Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Corolla 2014 pro Evropu: a je po atraktivitě
7.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Zapomeňte na líbivější tvář před pár hodinami představené Corolly pro USA. Evropská verze je nakonec jiná, a to o dost.
Zklamání, jiným slovem tento článek začít nemůžeme. Když jsme vám vlastně teprve před pár chvílemi představovali novou Corollu 2014 pro USA, byli jsme přesvědčeni, že evropské provedení převezme její styl. Není to sice vysloveně krasavice, na poměry tohoto modelu je ale její design skoro odvážným počinem a máme za to, že se najdou lidé, kterým se bude i líbit. Zkoušet zaujmout také tímto, pro daný model zatím nepoznaným způsobem, ale bude nová Corolla jen za mořem, v Evropě zůstane podstatně blíže matičce zemi.
Pochopitelně nejde o ošklivý vůz, proti dosavadnímu provedení jde ale jen o evoluci v mezích tradic. Příď i záď sice vypadají svěžeji, vedle americké novinky ale působí dojmem nedopsané symfonie. Odhalení je navíc poněkud nudné ještě z jednoho důvodu - tohle auto jsme mohli vidět bez maskování už v únoru, tehdy jsme ostatně hned hádali, že by mohlo jít o evropské provedení. V poslední době, po sérii upoutávek na americký model jsme tento vůz měli ale jen za jeden z vývojových pokusů, který se nakonec do série nedostal. Jenže on se do ní dostal, a to zrovna u nás.
Vtipné je i to, že takhle bude vypadat nová Corolla rovněž v Austrálii, kde už párek nových Coroll mají (je to ale přejmenovaný nový Auris), takže ve všem vzniká dokonalý zmatek. Bude tu Corolla pro Japonsko, Corolla pro USA, dvě Corolly pro Austrálii a jedna pro Evropu. Ztrácíte nit? Nevadí, teď už se budeme zabývat jen tou posledně jmenovanou.
Její evoluční design inspirovaný částečně také už zmíněným novým Aurisem jsme „zdrbli”, co tu máme dále? Technické základy jsou navzdory jinému designu totožné s americkým modelem, a tak je spoleh přinejmenším na citelné prodloužení rozvoru o 10 cm na celkových 2 700 mm a z něj pramenící benefit pro vnitřní prostor, zejména pak nárůst prostoru pro kolena zadních cestujících o 75 mm. Přesné rozměry karoserie zatím neznáme, je ale jasné, že vedle délky 4 639 mm, šířky 1 776 mm a výšky 1 455 mm platných pro americký model se budou lišit maximálně v milimetrech. Též na hmotnost 1 315 kg platnou pro verzi s motorem 1,8 Valvematic se lze spolehnout.
V případě motorů víme znovu jen o této jednotce, která se bude v Austrálii prodávat s výkonem 140 koní a automatickou i manuální převodovkou. V Evropě si ale pouze s tímto pohonem Corolla vystačí jen stěží, nebo ano? Raději už nic nehádáme, přístup Toyoty je opravdu zvláštní a je docela dobře možné, že nabídka vozu pro Austrálii a Evropu bude zcela totožná.
Dostupnost, cenu a další technické detaily bude muset Toyota pro Evropu ještě upřesnit. Hádáme, že déle než pár dnů to trvat nebude, zatím dodáme jen to, že výroba vozu bude znovu probíhat v turecké továrně značky.
Těžko říci, kam si Toyota dvěma vzhledovými verzemi jinak technicky totožného vozu chce pomoci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024 - Zemřel legendární designér nejlepších Mercedesů posledních dekád, z práce svých nástupců se bude obracet v hrobě
1.10.2024 - Tohle auto ještě víc podtrhuje tragičnost nového BMW M5. Má víc výkonu, a přesto je skoro o 600 kilo lehčí
1.10.2024 - Němci srovnali možná poslední „normální” velké dieselové kombíky od BMW a Mercedesu, bitvu rozumu rozhodla cena
1.10.2024 - Tento moderní ostrý kombík schopný vozit rodinu až 300 km/h je tak přehlížený, že sotva použitý stojí míň než Škoda Octavia RS
1.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva