Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Corolla 2014 odhalena, je nejatraktivnější vůbec
7.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Z obecného hlediska o designově převratný vůz nejde, na své poměry se ale Toyota v případě nové Corolly docela odvázala.
Tip: Přečtěte si také představení evropské Corolly 2014, nakonec je jiná, bohužel o dost.
Současná generace Toyoty Corolla si svůj poslední facelift odbyla v roce 2010, a tak se dalo očekávat, že rok 2013 bude tím, který se stane chvíli odhalení generace nové. Automobilka tato očekávání loni potvrdila a hned dodala jedno: vůz vsadí na odvážnější tvary. My jsme se pokoušeli tato slova korigovat konstatováním, že odvážnost v mezích možností Corolly je něco trochu jiného než odvážnost jako taková, faktem ale je, že Japonci tím vzbudili řadu očekávání. Ještě více sledovanými se tak staly veškeré kroky, které toto avízo následovaly.
Ze strany samotné Toyoty byl tím nejvýznamnějším koncept Corolla Furia, který menší designovou revoluci předznamenával. Pak tu ale byl únik vzhledově podstatně decentnějšího auta, oficiální upoutávky i spekulativní vizualizaci. To všechno naznačovalo hned několik dalších směrů možného budoucího vývoje, teď už známe i ten, který skutečně nastal a je to takový kompromis mezi vším zmíněným. Označit jej slovy „decentnější Furia” asi nebude nemístné. Jedním dechem je třeba dodat, že se jedná o americkou verzi vozu a ta evropská může vypadat jinak, nepředpokládáme však, že by automobilka šla v případě těchto dvou kontinentů dvěma podstatně odlišnými cestami.
Tohle ale vyjasní až čas, dnes jsme tu od toho, abychom se podívali na vůz, který si říká Corolla 2014 a v USA bude mít ambice z nejvyšších. Toyota jej po vizuální stránce častuje slovem „překvapivý”, s čímž bychom s ohledem na vše zmíněné tak docela nesouhlasili, nový design je ale rozhodně zajímavý. Corolly se nikdy, nikdy a ještě jednou nikdy nevyznačovaly jakkoli atraktivním vzhledem, tahle se o to alespoň pokouší a v případě verze S se jí to i docela daří. Zasluhují se to hlavně její agresivněji tvarované nárazníky navazující na výrazněji pojatá světla a jakkoli bude rozumět všem komentářům volajícím „Nuda!”, nic zajímavějšího očekávat prostě nešlo, právě naopak. Skromnější varianty LE a Eco zůstávají více při zemi, i tak jsou ale přitažlivější než dříve.
Jak moc jde zmíněné a nebo ještě spíše dále zobrazené dohromady se slovy Toyoty o „dramaticky stylizované, dynamičtější Corolle”, posuďte sami, my se nyní přesuneme do interiéru. Ten sice podle automobilka následuje kroky zevnějšku, máme ale pocit, že je přece jen cudnější. Relativně jednoduše stylizovaná kabina s pár vychytávkami je velmi podobná té, kterou najdeme v novém Aurisu, a to žádná designová bomba není. Pokud je ale uvnitř klíčová kvalita, prostor a použitelnost, tady by nová Corolla bodovat mohla - Toyota slibuje „smysl pro prostornost”, řadu nových, kvalitnějších materiálů a také nové prvky výbavy jako palubní systém s dotykovou obrazovkou, bezklíčové startování nebo třeba řazení páčkami pod volantem pro verze s automatickými převodovkami. Nic přelomového, ale pro některé zákazníky jistě důležité prvky.
Když už jsme zavadili o prostor, je vhodné zmínit vnější rozměry vozu. Jsou ve většině ohledů o něco větší než v případě dosavadního provedení, daleko nejvýznamnější je ale prodloužení rozvoru o 10 cm na celkových 2 700 mm. To by mělo pomoci vnitřnímu prostoru a nakonec i vizuálnímu dojmu z vozu - zadní převis karoserie je citelně kratší než dosud (-24 mm). Auto je ale i tak o 99 mm delší (4 639 mm) a o 16 širší (1 776 mm), výška se naopak snížila o 10 mm (1 455 mm). Hmotnost se Toyota snažila podle vlastních slov udržet na co nejnižší úrovni - konkrétní hodnoty pro dílčí provedení ale neudává, obecně ale zmiňuje udržení hmotnosti pod úrovní 1 315 kg. A to věru není mnoho.
A co jsou tedy ta dílčí provedení? Tady je nakonec výčet docela jednoduchý. Už jsme zmiňovali výbavové verze Eco, LE a S, které odlišuje nejen vzhled, ale i použitá technika. Všechny jsou nicméně postavené kolem jediného motoru, 1,8 Valvematic, v případě verze Eco ale nabízí až 140 koní a je spojen výlučně s převodovkou typu CVT, zbylé varianty dolují z obdobné pohonné jednotky jen 132 koní a jsou k mání s manuální i automatickou skříní. Dynamiku žádné z nich neznáme, spotřeba varianty Eco v americkém kombinovaném cyklu (je podstatně realističtější než ten evropský) ale má činit méně než 5,9 litru benzinu na 100 km.
Z dalších drobností můžeme zmínit jízdní režim Sport pro verzi S, který podle očekávání udělá „ty správné věci” s pedálem plynu, řízením a případně i chováním automatu, to je ale asi tak vše, co nyní lze o nové Corolle říci. Další detaily k technice nebo cenám budou zveřejněný blíže datu zahájení prodejů, které není přesně známo. Termín ke sklonku letošního léta ale dává smysl. Jakmile budeme vědět něco k němu, nebo k evropskému provedení vozu, budeme vás o tom pochopitelně informovat.
Nová Toyota Corolla 2014 pro USA v provedení S





















Nová Toyota Corolla 2014 pro USA v provedeních LE/Eco
Oficiální videa s novou Toyotou Corolla 2014 pro USA v provedení S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins