Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Supra poprvé nafocena ve své kůži, vypadá podstatně lépe
29.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce japonské legendy bude mít nakonec ke konceptu FT-1 mnohem blíže, než se zprvu zdálo. Pod kapotu pak nejspíše zamíří šestiválec od BMW.
O nové generaci Toyoty Supra se mluví již hezkých pár let. Až donedávna však vesměs zůstávalo u řečí, a to i přes oficiální oznámení o spolupráci s BMW, která se právě tohoto sporťáku měla týkat. Teprve na počátku září jsme dostali do rukou hmatatelný důkaz návratu legendy. Nová Supra byla nafocena jako vývojový prototyp. Ten sice halila značná kamufláž a sama automobilka nám výslovně nic nepotvrdila, nicméně pochybnosti zmizely.
Znovu se však objevily v následujících týdnech, kdy světlo světa spatřilo značné množství neoficiálních ilustrací. Ty japonské kupé neukazovaly zrovna v lichotivém světle a my byli vlastně i rádi, že Toyota prozatím nepotvrdila, zda její chystané kupé bude skutečně pojmenováno Supra. Ochrannou známku na toto označení však automobilka na počátku letošního roku obnovila, a to jak pro Evropu, tak pro Spojené státy.
Aktuálně tu pak máme novou sadu špionážních fotek, která již beze sporu ukazuje vůz ve své „vlastní kůži“. Kreslíři se tedy mohou pustit znovu do práce, neboť všechny jejich předchozí práce byly zcela mimo. Vůz nebude vypadat tak mdle, ale naopak toho převezme z konceptu FT-1 mnohem více, než se čekalo. Podstatné je přitom zachování zadního spoileru ve tvaru kachního ocasu.
Kromě toho se kupé pochlubí centrální čelní maskou, pod kterou se rýsují tři výrazné vzduchové otvory. Dále je zřetelná střecha typu „double bubble“ či krátké převisy na obou stranách vozu. Díky nim nová Supra vypadá opravdu kompaktně, přestože v hierarchii Toyoty zamíří nad model GT 86. S tímto modelem jej přitom pojí usazení mohutné koncovky výfuku na obě strany zadního nárazníku, nad nimi se pak objeví úzká světla.
Spřízněné BMW Z4 by mělo dorazit jako roadster s plátěnou střechou, Supra má být striktně nabízena pouze jako kupé. Spolupráce mezi značkami je přitom omezena pouze vývojem šasí, pohonné ústrojí se tedy v obou případech může lišit. I když nejspíše jen nepatrně, neboť Toyota má v současné době ve svém portfoliu pouze vidlicový šestiválec, nikoliv řadový.
Základ agregátu tedy bude pocházet od BMW, japonská automobilka jej ale následně ještě poladí a především spojí se dvěma elektromotory, z nichž každý dostane na starosti jednu nápravu. Benzinový motor pak bude roztáčet pouze zadní kola, a sice skrze zcela novou dvouspojkovou převodovku, jež nahradí automat CVT, který jinak hybridy značky používají.
Příchod benzin-elektrického pohonného ústrojí přitom nepřímo potvrdil prezident evropského zastoupení značky Johan van Zyl, dle kterého se máme v budoucnu takové kombinace dočkat i ve sportovním segmentu. „V nabídce Lexusu již takové modely máme. V případě Toyoty si pak myslím, že pokud existují hybridní závodní speciály série WEC, pak mohou existovat i silniční vozy.“
Jinými slovy tedy „není pochyb, že v delším časovém horizontu zde bude opravdový sportovní model Toyoty, který bude užívat elektrifikaci“. Nová Supra tedy vzejde z technologií užívaných závoďáky série Le Mans, přičemž jako taková využije regenerativní brzdění. Energie bude skladována v lithium-iontových bateriích a nejspíše umožní i „bezemisní“ pohyb.
Vše má rámovat hmotnost nižší než 1 400 kg, ke které chce Toyota dojít hlavně díky zkušenostem BMW s karbonem. U mnichovského roadsteru lze počítat s ještě nižší hmotností, neboť základní verze mají užívat čtyřválec. Mimo to by ovšem také Z4 mělo dorazit ve verzi plug-in hybrid, ovšem i to bude lehčí než Toyota, a to s ohledem na kratší venkovní rozměry.
Ve finále lze jen dodat, že BMW přijde se svou novinkou o pár měsíců dříve, a to nejspíše na konci příštího roku. Pátá generace Toyoty Supra by tedy nejspíše mohla debutovat v lednu 2018 na autosalonu v Detroitu.
Nová sada špionážních fotek ukazuje chystanou Toyotu Supra v mnohem lichotivějším světle než předchozí záběry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 8 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 10 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 11 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
dnes - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva