Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II
24.7.2023 | Petr Prokopec
Pravděpodobně budeme nakonec rádi, že dostaneme pořád ještě nějak „normální” auto, nadšení ale v tuto chvíli nebudí. Vlajková loď bude sice delší i vyšší než stávající provedení, bude ale také užší. V motorovém prostoru čeká zájemce spíš zklamání, stejně jako v ceníku.
První novodobá generace Škody Superb dorazila v roce 2001, přičemž během sedmi následujících let značka z Mladé Boleslavi prodala 137 tisíc kusů. To nebyl zrovna dechberoucí počin, nepřekvapivě se proto začalo mluvit o konci celé vlajkové lodi. Nakonec se však druhá generace ukázala a zabodovala, počet registrací totiž vzrost na 618 tisíc. Stávající provedení je pak dokonce ještě úspěšnější, na kontě má totiž 805 tisíc prodaných aut. Vlastně tak není překvapivé, že došlo na odklepnutí generace čtvrté, která se znovu vrátí ve dvou karosářských stylech.
Stane se tak až v listopadu, automobilka ale už nyní odhalila řadu technických parametrů, a tak si nový Superb můžeme vcelku podrobně představit. I když v případě vzhledu bude ještě třeba trocha představivosti, neboť detaily karoserie stále skrývá spousta maskovací fólie. Přesto je patrné, že vůz prošel pouze evolucí, nikoliv revolucí. Značka do jisté míry znovu vkročila do téže řeky, ve které se koupala v roce 2007. Tedy totiž dorazila Fabia druhé generace, která byla oproti předchůdci užší, ovšem zároveň vyšší a delší. A nadšení nebudila.
Novince jako liftbacku naměříme 4 912 milimetrů od nárazníku k nárazníku, tedy o 43 mm více než dosud. Kombi pak narostlo o 40 mm na 4 902 mm. Jeho výška pak činí 1 482 mm (+5 mm), zatímco méně praktické provedení je o milimetr nižší. Ovšem i tak oproti dosluhujícímu modelu nabralo 12 mm. Rozvor 2 841 mm je pak shodný pro obě varianty a zůstává stejný jako u třetí generace. Ve srovnání s ní se však šířka zmenšila o 15 mm na 1 849 mm. Také Superb se tedy protáhl, vytáhl a zúžil.
Veškeré tyto změny přinesly větší zavazadelník, jenž standardně v případě liftbacku pobere 645 litrů (+20 l), zatímco kombi disponuje 690litrovou kapacitou (+30 l). Otázkou však je, jak je lidé ocení po sundání oné maskovací fólie. Fabia druhé generace byla totiž kvůli změně onoho stylu velmi kritizována a dnes je asi nejméně vyhledávaným provedením. Superb ale naštěstí bude moci profitovat z toho, že v daném segmentu zůstal vedle sesterského Volkswagenu Passat takřka osamocen.
Přesunout se můžeme pod přední kapotu, kde budou minimálně v první vlně k mání tři benzinové, dvě dieselové a jedna plug-in hybridní jednotka. Ta oproti současnosti nebude elektromotor párovat s jedna-čtyřkou, nýbrž s jedna-pětkou. Jenže zatímco nyní soustava produkuje 218 koní, s vyšším objemem bude spojeno jen 204 koní. Větší důraz je kladen na jízdu čistě na elektřinu, neboť díky navýšení kapacity baterií z 12,7 na 25,7 kWh by nový Superb mohl zvládnout i stovku bez nutnosti použití spalovacího motoru.
Výkon šel v podstatě jen dolů v případě dalších motorů. Kde tedy dnes 2,0 TSI produkuje 280 koní a pro 2,0 TDI je vrcholem 200 koní, tam budou tyto jednotky produkovat maximálně 265 a 193 koní. O přenos se přitom pokaždé postará sedmistupňový automat DSG, manuál se již do hry nevrátí. Samočinnou převodovku vyfasují i základní mild-hybridní jedna-pětka (150 koní), stejně jako slabší varianty benzinového a dieselového dvoulitru (204 a 150 koní).
Lze už jen zmínit, že nový Superb bude v případě vrcholných motorizací k mání s pohonem všech kol. Uvnitř pak zákazníci budou moci spárovat digitální přístrojový štít s 12,9palcovou centrální obrazovkou multimédií a head-up displejem. Chybět nebudou ani prvky Simply Clever, jichž má celkově být osmadvacet. Vylepšena byla aktivní i pasivní bezpečnost, třeba počet airbagů by měl narůst na deset.
Více se dozvíme nejpozději v listopadu při premiéře, kdy by mohla Škoda odhalit i ceny. Ty budou dozajista vyšší než dosud, dostaneme tak slabší a dražší auto s proporcemi odkazujícími na Fabii druhé generace. To je zatím zklamání, pokud ale půjde o poslední spalovací model značky, lidé mu jistě mnohé odpustí.

Toto jsou motory pro nový Superb. Jak vidíte, nabídnou méně výkonu než dosud. Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Škoda Auto
Superb navíc změní proporce, design se zdá být evolucí dosavadní verze. Co vše mu lidé odpustí za to, že jej ještě bude možné pořídit se spalovacími motory? Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 7 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 5 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 7 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 8 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 10 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva