Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Corolla 2014 odhalena, je nejatraktivnější vůbec
7.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Z obecného hlediska o designově převratný vůz nejde, na své poměry se ale Toyota v případě nové Corolly docela odvázala.
Tip: Přečtěte si také představení evropské Corolly 2014, nakonec je jiná, bohužel o dost.
Současná generace Toyoty Corolla si svůj poslední facelift odbyla v roce 2010, a tak se dalo očekávat, že rok 2013 bude tím, který se stane chvíli odhalení generace nové. Automobilka tato očekávání loni potvrdila a hned dodala jedno: vůz vsadí na odvážnější tvary. My jsme se pokoušeli tato slova korigovat konstatováním, že odvážnost v mezích možností Corolly je něco trochu jiného než odvážnost jako taková, faktem ale je, že Japonci tím vzbudili řadu očekávání. Ještě více sledovanými se tak staly veškeré kroky, které toto avízo následovaly.
Ze strany samotné Toyoty byl tím nejvýznamnějším koncept Corolla Furia, který menší designovou revoluci předznamenával. Pak tu ale byl únik vzhledově podstatně decentnějšího auta, oficiální upoutávky i spekulativní vizualizaci. To všechno naznačovalo hned několik dalších směrů možného budoucího vývoje, teď už známe i ten, který skutečně nastal a je to takový kompromis mezi vším zmíněným. Označit jej slovy „decentnější Furia” asi nebude nemístné. Jedním dechem je třeba dodat, že se jedná o americkou verzi vozu a ta evropská může vypadat jinak, nepředpokládáme však, že by automobilka šla v případě těchto dvou kontinentů dvěma podstatně odlišnými cestami.
Tohle ale vyjasní až čas, dnes jsme tu od toho, abychom se podívali na vůz, který si říká Corolla 2014 a v USA bude mít ambice z nejvyšších. Toyota jej po vizuální stránce častuje slovem „překvapivý”, s čímž bychom s ohledem na vše zmíněné tak docela nesouhlasili, nový design je ale rozhodně zajímavý. Corolly se nikdy, nikdy a ještě jednou nikdy nevyznačovaly jakkoli atraktivním vzhledem, tahle se o to alespoň pokouší a v případě verze S se jí to i docela daří. Zasluhují se to hlavně její agresivněji tvarované nárazníky navazující na výrazněji pojatá světla a jakkoli bude rozumět všem komentářům volajícím „Nuda!”, nic zajímavějšího očekávat prostě nešlo, právě naopak. Skromnější varianty LE a Eco zůstávají více při zemi, i tak jsou ale přitažlivější než dříve.
Jak moc jde zmíněné a nebo ještě spíše dále zobrazené dohromady se slovy Toyoty o „dramaticky stylizované, dynamičtější Corolle”, posuďte sami, my se nyní přesuneme do interiéru. Ten sice podle automobilka následuje kroky zevnějšku, máme ale pocit, že je přece jen cudnější. Relativně jednoduše stylizovaná kabina s pár vychytávkami je velmi podobná té, kterou najdeme v novém Aurisu, a to žádná designová bomba není. Pokud je ale uvnitř klíčová kvalita, prostor a použitelnost, tady by nová Corolla bodovat mohla - Toyota slibuje „smysl pro prostornost”, řadu nových, kvalitnějších materiálů a také nové prvky výbavy jako palubní systém s dotykovou obrazovkou, bezklíčové startování nebo třeba řazení páčkami pod volantem pro verze s automatickými převodovkami. Nic přelomového, ale pro některé zákazníky jistě důležité prvky.
Když už jsme zavadili o prostor, je vhodné zmínit vnější rozměry vozu. Jsou ve většině ohledů o něco větší než v případě dosavadního provedení, daleko nejvýznamnější je ale prodloužení rozvoru o 10 cm na celkových 2 700 mm. To by mělo pomoci vnitřnímu prostoru a nakonec i vizuálnímu dojmu z vozu - zadní převis karoserie je citelně kratší než dosud (-24 mm). Auto je ale i tak o 99 mm delší (4 639 mm) a o 16 širší (1 776 mm), výška se naopak snížila o 10 mm (1 455 mm). Hmotnost se Toyota snažila podle vlastních slov udržet na co nejnižší úrovni - konkrétní hodnoty pro dílčí provedení ale neudává, obecně ale zmiňuje udržení hmotnosti pod úrovní 1 315 kg. A to věru není mnoho.
A co jsou tedy ta dílčí provedení? Tady je nakonec výčet docela jednoduchý. Už jsme zmiňovali výbavové verze Eco, LE a S, které odlišuje nejen vzhled, ale i použitá technika. Všechny jsou nicméně postavené kolem jediného motoru, 1,8 Valvematic, v případě verze Eco ale nabízí až 140 koní a je spojen výlučně s převodovkou typu CVT, zbylé varianty dolují z obdobné pohonné jednotky jen 132 koní a jsou k mání s manuální i automatickou skříní. Dynamiku žádné z nich neznáme, spotřeba varianty Eco v americkém kombinovaném cyklu (je podstatně realističtější než ten evropský) ale má činit méně než 5,9 litru benzinu na 100 km.
Z dalších drobností můžeme zmínit jízdní režim Sport pro verzi S, který podle očekávání udělá „ty správné věci” s pedálem plynu, řízením a případně i chováním automatu, to je ale asi tak vše, co nyní lze o nové Corolle říci. Další detaily k technice nebo cenám budou zveřejněný blíže datu zahájení prodejů, které není přesně známo. Termín ke sklonku letošního léta ale dává smysl. Jakmile budeme vědět něco k němu, nebo k evropskému provedení vozu, budeme vás o tom pochopitelně informovat.
Nová Toyota Corolla 2014 pro USA v provedení S
Nová Toyota Corolla 2014 pro USA v provedeních LE/Eco
Oficiální videa s novou Toyotou Corolla 2014 pro USA v provedení S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 2 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 3 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 5 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva