzniku dynamičtějšího paketu.
Uvidíme tedy v Ženevě, jaké konkrétní záměry Japonci mají. Jistotou je tak aktuálně jen to, že Toyota bude vyrábět pouze kupé, BMW zase jen roadster. Oba vozy ale budou stát na stejné platformě. A co je možná překvapivé, výrazně lišit se nebudou ani pohonnými jednotkami, jak alespoň naznačují informace magazínu Best Car, jehož březnové číslo před pár dny vyšlo.
Nová Supra by tedy ve svém alespoň prozatímním vrcholném provedení měla disponovat přeplňovaným řadovým šestiválcem. Ten se staral i o pohon předchozí generace, až potud je tedy vše v pořádku. Nicméně pohled na třílitrový objem či výkon 340 koní jasně naznačuje, že jde o pohonnou jednotku BMW. Spárována pak bude pouze s osmistupňovým automatem, jenž rovněž pochází z mnichovských skladů.
Jakkoliv tedy bylo jasné, že nová Toyota Supra je spřízněna a chystaným BMW Z4, spekulovalo se to tom, že pod kapotou se budou tato dvě auta výrazně lišit. Vypadá to, že alespoň v první fázi tomu tak nebude. Kromě šestiválce přijdou i dvoulitrové čtyřválce, kdy základ pro Evropu nabídne 197 k, ve Spojených státech pak 252. Hybridní hnací ústrojí zasvěcené pouze Toyotě ale magazín nezmiňuje.
Čeho se naopak dočkat máme, to bude vrcholné německé provedení M40i, které sice taktéž dostane již zmíněný řadový šestiválec, ovšem jeho výkon bude navýšen na zhruba 380 koní. V rámci hierarchie tedy Supra bude postavena pod BMW, přičemž vůči roadsteru nemá být ani se čtyřválci nabízena s manuální převodovkou.
Můžeme pak již jen dodat, že šestiválcová Supra bude měřit 4 380 milimetrů na délku, 1 855 mm na šířku a 1 290 mm na výšku. Počítá také s rozvorem 2 470 mm (překvapivě kratším než u GT 86), litými sedmnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 225/50 vpředu a 255/45 vzadu či hmotností 1 496 kg. Očekávat tedy můžeme spíše zábavu při jízdě bokem než extrémní dynamiku v přímém směru.

Nová Toyota Supra se ukáže již v Ženevě, nejspíše ale jen jako „designová studie“
Čekejme vzhled blízký staršímu konceptu Toyoty jménem FT-1 Graphite
A díky magazínu Best Car již nyní víme, co lze u sériového provedení čekat pod kapotou
Zdroje: Toyota, VWVortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB