Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia RS má dorazit jen jako diesel, s ničím dalším se příští rok nepočítá
4.12.2019 | Petr Miler
Dosavadní Škoda Octavia RS byla velmi povedeným autem, verze s motorem 2,0 TSI ale dieselové alternativy jasně zastiňovala. V tomto kontextu překvapí, že v nové generaci má dostat přednost nafta.
Nová Škoda je venku už skoro měsíc a nedávno odhalila i své ceny. Ty jsou skromné asi jako Muhammad Ali, tedy vůbec - základní provedení vozu v tuto chvíli startuje výše, než bylo možné ještě před pár léty pořídit verzi RS. Pravda, je to kombík a úplný základ teprve dorazí, přesto je to pro image Octavie coby dostupného vozu docela nepříjemná okolnost.
Dnes ale nebudeme mluvit o současném ani budoucím základu, ale právě verzi RS. Ta měla podle dosavadních informací dorazit v dosud nejširším spektru variant a lidé z automobilky se po premiéře dušovali, že dokonce udrží v nabídce i manuální převodovku, která je nyní nedostupná už pro jakýkoli výkonnější motor standardního provedení. Kolegové z německého Auto Bildu ale s odvoláním na své zdroje v automobilce nyní tvrdí něco jiného.
Podle nich přijde nové RS podle plánu už v roce 2020, počítat ale nemáme s jinou než dieselovou variantou. Protože už výchozí model nabídne diesel 2,0 TDI s 200 koňmi, bude muset RS zamířit výše a přijít s dvakrát přeplňovanou variantou o výkonu 240 koní. Jinými slovy, má nabídnout tutéž techniku jako Kodiaq RS, tedy pravděpodobně i pohon všech kol a automatickou převodovku jako standard.
Pokud dosud byla řeč o velmi široké nabídce čítající benzin i diesel, pohony 4x2 i 4x4 a automaty i manuály, je to hodně velká čára přes rozpočet. Němci říkají, že příchod dalších verzí není vyloučen, příští rok ale má dorazit jen onen diesel a doplnění nabídky o ostatní provedení je zatím nejisté - může na něj dojít, ale nemusí. Důvody neuvádí, dá se ale očekávat, že koncern VW nyní (jako skoro všichni) obrací každou korunu a nabízet chce pouze modely, na kterých vydělá nejvíce.
Z ekonomického pohledu proč ne, z pohledu zákazníka je taková možnost o poznání horší. A byť vidina 240koňového dieselu v Octavii nezní špatně, zrovna tento motor se v RS zatím moc neosvědčil...
Škoda Octavia IV je zatím venku jen v běžných verzích, v příštím roce ale má dorazit i RS. Ovšem jen dieselové a s nejasnými vyhlídkami pro další varianty do budoucna
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
včera - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
5.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Nejnovější články
- VW začal na svém webu zveřejňovat informace o reálném dojezdu elektrických aut, asi to neměl dělat
před hodinou - Prodeje nejzajímavějších Toyot a BMW loni zachránily verze s manuálním řazením, tolik k údajnému nezájmu o něj
před 3 hodinami - Čínský supersport umí za jízdy přeskakovat díry na sinici, dokonce úplně sám. Nezastaví ho ani policejní pás s hřeby
před 4 hodinami - Audi se připravuje na tragické celoroční výsledky, první čísla z USA jsou tristní odshora dolů
před 6 hodinami - „Elektrické Passaty”, modely ID.7 od VW, ihned ruinují majitele. Za pouhý rok a hrstku km ztratily na ceně až 570 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva