Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Fabia odhalila motory, má jezdit už za 3,1 litru
7.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavský hatchback bude k mání se třemi naftovými a čtyřmi benzinovými agregáty. Jako model 1,0 MPI má bez řidiče vážit 980 kg.
Kolem nové generace Škody Fabia bylo v posledních týdnech nezvykle ticho. První oficiální ilustrace byly publikovány již před třemi týdny. Nově ovšem z Mladé Boleslavi dorazila tisková zpráva, která se týká pohonných jednotek. Těch bude celkově sedm, přičemž čtyři budou spalovat benzin a tři motorovou naftu. Všechny plní emisní normu Euro 6, pročež u nich můžeme již ve standardu očekávat systém start/stop a rekuperaci brzdné energie. Spřaženy mohou být buď s manuální převodovkou nebo v některých případech také s automatem DSG.
Naše představení začneme tříválcovým agregátem 1,4 TDI, který se již nachází ve Volkswagenu Polo a který v brzké době najde cestu také do Audi A1. V souvislosti se čtyřmi kruhy jsme si přitom důkladně osvětlili jeho technické náležitosti, v případě Škody se tedy budou lišit maximálně otáčky, ve kterých bude dostupný výkon. Jeho hodnoty jsou však již identické jako v německých vozech, počítat lze tedy se silou 55 kW/75 koní, 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní.
Na konkrétní hodnoty týkající se jízdní dynamiky či spotřeby paliva si budeme muset počkat, od Pola se však příliš lišit nebudou. U vrcholných verzí tak můžeme očekávat průměr 3,4 litru na 100 kilometrů, nejslabší pohonná jednotka by pak ve verzi Greenline, jež se pyšní pneumatikami se sníženým valivým odporem a aerodynamicky optimalizovanou karoserií, měla dosahovat pouze 3,1litrové žíznivosti a 82 gramů emisí CO2.
Díky těmto hodnotám se Fabia Greenline stane druhým nejúspornějším modelem značky po Škodě Citigo G-TEC, která k pohonu užívá zemní plyn. Na příchod této verze si ovšem budeme muset opravdu pěkně dlouho počkat, neboť k dispozici má být až na konci roku 2015. Letos tedy bude možné sahat zejména po prostřední dieselové variantě nebo benzinových pohonných jednotkách, které zastupují tříválce a čtyřválce.
Ani v tomto směru sice nemáme k dispozici konkrétní technické údaje (snad kromě faktu, že tříválce mají nepřímé a čtyřválce přímé vstřikování paliva), napomoci nám však opět může Volkswagen Polo. V případě motoru 1,0 MPI lze tedy očekávat výkony 44 kW/60 koní a 55 kW/75 koní, zatímco přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI bude na přední kola posílat 66 kW/90 koní a 81 kW/110 koní. Právě u něj lze pak čekat přítomnost DSG.
Tím se dostáváme na konec tiskové zprávy, dodat tedy již můžeme pouze tolik, že nová Fabia bude oproti předchozí generaci až o 17 procent úspornější. Na tom přitom nemají zásluhu pouze modernizované motory, ale také nižší hmotnost. Počítá se totiž s až 65kilovou dietou, díky čemuž základní verze osazené motorem 1,0 MPI váží bez řidiče pouhých 980 kg.
Plastový kryt motoru 1,4 TDI sice ukazuje logo Škody, výkony jsou však stejné jako ve Volkswagenu Polo
Vzhled nové Škody Fabia do značné míry ovlivnil koncept Vision C, který se ukázal letos v Ženevě
Testovací prototypy jsou vskutku umně zamaskovány, v kombinaci s oficiálními ilustracemi však již můžeme některé produkční linie rozklíčovat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus