Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Supra poprvé nafocena ve své kůži, teď už návrat nic nezhatí
8.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová Supra má díky karbonu vážit pod 1 400 kg. A to přesto, že pod kapotou má šestiválec, elektromotor, baterie a dvouspojkový automat.
O nové generaci Toyoty Supra se mluví už věčnost. Dlouho se o ní opravdu jen mluvilo, až Japonci odhalili koncept FT-1, který k návratu sportovního kupé skutečně směřoval. Oznámili také spolupráci s německým BMW, která se měla týkat mimo jiné právě sportovního kupé a vše se zdálo být na dobré cestě. Jenže to všechno se stalo před dvěma a půl léty a od té doby bylo se o produkční verzi zase tak maximálně mluvilo. Nyní se věci dávají konečně pořádně do pohybu, neboť na světě jsou první snímky testovací verze. Ta převezme tvary výše zmiňovaného konceptu, byť o nic tak odvážného nepůjde.
Ve srovnání se studií se dočkáme také menších rozměrů, nicméně na druhou stranu půjde o větší vůz než již dnešní GT 86. Mimo to bude nová Supra také větší než chystané BMW Z5, přestože oba vozy budou sdílet technologický základ. Ovšem jen do značné míry, neboť mnichovská varianta bude roadsterem s plátěnou střechou, zatímco Supra dorazí prozatím jen jako kupé.
Otázku verze Targa, jenž byla dostupná také v minulé generaci, prozatím nechme otevřenou. Místo toho zůstaneme striktně u kupé, které výraznou měrou vsadí na karbonová vlákna. Z toho důvodu Supra nemá vážit více než 1 400 kilogramů, roadster od BMW bude dokonce ještě lehčí. To je dobrá zpráva pro všechny, jimž stávající Z4 přijde jako reklama na obezitu.
Důvodem pro nižší hmotnost mnichovské varianty přitom nejsou jen menší rozměry, ale také rozdíly v motorovém prostoru. BMW Z5 totiž v základu dorazí s dvoulitrovými čtyřválci a třílitrový šestiválec nabídne teprve na vrcholu nabídky. Supra oproti tomu počítá s šestiválcovou jednotkou již standardně, kvůli vyššímu výkonu navíc sáhne ještě po elektromotoru.
Hybridní technologie má být do značné míry ovlivněna speciálem z Le Mans, přičemž obě pohonné jednotky dostanou na starosti pouze zadní nápravu. Lithium-iontové baterie zamíří pod podlahu kvůli snížení těžiště a elektrická energie pro ně bude získávána nejen skrze klasickou zástrčku (půjde tedy o plug-in hybrid), ale také pomocí regenerativního brzdění.
Velmi dobrou zprávou je, že Toyota nesvěří přenos výkonu převodovce CVT, kterou lze sotva považovat za skříň korespondující se sportovními výkony. Místo toho má dorazit vůbec první dvouspojkový automat značky. Tím nám ale informační pramen vysychá, pročež jen dodáme, že Z5 se ukáže v závěru příštího roku, Supra však až za dva roky. Podívejte se na přiložené fotky, máme jich pro vás šest. Další najdete v kompletní galerii na Auto Express.
Nová generace Toyoty Supra byla konečně nafocena ve své „kůži“, dorazit má v roce 2018
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 8 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 11 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva