Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze
22.1.2019 | Petr Prokopec
Škodovka nám dosud ukazovala jen špičkově vybavené varianty nové Scaly s LED světly vpředu i vzadu, její nově spuštěný konfigurátor odhalí i méně ambiciózní specifikace.
Minulý týden Škoda oznámila první české ceny nového hatchbacku Scala. S jeho uvedením mladoboleslavské automobilce narostlo sebevědomí na nebývalou úroveň, momentálně vůz startuje těsně pod 400 tisíci korunami. To skutečně není malá suma, zvláště na hatchback nižší střední třídy osazený pouze litrovým tříválcem. Na druhé straně, Scala dokázala vizuálně zaujmout mnohem více než předchozí Rapid, platí to ale i o skromnějších provedeních?
Jak se to vezme. Základní verze málokdy uchvátí a platí to i o Scale, třebaže se Škoda v jejím případě rozhodla úplně nejlevnější úroveň výbavy nenabízet a český základ tedy není úplné „holátko”. Místní ceník startuje na úrovni Ambition, která ovšem stále postrádá přední i zadní LED světla (pomineme-li ta drobná přední pro denní svícení) a navíc má jen ocelové disky kol s plastovými kryty. Zejména při pohledu zezadu tak vypadá poněkud smutně.
Uvnitř dělá auto na pohled lepší dojem, nakonec ani jeho výbava není úplně malá - zahrnuje klimatizaci, multimediální systém Swing s 6,5palcovým displejem či doplňky pro snazší převoz nákladu v zavazadlovém prostoru. Řidiči bude pomáhat světelný asistent nebo celá plejáda elektronických asistentů. Pokud přitom nechcete jít ani korunu přes základní sumu, zůstanete u modré nemetalické barvy, i nudné bílá a šedá nebo základní červená jsou za příplatek přes 7 tisíc Kč. I v „bílé konfiguraci” tedy Scala se základní cenou přesáhne 400 tisíc Kč.
Vraťme se ale ke konfigurátoru a nezůstávejme jen u základu - je čas pustit rozpočtu trochu žilou. V případě exteriéru to znamená volbu červené metalízy Velvet, jež vychází na 18 900 Kč, a 17palcových litých kol Stratos za 18 200 Kč. Tím ale naše možnosti o individuální vzhled v podstatě končí, uvnitř je možné již volit pouze mezi doplňkovými pakety.
Stále tak sice zůstanete u černého interiéru, ten ovšem již kombinuje semiš a kůži (23 500 Kč). Za volantem je pak možné počítat s 10,25palcovým virtuálním kokpitem, který je stejně jako další čtyři reproduktory vzadu a multimediální systém Amundsen s 9,2palcovou centrální obrazovkou součástí paketu Navi (40 000 Kč). Dvouzónová klimatizace pak cenu navýší o dalších 11 500 Kč, zatímco za zadní parkovací kameru dáte 7 000 Kč a za vyhřívané čelní okno 5 400 Kč.
Možností je samozřejmě daleko více, nám pro tuto chvíli výbava za více než 120 tisíc korun stačí. Rázem jsme se totiž dostali na 520 900 Kč, tedy na sumu, kdy již pomalu dosáhnete na Škodu Karoq osazenou tímtéž motorem, ovšem i automatickou převodovkou. A pokud byste zůstali jen u základního manuálu, pak vám dokonce zůstane více než 30 tisíc korun na benzín. Jak je tedy patrné, model Scala prezentuje Škoda skoro jako prémiové zboží.
S jistotou nám to dokáže náš poslední návrat do konfigurátoru, přičemž u země se tentokráte již opravdu držet nebudeme. Rovnou proto zamíříme k nejvyšší výbavě Style a 1,5litrovému čtyřválci se 150 koňmi, kdy základní cena činí i díky standardně dodávanému sedmistupňovému automatu 524 900 Kč. Tu ale rovnou navýšíme o 14 200 Kč za modrou metalízu Race a dále o 7 100 Kč, jež stojí 18palcová litá kola Vega. Rázem tak jsme na sumě 546 200 Kč.
Dále tu máme paket Extra (přední a zadní parkovací senzory, parkovací kamera či KESSY, a to za 15 000 Kč), paket Sport (kůží obšitý volant, sportovní sedačky s látkovo-semišovým čalouněním, sportovní podvozek s volitelnou tuhostí či hliníkové pedály za 20 000 Kč), paket Emotion (panoramatická střecha, černě lakovaný spoiler za 16 500 Kč) či již výše zmíněný paket Navi (v tomto případě vychází na 35 000 Kč).
Tím nám cena již letí do oblak, konkrétně na 632 700 Kč. přesto nejsme na konci možnosti. K mání je kupříkladu i adaptivní tempomat (10 200 Kč), páté dveře s elektrickým ovládáním (9 600 Kč) či vyhřívané čelní sklo (5 400 Kč) a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (10 000 Kč). Finální účet se tím zvedá na 667 900 Kč, tedy na úroveň, kdy si již můžete koupit základní Superb a ještě vám zbude.
Jak jsme tedy již několikrát uvedli, s příchodem modelu Scala Škodě skutečně narostlo sebevědomí na nebývalou úroveň. Bude jen na zákaznících, zda budou platit za vybavené malé auto nebo raději zvolí onen Superb se základní úrovní výbavy a stejnou motorizací, jen doplněnou manuální převodovkou. Stejně tak ovšem můžete i pár měsíců vyčkat na úplný základ, který odstartuje na 369 900 Kč.





Škoda Scala v aktuálním základu za 394 900 Kč nijak úchvatně nevypadá, třebaže ostuda to není
Takto vypadá litrová verze s výbavou Ambition a doplňky za více než 120 tisíc korun
Vrchol blížící se sumě 700 tisíc korun dělá chudého příbuzného i ze Škody Superb
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 9 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Assen: Superpole vyhrál a PP získal Sam Lowes 11:18
- V pátek v Kataru na čele Morbidelli včera 21:29
- Nejlepší čas pro Gonzalese, 20. Salač včera 20:48
- Nejrychlejším byl lídr šampionátu Rueda včera 20:29
- Vítězem Superpole SSP v Assenu Can Öncü, 22. Vostatek včera 16:40
Nejčtenější články
Někdo vydělal 1,5 milionu na autě koupeném za 700 tisíc Kč, stačilo ho prostě na léta zavřít do garáže
12.3.2025Šéf VW odhalil bolestivé finanční výsledky firmy, ta musí dál šetřit. Prý to odnese hlavně management, realita je ale jiná
12.3.2025I v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
12.3.2025Škoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
12.3.2025„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
12.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva