Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Corolla 2014 pro Evropu: a je po atraktivitě
7.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Zapomeňte na líbivější tvář před pár hodinami představené Corolly pro USA. Evropská verze je nakonec jiná, a to o dost.
Zklamání, jiným slovem tento článek začít nemůžeme. Když jsme vám vlastně teprve před pár chvílemi představovali novou Corollu 2014 pro USA, byli jsme přesvědčeni, že evropské provedení převezme její styl. Není to sice vysloveně krasavice, na poměry tohoto modelu je ale její design skoro odvážným počinem a máme za to, že se najdou lidé, kterým se bude i líbit. Zkoušet zaujmout také tímto, pro daný model zatím nepoznaným způsobem, ale bude nová Corolla jen za mořem, v Evropě zůstane podstatně blíže matičce zemi.
Pochopitelně nejde o ošklivý vůz, proti dosavadnímu provedení jde ale jen o evoluci v mezích tradic. Příď i záď sice vypadají svěžeji, vedle americké novinky ale působí dojmem nedopsané symfonie. Odhalení je navíc poněkud nudné ještě z jednoho důvodu - tohle auto jsme mohli vidět bez maskování už v únoru, tehdy jsme ostatně hned hádali, že by mohlo jít o evropské provedení. V poslední době, po sérii upoutávek na americký model jsme tento vůz měli ale jen za jeden z vývojových pokusů, který se nakonec do série nedostal. Jenže on se do ní dostal, a to zrovna u nás.
Vtipné je i to, že takhle bude vypadat nová Corolla rovněž v Austrálii, kde už párek nových Coroll mají (je to ale přejmenovaný nový Auris), takže ve všem vzniká dokonalý zmatek. Bude tu Corolla pro Japonsko, Corolla pro USA, dvě Corolly pro Austrálii a jedna pro Evropu. Ztrácíte nit? Nevadí, teď už se budeme zabývat jen tou posledně jmenovanou.
Její evoluční design inspirovaný částečně také už zmíněným novým Aurisem jsme „zdrbli”, co tu máme dále? Technické základy jsou navzdory jinému designu totožné s americkým modelem, a tak je spoleh přinejmenším na citelné prodloužení rozvoru o 10 cm na celkových 2 700 mm a z něj pramenící benefit pro vnitřní prostor, zejména pak nárůst prostoru pro kolena zadních cestujících o 75 mm. Přesné rozměry karoserie zatím neznáme, je ale jasné, že vedle délky 4 639 mm, šířky 1 776 mm a výšky 1 455 mm platných pro americký model se budou lišit maximálně v milimetrech. Též na hmotnost 1 315 kg platnou pro verzi s motorem 1,8 Valvematic se lze spolehnout.
V případě motorů víme znovu jen o této jednotce, která se bude v Austrálii prodávat s výkonem 140 koní a automatickou i manuální převodovkou. V Evropě si ale pouze s tímto pohonem Corolla vystačí jen stěží, nebo ano? Raději už nic nehádáme, přístup Toyoty je opravdu zvláštní a je docela dobře možné, že nabídka vozu pro Austrálii a Evropu bude zcela totožná.
Dostupnost, cenu a další technické detaily bude muset Toyota pro Evropu ještě upřesnit. Hádáme, že déle než pár dnů to trvat nebude, zatím dodáme jen to, že výroba vozu bude znovu probíhat v turecké továrně značky.
Těžko říci, kam si Toyota dvěma vzhledovými verzemi jinak technicky totožného vozu chce pomoci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva