Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia RS odhalila vše, i motorový prostor slibující nemožné
3.3.2020 | Petr Prokopec
Automobilky si v posledních letech zvykly motorové prostory svých novinek ani neukazovat, Škoda se s ním ale v případě nové Octavia RS vytasila - poprvé totiž skrývá hybridní pohon.
Dnešním dnem se měly otevřít brány ženevského autosalonu. Nejznámější a nejdůležitější evropská motor show ale byla kvůli epidemii koronaviru zrušena a na místě to vypadá jako po válce. Autosalon se nebude konat ani v náhradním termínu, místo na výstaviště Palexpo tedy většina výrobců zamířila k počítačům, neboť živé premiéry budou nahrazeny těmi virtuálními. Týká se to i Škody, jejímž středobodem na ženevském stánku měla být nová Octavia RS.
O této novince bylo v poslední době sepsáno hodně článků, k úspěšnému sestavení puzzle nám tak víceméně chyběla už jen sada oficiálních fotek a data o jízdní dynamice. Venku je nyní obojí, pročež si můžeme mladoboleslavskou novinku představit se vším všudy. Začneme přitom u designu, který oproti základu nabízí černou masku chladiče nebo vzduchové clony Air Curtains ve sportovně laděném předním nárazníku.
Modifikován byl samozřejmě i ten zadní, kde se dočkáme difuzoru. Mimo to u sedanu nechybí zadní spoiler s aerodynamickými dekoračními prvky Aero Flaps, zatímco u kombíku lze počítat s poněkud obyčejnějším střešním křídlem. Jasně patrná jsou také 19palcová černě lakovaná litá kola s pneumatikami o rozměru 235/40, přičemž pohonná jednotka roztáčí pouze ty přední, a to skrze šestistupňový automat.
S příchodem vyššího výkonu pod kapotu Octavia RS vůči standardu posílila i v případě brzd, které se dočkaly červeně lakovaných kotoučů. Krotit budou 245 koní a 400 Nm točivého momentu, o jejichž produkci se stará 1,4litrový benzinový čtyřválec a elektromotor. Toto ústrojí by přitom v průměru mělo vyprodukovat pouze 30 gramů emisí CO2 na kilometr, což odpovídá 1,5litrové spotřebě. Ta jsou v praxi samozřejmě nedosažitelné údaje, pokud tedy pojedete dále než pár desítek kilometrů a dobitou elektřinu nebudete považovat za vzduch.
Zajímavé přitom je, že Škoda k oněm emisím došla v rámci cyklu WLTP, jenž měl smazat mezeru mezi reálným a laboratorním světem. Nic z toho se ovšem neděje. Baterie o kapacitě 13 kWh totiž váží nezanedbatelných 135 kilo, což je hmotnost, která bude mnohem dříve než po najetí udávaných „lokálně bezemisních“ 55 kilometrů (cestovat lze navíc jen tempem do 130 km/h) spíše zátěží než přínosem.
Nicméně ve chvíli, kdy budou baterie plně nabité a navíc aktivován sportovní režim, lze počítat se sprintem z klidu na stovku za 7,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 225 km/h. Dá se přitom předpokládat, že především ryze benzinové provedení, které stejně jako to dieselové dorazí na konci srpna, na tom bude o poznání lépe. Do vínku totiž rovněž dostalo 245 koní, ovšem bez váhové penalizace. Spárovat je navíc půjde i s manuálem.
Kromě zevnějšku bylo zapracováno také na interiéru. O atmosféru se starají hlavně sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a kontrastními švy či multifunkční upravený volant. Kromě toho nechybí ani dekorace napodobující karbon, očekávat lze i vyšší výbavu než u méně výkonných verzí.
Opomenout pak nesmíme ještě přítomnost sportovního podvozku, který s ohledem na rozdílnou hmotnost bude muset být specificky nastaven jak pro plug-in hybrid, tak především pro benzínové provedení. To vše se jistě promítne na ceně, která rozhodně nebude nízká. U benzin-elektrického provedení očekáváme sumu okolo jednoho milionu korun, což by asi odradilo více lidí než ona navýšená hmotnost či nereálná data o spotřebě.

























Zvenčí vypadá nová Škoda Octavia RS PHEV působivě, rozhodně však v jejím případě neočekávejte udávanou nízkou spotřebu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB