Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius 2016 oficiálně odhalena. Vzhledem neoslní, techniku tají
9.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonský hybrid se chlubí novou architekturou, díky níž je tužší. Zároveň má také nižší těžiště i spotřebu a prostornější kabinu.
Nestává se příliš často, aby japonská automobilka odhalila jeden ze svých zásadních modelů mimo svou domovinu. Nicméně pro Toyotu Prius je americký trh více než zásadní, pročež bychom se neměli divit, že nová generace debutovala v noci na dnešek v Las Vegas. Prozatím se však jednalo veskrze o komorní představení, s opravdovou pompou se značka s novým hybridem pochlubí v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Mimo to ovšem nebude Prius čtvrté generace chybět příští týden v hesenské metropoli.
Evropa samozřejmě není pro japonský hybrid tak důležitým trhem, přeci jen pouze v letech 2008 až 2010 registrace přesáhly 40 tisíc exemplářů ročně. Poté však poklesly na polovinu a loni svého majitele již nenašlo ani deset tisíc kusů. Nová generace by tento stav měla změnit, a tak se chlubí zcela novou platformou TNGA (Toyota New Global Architecture). Její součástí je přitom o 60 procent tužší šasí, sníženo pak bylo i těžiště, čemuž napomohlo i nižší uložení pohonného ústrojí.
O hybridním systému se ovšem automobilka momentálně příliš nezmiňuje, přičemž je otázkou, zda s ohledem na onen losangeleský zámořský debut dojde k nápravě ve Frankfurtu. Z dosavadních informací tak víme pouze tolik, že kombinace benzinového čtyřválce a elektromotoru má dorazit s desetiprocentním zlepšením spotřeby a 40procentním navýšením termální účinnosti.
Mimo to došlo ke zmenšení několika komponentů ústrojí a menší jsou i nově vyvinuté nikl-metal-hydridové baterie. Ty se zároveň mají vyznačovat i lepší trvanlivostí, tím ale zmínky o motorovém prostoru skutečně končí. Přesunout se tak můžeme k podvozku, který dostal do vínku zcela nové dvojité lichoběžníky vpředu i vzadu, což by mělo vylepšit jízdní vlastnosti.
Uvnitř budou pasažéři profitovat z prostornější kabiny, neboť nový Prius je o 60 milimetrů delší a 15 mm širší než předchůdce. Zároveň přitom poklesnul o 20 mm, což by se mělo projevit na zlepšení aerodynamiky. V tomto ohledu ostatně novince stála inspirací vodíková Toyota Mirai, což se ovšem projevilo také na vzhledu, jehož pojetí asi mnoho soutěží krásy nevyhraje.
Design je ovšem záležitostí osobního vkusu, pročež tuto kapitolu raději přejdeme a zmíníme, že nový Prius dostal do vínku sedm barev karoserie včetně zcela nového odstínu Hypersonic Red. Standardně pak počítá s čelními diodovými světly, mimo to lze očekávat i monitoring jízdních pruhů, přednárazový systém, dynamický tempomat či detekci dopravních značek.
Uvnitř se opětovně objevuje uprostřed usazený informační displej i multimediální systém, který počítá s rozměrnější obrazovkou. Nový je také tříramenný volant, změn ovšem doznaly i výdechy klimatizace a menší je i řadicí páka. Tedy pokud tak výčnělku na středové konzoli můžeme říkat. Další informace se ale nejspíše dozvíme ve Frankfurtu či až v Los Angeles.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Nová Toyota Prius byla odhalena v evropské...
...i americké verzi. Japonsko si zatím musí počkat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 9 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus