Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší
18.9.2019 | Petr Prokopec
Ačkoli Rapid měla v nabídce Škody nahradit ambicióznější Scala, nestane se tak všude. Nový Rapid za ni zaskočí v místech s menší kupní silou.
Jak jistě víte, Škodu Rapid v zemích Evropské unie koupíte již jen v autobazarech, neboť mladoboleslavská automobilka ji nahradila nástupcem v podobě modelu Scala. Ten sice dorazí na velké množství trhů, ovšem v některých zemích se Rapidu jen tak nevzdají. Platí to zejména tam, kde požadavky zákazníků či úřadů na výbavu, bezpečnost nebo emise netlačí ceny nových aut tak vysoko a Scala by v těchto místech byla zbytečně drahá. Právě tady dostanou nový Rapid, který vypadá trochu jako přepraná Scala.
Ačkoli nepochybujeme o tom, že automobilka bude 7 či 8 let po příchodu původního provedení Rapid označovat za nový, pravděpodobně jde jen o velký facelift. Naznačuje to podoba čínského provedení, které bylo nafoceno zcela bez špetky kamufláže ze všech stran. Stylizováno je podobně Scala, a vpředu se tedy objeví široká a úzká maska chladiče, na kterou budou navazovat světla klínového tvaru. Současně ale působí citelně laciněji.
Podobně lze hovořit o zádi, která má též blízko ke Scale. Tradiční logo bylo nahrazeno nápisem Škoda, najdeme zde i odlišná bumerangová světla ještě nápadněji připomínající Fiat Tipo. Zadní nárazník v závislosti na zvolené výbavě zdobí či naopak nezdobí chrom. Totéž se týká i čelních partií, volit pak budou moci zákazníci i ze dvou sad kol (patnáctipalcová s pneu 185/60 nebo šestnáctipalcová s pneu 195/55).
Tyto změny se projeví i na odlišných proporcích vozu, jenž ve čtyřdveřové variantě naroste na délku na 4 512 milimetrů, zatímco pětidveřový Spaceback dosáhne na 4 312 mm. Mimo to o chlup povyroste i výška, šířka a rozvor však již zůstanou u původních rozměrů. I to napovídá, že nový Rapid bude jen výrazně faceliftovaný původní vůz, který ovšem po technické stránce bude i nadále vsázet na 1,5litrovou benzinovou jednotku, která na přední kola pouští 110 koní a 150 Nm točivého momentu.
Nový Rapid se má prodávat také v Rusku, ještě si ale musíme počkat na ověření, zda půjde o stejný a nebo trochu jiný vůz než jaký vidíme na obrázcích níže. Hovoří se totiž o tom, že má dostat platformu MQB A0 jako Scala, je ale pochopitelně možné, že ji čínský Rapid má též, nebo ji naopak nedostane ani ten ruský.
Na každý pád bude Rapid žít dál, možná i ve vícero formách, než tomu bylo doposud. A v nabídce nebude nutně jen do počtu - třeba v Rusku je pro mladoboleslavskou automobilku nejdůležitějším modelem, jehož bylo za osm měsíců letošního roku prodáno 22 682 kusů. Ještě lépe si pak vede v Číně, kde si za stejné období našel 25 996 kupců. Při cenách startujících na 79 900 yuanech (asi 264 tisíc Kč) resp. 785 tisících rublech (cca 287 tisíc Kč) ani není divu.




















Nová Škoda Rapid pro Čínu se ukázala zcela bez maskování, navíc v obou karosářských verzích i v různých výbavách. Podle všeho je vůz jen výrazným faceliftem dosavadního provedení
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Miliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 2 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 4 hodinamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 5 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva