Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb Combi je venku, pojme snad i slona
26.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Téměř 2 000 llitrů pro zavazadla a podobně velkorysý prostor pro posádku skýtá nový Superb Combi. A nevypadá jen jako sen penzistů.
Nebývá zvykem, aby nás škodovka na odhalení kteréhokoli ze svých nových modelů alespoň nějaký ten pátek nepřipravovala. V případě nového Superbu Combi se ale přesně to stalo, neboť automobilka dnes z jedné vody načisto vytáhla fotky odhalující novou generaci kombíku ze všech stran i s klíčovými daty o technice.
Může to znít překvapivě, ale ono to zase tak překvapivé není - poté, co je nový Superb liftback už v prodeji a vůz jsme stihli podrobit prvními náročnému testu by byly tanečky okolo trochu jinak tvarované zádě poněkud zbytečné. Navíc je otázka, kolem čeho Škoda vůbec mohla tančit - podívejte se na poslední spekulativní ilustrace a srovnejte si je s dnešní realitou. Najít pět rozdílů bude úkolem pro velmi všímavé jedince. A ani ti by nemuseli uspět.
Nový Superb Combi, který už musíme označit jako vůz modelového roku 2016, neboť výstavní premiéru si odbude až v září na IAA ve Frankfurtu, je zkrátka tady, a tak se pojďme podívat, co nového nabízí. V prvé řadě je to design, který škodovka označuje jako „vášnivější, modernější a emocionálnější”. Nevíme, jestli je právě takový, nový kombík má ale daleko k autu pro lidi, kteří ztratili poslední životní perspektivu - na rozdíl od předchozí generace sází na horizontálně, nikoli vertikálně skloněná zadní světla a prakticky tak kopíruje vzhled liftbacku. Linie je střechy se svažuje velmi rychle a celkově jsou tvary koncových partií pojaty tak, aby vůz působil dynamicky a nikoli usedle.
Zbytek karoserie se od liftbacku pochopitelně neliší, stejný zůstává i rozvor náprav. Pokud ale srovnáme nový kombík s jeho předchozí a vlastně první generací, má novinka rozvor prodloužený o 80 mm na 2 841 mm a rozchod kol na 1 584 mm vpředu a 1 572 mm vzadu. Výsledek těchto změn je logický - ještě více místa v interiéru, který směrem k pasažérům ani zavazadlům nikdy nebyl lakomý. Ostatně automobilka slibovala, že její auta budou dále nejprostornější ve svých třídách a Superb Combi nechce z této hry vypadnout.
Řidič a spolujezdec tak mají nyní k dispozici o 39 mm více místa do šířky ve výši loktů než dosud. Nad předními sedadly je k dispozici 995 mm a nad zadními 1 001 mm - to je údajně více než ve kterémkoli jiném srovnatelném modelu. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 157 mm - podle údajů Škody skoro dvakrát více než u nejlepšího konkurenta. Vnitřní šířka interiéru ve výši loktů narostla o 70 mm.
Kapitolou samou pro sebe je objem zavazadlového prostoru, který je - ano, uhádli jste - největší mezi srovnatelnými kombíky. Základních 660 litrů představuje oproti předchozí generaci nárůst o 27 litrů a se sklopenými zadními sedadly má zavazadlový prostor objem skoro dva kubické metry - 1 950 litrů. Podobné hodnoty nabízí pouze modely vyšší střední třídy, Superb sám se ale zrovna teď řadí do střední.
Další technické detaily si zatím škodovka nechává pro sebe, nebude ale těžké udělat si o nich představu s těmi platnými pro liftback. Náš test liftbacku vám pak naznačí, co od kombíku očekávat prakticky. Jak už jsme zmínili, výstavní premiéra čeká vůz v září a tehdy bude také uveden na trh. Ceny budou známé blíže tomuto termínu, připočtením pár desítek tisíc k cenám subtilnější verze ale budete na svém. Minulá generace vozu se dostala pod kůži skoro 200 000 klientů a na celkových prodejích Superbu se podílela z třetiny. Ta nová bude chtít tento výsledek jistě alespoň zopakovat...
Nový Superb Combi na prvních fotkách jen potvrdil očekávání - vsadí na horizontálně orientovaná světla a dynamičtější profil
Interiér kombíku je pochopitelně stejný jako u liftbacku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 34 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 31 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva