Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius dostala i pohon všech kol, říká si e-Four a vychází z Lexusu
26.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtvrtá generace japonského hybridu se pyšní druhým elektromotorem v zadní nápravě. Zavazadelník neomezil, k mání je však pouze ve své domovině.
Modely s pohonem všech kol jsou v Japonsku nadmíru oblíbené. Dokonce natolik, že systémem 4x4 jsou vybavovány i malé vozy jako třeba Mazda 2 či Toyota Yaris. A výjimkou není ani kategorie Kei Cars, v jejímž případě máme co do činění s automobily dlouhými 3,4 metru a osazenými 0,66litrovými motory. Důvodem je, že zimy v Zemi vycházejícího slunce bývají než třeskuté.
Jedním z mála vozidel, který si výše zmíněné skutečnosti dovolil ignorovat, byla Toyota Prius. Podle značky totiž nebylo důležité, aby hybrid byl všehoschopný za jakýchkoliv okolností. Nicméně úspěch Hondy Vezel Hybrid (prodávané v Evropě pod názvem HR-V) nakonec přiměl Toyotu ke změně názoru, pročež se nový Prius chlubí systémem e-Four. Ten je k mání za příplatek, konkrétní sumu však značka zatím nezveřejnila.
Nyní ovšem máme k dispozici více detailů o technologii samotné, která umocňuje trakci hybridní novinky za nepříznivého počasí a na kluzkých vozovkách. Odvozena je od pohonu Lexusu RX 450h, přičemž počítá se druhým elektromotorem integrovaným do zadní nápravy. Řada komponentů je přitom jeho přímou součástí, aby došlo k co největší redukci dodatečné hmotnosti.
Ve srovnání s verzí s pohonem přední nápravy došlo ke zvýšení podlahy zavazadlového prostoru o 5 milimetrů, nicméně modely vybavené rezervním kolem nabízejí i nadále 457litrový objem. Dopad na spotřebu pak má být minimální, konkrétní data jsou ovšem taktéž neznámá. Stejně tak nemůžeme prozatím posloužit ani parametry ohledně jízdní dynamiky.
Ve zbytku je ovšem varianta e-Four shodná se standardním modelem. Stojí tedy na platformě TNGA a počítá s 1,8litrovým čtyřválcem VVT-i, který byl kompletně přepracován vůči předchozímu ústrojí za účelem snížení spotřeby, velikosti či hmotnosti. Tepelná účinnost agregátu se tak zvýšila o 1,5 procenta na 40 %, třecí ztráty klesly o 20 procent.
Dodat pak již můžeme pouze smutný fakt, který prozatím s exportem na „nejaponské trhy” nepočítá. Základního provedení se dočkáme v průběhu příštího roku, třeba pak Toyota své aktuální záměry ještě přehodnotí.
Nová Toyota Prius se pochlubí elektrickým systémem pohonu všech kol, k mání ale bude pouze v Japonsku
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
před 9 hodinami - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
před 10 hodinami - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
včera - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
včera
Živá témata na fóru
- Auto z EU koupeno v ČR 01.04. 00:32 - Denino1
- Ford obecně 01.03. 20:22 - M.Z.
- BMW Divize 01.03. 16:11 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.03. 11:46 - pavproch
- Přituhuje 01.03. 09:04 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.02. 16:19 - Snowman000
- Auto pro dvě autosedačky 01.01. 16:25 - Snowman000
- VZKAZY 01.01. 14:49 - pavproch